IMG_20240405_005746_278.jpg

آمریکایی‌ها با شعله‌ور کردن درگیری‌ها در جنوب یمن در تلاش هستند فشار را بر رزمندگان افزایش دهند تا صهیونیست‌ها را در دریای سرخ نجات دهند و مسیر را برای رسیدن کالا به سرزمین‌های اشغالی باز کنند. 

سرویس جهان مشرق - یگان موشکی ارتش یمن راهبرد مسدود کردن مسیر کشتی های حامل کالا که از سمت دریای سرخ به سمت سرزمین های اشغالی در حال حرکت هستند را با قدرت دنبال می کند و تلاش نیروی دریایی ارتش آمریکا و انگلیس هم برای باز کردن این گذر دریایی ناکام مانده است.

نیروی موشکی و دریایی ارتش یمن که هر روز بخشی از قدرت خود را در دریای سرخ علنی می کند، علاوه بر کشتی های باری که به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت هستند، ناوهای آمریکایی و انگلیسی را هم هدف قرار می دهد و هزینه های حمایت از رژیم صهیونیستی را برای واشنگتن به شدت افزایش داده است.

ائتلاف غربی، عبری، عربی تصور می کرد با وارد کردن ناوهای جنگی به دریای سرخ بتواند مسیر دریایی انتقال کالا به سمت فلسطین اشغالی را باز کند اما با نمایش قدرت ارتش یمن نه تنها موفق به نجات صهیونیست ها نشد بلکه در بن بست افتاده و ضربات مهلکی را دریافت کرده است.

مداخله آمریکا در جنوب یمن برای نجات صهیونیست‌ها در دریای سرخ /جزئیات دفع حملات عناصر شورشی در استان‌های ضالع و لحج+ نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

همان گونه که در گزارش های پیشین گفته شد، آمریکایی ها توان نجات صهیونیست ها را در دریای سرخ ندارند و همین شکست آشکار باعث شده سناریوی شعله ور کردن جبهه های جنگ را با هدف افزایش فشار بر روی نیروهای ارتش یمن در دستور کار قرار دهد.

یک منبع میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات برنامه آمریکایی ها برای فعال کردن جبهه های درگیری در یمن اشاره کرد و گفت: واشنگتن با حمایت دوباره از عناصر شورشی وابسته به عربستان و امارات در تلاش است نیروهای یمنی را زیر فشار ببرد تا از موضع خود عقب نشینی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که ارتش یمن از چند ماه قبل با برگزاری رزمایش و تمرین های مختلف برای پاسخ به هر طرح و نقشه ای آماده شده است، افزود: آمریکایی ها با شعله ور کردن درگیری ها به دنبال مشغول کردن نیروهای یمنی هستند تا از این فرصت برای انتقال کالا به سرزمین های اشغالی استفاده کنند.

به گفته این منبع میدانی، عناصر شورشی وابسته به آمریکا، عربستان سعودی و امارات ( موسوم به نیروهای شورای انتقالی جنوب) در گام نخست، حملاتی را از دو جبهه مرکز استان ضالع و ایتاندلحج ترتیب دادند تا تمرکز نیروهای یمنی را بر هم بزنند و راه را برای کمک به صهیونیست ها باز کنند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، عناصر شورشی مسلح، حملات را در مرکز استان ضالع از سمت محور « شخب» یا همان منطقه راهبردی «قعطبه» علیه رزمندگان انصارالله در منطقه الفاخر انجام دادند که البته با واکنش قاطع مواجه شدند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی تحرکات را در این محور به طور کامل رصد کردند و عناصر شورشی پس از چند ساعت درگیری و متحمل شدن خسارت های سنگین و دادن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند و تلاش آنان برای نفوذ با شکست روبه رو شد.

مداخله آمریکا در جنوب یمن برای نجات صهیونیست‌ها در دریای سرخ /جزئیات دفع حملات عناصر شورشی در استان‌های ضالع و لحج+ نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی با بیان این که یگان پهپادی ارتش یمن هم در جریان دفع حملات مشارکت داشت و به نیروهای زمینی کمک کرد، گفت: تلفات سنگین عناصر شورشی و عقب نشینی سریع آنان باعث شد اختلاف در میان فرماندهان و مسئولان شورای انتقالی جنوب افزایش یابد.

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان عناصر شورشی، کافی نبودن توان و قدرت نظامی خود و برتری نیروهای یمنی را به مسئولان سیاسی اعلام و هشدار داده اند اگر حملات بی نتیجه ادامه یابد احتمال دارد ارتش یمن عملیات گسترده را برای بازپس گیری مناطق اشغالی استان ضالع آغاز کند و همین مسئله آنان را نگران کرده است.

باید توجه داشت اگر بخش و شهر راهبردی قعطبه (قلب استان ضالع) در شرق منطقه الفاخراز از از تصرف عناصر شورشی خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآید، راه برای پیشروی به سمت استان لحج باز می شود و استان عدن ( مهم ترین پایگاه ائتلاف) در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و شامل بخش های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» است؛ در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مساحت این استان (مناطق مرکزی، جنوب شرقی و جنوب غربی) در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی، اماراتی است.

از شمال استان لحج خبر می رسد (محور کرش) خبر می رسد، عناصر شورشی حملاتی را علیه رزمندگان در محور الحویمی ترتیب دادند اما با واکنش مواجه شدند و با دریافت ضربات مهلک و سنگین مجبور به عقب نشینی شدند و حملات آنان به طور کامل دفع شد.

به گزارش مشرق، استان لحج در جنوب یمن واقع شده و به خلیج عدن متصل می‌شود و با استان های ضالع، تعز، ابین وعدن هم مرز است؛ حدود ۹۵ درصد استان در تصرف نیروهای ائتلاف و تنها منطقه الحویمی ( هم مرز با استان های ضالع و تعز) در کنترل رزمندگان یمنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    30 6
    یمن نقطه عطف نجات اسلام ناب محمدی از چنگال شیاطین است
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      16 3
      انشاءالله
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      10 3
      قطعا دست عربستان در میان است پس باید تهدید کنند آرامکو را میزنند تا این فتنه دفع شود
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      4 3
      باشه حتما،
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      8 8
      خداییش چرا تفکرات شما این همه احمقانه هست کل اسلام را بردید زیر سوال حداقل اسلامتون مثل عربستان یا امارات ودیگران باشه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      4 1
      دلار که گرون‌میشه دکترتون کجا قایم میشه؟ دکتر رائفی ‌پور رو میگم. فوق دیپلم حسابداری 😁
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 1
      جناب شما دارید دین اسلام را زیر سعوال میبرید. اگر کشوری مسلمان در جنگ علیه کشوری غیر مسلمان و یا مسلمان شکست بخورد چه ربطی بدین اسلام دارد؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 2
      اسکل خود عربستان مستقیم یمنو شخم میزد اون زمان نتونستن ارامکو رو بزنن
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    8 5
    یمن نقطه عطف نجات اسلام ناب محمدی از چنگال شیاطین است
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      7 4
      دقیقا
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    9 16
    خون میانجی با خودش است (امام علی). وقتی خودتو میندازی وسط دعوا اینطوری میشه. آخه تو خودت هشتت گرو نهته، پریدی وسط چی میگی؟ با چهارتا پهپاد و موشک که نمیشه. مردم شما هم گرفتار شما شدن.
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      12 6
      ببینید این هم یک عدد شیعه انگلیسی .
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      11 5
      سخنگوی ارتش صهیونیستی هم با آیات قرآن میگه به ما حمله نکنید و با مقاومت همکاری نکنید! کمک به مظلوم واجب است. می فهمی؟ واجب. شما دین دارید؟ دین شما لغلغه زبان هست. همان حضرت علی در حادثه حمله به زن یهودی می فرماید اگر مسلمان از غصه بمیرد روا است. آنجا نه به زن تجاوز شده بود نه بچه اش را کشته بودند نه آوارده اش کرده بودند. فقط خلخال پایش را کشیدند و بردند. مرد واقعی و دیندار واقعی اهالی یمن هستند نه کسانی که برای عافیت طلبی با تفسیر غلط حرفهای ائمه، برخلاف سیره آنها و دستورات دین عمل می کنند و به دشمنان خدا و قاتلان پیامبران اجازه جنایت و ادامه جنایت می دهند.
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      3 0
      متاسفانه مشرق کامنتها را سانسور میکند وگرنه اگر در رابطه با یمن مطالعه کنید حتما حرفتان را پس می گیرید
  • TR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 8
    الان وقت بکار گیری ۲۰۰ تا کلاهک هسته ای رسیده ، فقط ۲۰۰ تا !!!!!
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 3
      دم امریکا گرم.لذت میبرم از شخم خوردن شما و متحداتون
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    4 1
    اخبار مربوط به اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز ما را فریب نخواهد داد، زیرا دولت آمریکا عامل تداوم و حامی جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه جهان عرب و اسلام است. غزه و جنگ آن در حال پیچیدن طومار نتانیاهو و کابینه آن، رژیم اشغالگر و همه حامیان آن و در راس آنها بایدن و حزب دموکراتیک و نیز سران عربی است که زیر خیمه این رژیم نشسته‌اند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 0
    رژیم صهیونیستی در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد و این عدد برای همه صهیونیست‌ها ترسناک است. آنها پیش از این ۲ بار در طول تاریخ دچار نفرین ۸۰ سالگی شده‌اند و این بار هم بسیاری از آنها معتقدند این نفرین عملی خواهد شد؛ خصوصا با دولتی که اکنون بر سر کار است
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 1
    بایدن به هیچ عنوان با کودکان شهید غزه ابراز همدردی نکرده و از حمله به رفح نیز حمایت کرده است؛ اما هنگامی که نظامیان صهیونیست به طور عامدانه خودروهای مرکز آشپزخانه مرکزی جهانی را هدف قرار داده و هفت نفر از کارکنان آن را کشتند، دنیا به حرکت درآمد
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 1
      جو بایدن پس از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایستاد و تاکید کرد «اسرائیل تنها نیست
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 1
      ۱۲:۱۰ شما خیال کن امریکا واسرائیل نابود شدن از اون ور هم چنین و روسیه ای در کار نیست ایا وضع این مملکت درست میشه چقدر شما احمقین ...با این طرزافکارتون..😂🤣🤣
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 0
      همه اش چرند
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 1
      بعضی ها در این مملکت درسته زندگی میکنن ولی نه از وطن و نه از نظام حکومتی خوششون نمیاد .اینها هیچوقت وضعشون خوب نمیشه و همیشه ذهنشون مخدوش و مخدوشه .عشق به وطن مشکل هارو آسون میکنه .دینداری باعث قناعت میشه و رضایت خاطر میاره
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 1
    رژیم صهیونیستی هر چه بیشتر جنایت می‌کند، برخلاف خواست خود ضعیف‌تر می‌شود و مقاومت علیه خود را مصمم‌تر و با انگیزه تر می‌سازد. دوران قلدری و معرکه گیری صهیونیست‌ها با پشتوانه آمریکا در این منطقه به پایان رسیده و این اقدامات آنان نشان می‌دهد که بوی زوال و نابودی بعد از عملیات ۷ اکتبر به مشام آنها رسیده است
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 1
    گرچه پاسخ مستقیم و حمله اسرائیل به ایران بسیار بعید به نظر می‌رسد اما وظیفه نیروهای نظامی و فرماندهان این است با در نظرگرفتن هر سناریویی برای مرحله پس از پاسخ حداکثر آمادگی را ایجاد کرده و حتی آمادگی ورود به جنگ تمام عیار را نیز داشته باشند.پس پاسخ دادن زمانبر است و باید همه سناریوها رو سنجید .
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    5 2
    بنیامین نتانیاهو غزه را گرفته و جز خاک اسرائیل شد و بزودی شهرک سازی در غزه را شروع میکنه و فروشگاه های اسرائیل پر از اجناس و کالا و جیب مردم اسرائیل پر از پول و کمکهای مادی و معنوی و نظامی کشورهای دنیا از اسرائیل میشه ولی مردم ایران چه حامی دارن ؟
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 2
      ززرشک.برای خودت داری داستان می‌بافد.نفرت جهانی اینهارو دیوانه خواهد کرد
  • یزدان IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 3
    خخخخخ دشمن ساعتی ضربات مهلک در یافت میکنه ولی روز به روز جسور تر و قوی تر میشه که
    • قاسمی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 2
      روز به روز جسورتر و قوی تر میشه؟ پس چرا ۷-۸-۱۰ ساله کارش تو یمن گیر کرده و پیش نمیره؟ چرا کامل به یمن مسلط نمیشه و حوثی ها رو کامل نابود نمیکنه؟ این سوالاییه که اون ماهواره کوفتی نمیگذاره به گوشتون برسه
    • امیرحسین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      شما براندازا خیلی باحالین اربابتون ۶ماهه نتوانسته یه حماس شکست بده بالا سرش ۳دهه حزب الله داره فعالیت می‌کنه یه دهه هست نتوانسته حوثی شکست بده . اون وقت میگید روز به روز جسورتر؟ به نظر روی پروژه ی امسال آخرین سال جمهوری اسلامیه کار کنید براتون سنگین تر باشه
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 2
    مردم ترکیه باید حرفهای روباه پیر اردوغان رو باور نکنن و بچسبند به دم خروس که ادامه همکاری تجاری و شاید هم تسلیحاتی ترکیه با رژیم صهیونیستیه
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 2
      موافقم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 0
    کارشناسان اقتصادی را برای حل معصل بیرون بودن سیستان بلوچستان از اقتصاد ملی جزب کنید ....راه هان را تکمیل و معدن را فعال کنید البته یا دولتی یا حاکمیتی ....
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    فقط همین یذره خاک یمن در اختیار حوثی هاست ؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 0
      خاکشون دست امارات و عربستانه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 1
    برنامه قرآنی محفل و انشالله ادامه این برنامه در تلویزیون شبکه ۳ باعث خواهد شد جوانان بیشتری متدین بشن و ایران اسلامی رو هر چه بیشتر در راس جهان اسلام قرار خواهد داد
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 3
    دیشب در برنامه نون خ دخترو پسر مجرد رو تو هتل فرستادن تو یه اتاق .دو نفر هم داخل استخر داشتن با هم حرف میزدن.این قرطی بازی و صحنه های سبک رو نذارین پخش بشه.بد آموزی داره .لطفا قبل از پخش بازبینی کنید.حجاب برای مردان هم لازمه .نباید تو استخر اونجوری نشون داده بشن.خلاصه دقت کنین
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 3
      دو صحنه واقعا زشت و غیر اخلاقی و غیر اسلامی بود
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      غیر اخلاقی این چیزا نیست غیر اخلاقی زمینهای ازکله.املاک نجومیه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    تانر کاماجی پزشک داوطلبی که از غزه باز گشته به مردم ترکیه میگوید: برادران و خواهران ما در غزه سلام رساندند و از ترکیه ناراحت هستند. آنها می‌پرسند: چرا ترکیه در این جنگ کنار ما نیست؟ چرا برای توقف این جنگ قدمی بر نمی‌دارد؟ چرا تجارت را متوقف نمی‌کند؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 1
      مردم ترکیه باید به دولت فشار بیارن تا پایگاه آمریکایی صهیونیستی اینجرلیک رو که در خدمت آمریکا و اسرائیل و ناتو هستش ببنده
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 1
      دولت بی دین ترکیه با پخش آهنگ ها و سریال های مستهجن جوانان کشورهای همسایه از جمله ایران مارو هدف قرار گرفته و در حال نابودی فرهنگ ملی اسلامی ما و سایر همسایه ها هستن .انشاءالله اونجا هم انقلاب اسلامی میشه و جرثومه های فساد از منطقه پاک بشه
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 1
      خب این پزشک به مردم غزه باید میگفت که دولت ما ذاتا صهیونیستیه و ادای مسلمونی رو در میاره تا مردم رو تحمیق کنه
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 1
      آقای اردوغان دوران حقه بازی و ایجاد دولت لاییک بی دین گذشت.سقوط اسرائیل سقوط شمارو هم در پی خواهد داشت .ملت ترکیه در اونجا کشور اسلامی بپا خواهند داشت.نزدیک است
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      آقای 18:16 درسته که فساد و بخصوص خیانت در بین خانواده ها در ترکیه زیاد است و از برخی کشورهای اروپا بیشتر - اما اونجا برداشتشان فرق داره و انقلاب در اونجا غیر ممکنه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    به نطر میاد اقای توکلی از اصولگرایان اولین شکار اصلاحطلبهاست در شکافهای اصولگرایی شکاف قالیباف و رایفی پور و شکاف عدالتخواهان یا هنون فسادیابان به طور دقیق و افشاگران جایی هست که الان دارند روش مانور می دهند ...
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    فقه اسلامی پشت تمام فعالیت های علمی ما باید باشد و دانش اسلامی و دینی باید حتما باشد ...
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    حالا که اسراییل عقب نشینی کرده حزب الله دیگه نزنه بهانه ...
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    از زمانی که دانشمند ها ی هسته ای رو ترور کردن یا مهندسای هسته ای رو با ایمیل امثال هیلاری کلینتن اعدام کردن تو ایران ، مردم امیدوارن نیروهای مسلح توان حمله مستقیم به اسرائیل و توان دفاع در برابر حمله اسرائیل به ایران را پیدا کنند چرا که دنیا مشخصا دنیای خوش خیالی سیاسی و مذاکره نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس