تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ ۱۱ فلسطینی دیگر در رفح به شهادت رسیدند

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که از ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعالیت می‌کنند. این سازمان بیان کرد که نظام بهداشت و سلامت در نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

سرویس جهان مشرق - بنیامین نتانیاهو امروز (جمعه) پس از پایان نشست کابینه خود از رؤسای موساد و شاباک خواست تا برای گفت‌وگو با مقامات این دو کشور و از سرگیری مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا، به دوحه و قاهره سفر کنند. شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل در این باره گفت که «رونین بار» رئیس سرویس امنیت داخلی (شاباک) به قاهره و «دیوید بارنیا» رئیس موساد به دوحه خواهند رفت.

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: «نتانیاهو به هر دو طرف دستور داده است که مذاکرات در چارچوب دستوری که دفعه قبل داده شده بود انجام شود، اما می‌توانن خلاقیت را نشان دهند».به گزارش این شبکه، نتانیاهو حاضر به انعطاف در مذاکرات نبود، اما نظر وزرای حزب لیکود در کابینه خلاف او است. پیش از این دولت قطر گفته بود که مذاکرات میان حماس و اسرائیل همچنان جاری است، هرچند دو طرف یکدیگر را به شکست مذاکرات غیرمستقیم در دوحه متهم می‌کنند.

شبکه ۱۲ عبری چهارم فروردین گزارش داد که هیأت مذاکره کننده تل آویو در دوحه قطر را به مقصد تل آویو ترک می‌کند. هم زمان شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که حماس پیشنهاد داده ۱۰۰ اسیر اسرائیلی در مرحله اول در ازای اتمام دائمی جنگ، خروج نظامیان اسرائیلی و بازگشت ساکنان غزه به منازلشان آزاد شوند. منابع مطلع به الجزیره گفته‌ بودند که اسرائیل با درخواست حماس برای اتمام جنگ و خروج نیروها از غزه مخالفت کرده است.

روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی نوشت، «بنیامین نتانیاهو» با طرح این ادعا که «سربازان اسیر در رفح هستند»، خطاب به خانواده‌های آنها گفت که «اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به رفح است و هیچ یک از سربازانش را آنجا رها نخواهد کرد.»

نتانیاهو در ادامه مدعی شد، «این تنها فشار نظامی است که آزادسازی اسرا را تضمین خواهد کرد و تداوم این فشار که اعمال می‌کنیم و به آن ادامه خواهیم داد، ضامن بازگشت همه است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به موج گسترده مخالفت‌های جهانی و انتقادها از آن و تنش‌های این رژیم حتی با آمریکا در خصوص طرح حمله به رفح، بر اجرای آن تاکید دارد.

بسیاری از خانواده‌های اسرای صهیونیست که دارای تابعیت آمریکا نیز هستند، خطاب به نتانیاهو تاکید کردند که کاخ سفید با آنها بسیار بهتر از او رفتار می‌کند و از آنها حمایت کرده و آنها را در جریان روند کار قرار می‌دهد اما کابینه او به این شکل عمل نمی‌کند.

آمریکا به تازگی از نتانیاهو درخواست کرد که طرح‌های جایگزینی را که شامل یورش محدود به برخی مناطق به شرط تامین پناهگاه برای غیرنظامیان آواره است، بررسی کند اما نتانیاهو بر این عملیات چه با موافقت آمریکا چه بدون آن تاکید دارد.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و هفتاد و سومین روز جنگ

دفتر امور انسانی سازمان ملل در فلسطین: ۱.۱ میلیون نفر در نوار غزه در معرض سطح شدیدی از ناامنی غذایی هستند/ مدیرکل سازمان بهداشت: از ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعالیت می‌کنند

جنگ و نسل‌کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه وارد روز ۱۷۳ام شد و همچنان خبری از آتش‌بس و توقف آن نیست. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز این جنگ تاکنون ۳۲۴۹۰ به شهادت رسیده و ۷۴۸۸۹ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین هزاران نفر دیگر نیز مفقود و زیر آوار هستند و اشغالگران صهیونیست صدها نفر را هم بازداشت کردند. گروه‌های مقاومت نیز همچنان به مقابله با اشغالگران اسرائیلی و وارد کردن ضربات سخت به آن‌ها ادامه می‌دهند.

دفتر امور انسانی سازمان ملل در فلسطین: ۱.۱ میلیون نفر در نوار غزه در معرض ناامنی شدید غذایی هستند/ گردان‌های قسام و قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا هدف قرار دادند + عکس و فیلم

دفتر امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی اعلام کرد ۱.۱ میلیون نفر در نوار غزه در معرض سطح شدیدی از ناامنی غذایی هستند. در این گزارش آمده است که موانع موجود بر سر راه ورود کمک‌های بشردوستانه همچنان برقرار است و زمان در حال سپری شدن است. دفتر مذکور اشاره کرد که هیچ راه جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه برای نجات جان فلسطینیان به ویژه در شمال این باریکه وجود ندارد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود در این حملات ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۲۵۵۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴۹۸۰ نفر رسیده است.

دفتر امور انسانی سازمان ملل در فلسطین: ۱.۱ میلیون نفر در نوار غزه در معرض ناامنی شدید غذایی هستند/ گردان‌های قسام و قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا هدف قرار دادند + عکس و فیلم
آوارگی فلسطینیان ساکن غزه

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که از ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعالیت می‌کنند. این سازمان بیان کرد که نظام بهداشت و سلامت در نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

درگیری شدید نیروهای مقاومت فلسطین در شهرهای جنین و قلقیلیه با اشغالگران اسرائیلی/ گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا هدف قرار دادند/ حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه

مجاهدان مقاومت فلسطین در شهرهای جنین و قلقیلیه وارد درگیری‌های مسلحانه شدیدی با اشغالگران اسرائیلی شدند. مبارزان مقاومت در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری با آن‌ها درگیر شدند. ارتش اشغالگر صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای پشتیبانی خود را روانه این منطقه کرده است. گردان‌های شهدای الاقصی هم در بیانیه‌ای از درگیری مسلحانه شدید با اشغالگران در شهر قلقیلیه خبر داد. این گردان‌ها تاکید کرد که با نیروهای اشغالگر وارد درگیری شدیدی شده و در مسیر آن‌ها چند بمب منفجر کرده است.

منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در محله رویدیا در شهر نابلس خبر دادند. در این درگیری دست کم یک فلسطینی زخمی شده است.

خودروهای زرهی اسرائیلی مجددا به سمت بیمارستان شفا در شهر غزه آتش گشوده و حمله توپخانه‌ای به مناطق اطراف بیمارستان نیز ادامه دارد. گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

حمله حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی دیگر این رژیم در نبردهای روز گذشته در جنوب نوار غزه کشته شده است. ارتش همچنین صهیونیستی اعلام کرد در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۸ نظامی دیگر این رژیم زخمی شدند.

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها خانه‌ای بمب‌گذاری شده را در منطقه القراره در شمال شهر خان یونس در جنوب نوار غزه پس از ورود گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کردند که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. قسام تاکید کرد بالگردی اسرائیلی برای جابجایی کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

تیپ‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه با گلوله‌های خمپاره ۱۲۰ میلی متری هدف قرار داده است. منابع محلی نیز از درگیری شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در محله أمل و غرب خان یونس خبر دادند.

حملات موشکی سنگین حزب الله به رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده به الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که حداقل ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داده و تاکید کرد دو نفر در این حمله زخمی شدند.

تدابیر جدید دیوان دادگستری بین المللی لاهه برای ملزم کردن صهیونیست‌ها به منظور همکاری با سازمان ملل

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه تدابیر جدیدی اتخاذ کرده که به موجب آن رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است. این دادگاه در بیانیه‌ای افزود: اسرائیل باید خدمات اساسی‌ و کمک‌های بشردوستانه را به شکل فوری و بدون هرگونه مانعی در سطح گسترده تامین کند.

دفتر امور انسانی سازمان ملل در فلسطین: ۱.۱ میلیون نفر در نوار غزه در معرض ناامنی شدید غذایی هستند/ گردان‌های قسام و قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا هدف قرار دادند + عکس و فیلم

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین خواستار افزایش تعداد گذرگاه‌های زمینی در غزه و باز گذاشتن آن‌ها برای طولانی‌ترین زمان ممکن شد. این دادگاه عنوان کرد رژیم صهیونیستی باید تضمین کند ارتش این رژیم حقوق فلسطینیان را نقض نمی‌کند، از جمله اینکه مانع رسیدن کمک‌ها به آنان نمی‌شود. این بیانیه می‌افزاید: اسرائیل باید گزارشی را به این دادگاه در رابطه با تدابیری که طی یک ماه از این تاریخ اتخاذ خواهد کرد، ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    با این اوضاع آمدند آمار گرفتند ! واین مردم گفته اند ما دوباره حماس را میخواهیم ؟ در طبیعت بشر اینگونه حماقت طراحی نشده ، یا اینکه عده ایی از خدا بیخبر میخواهند انسان را موجودی ابله نشان دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس