کد خبر 1579250
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی تحولات جهان اسلام با انتشار مطلبی درباره اعزام کاروان تسلیحاتی و لجستیکی به سوریه توسط ائتلاف آمریکایی نوشت:

بیش از ۷۵ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه خراب الجیر واقع در استان حسکه سوریه شدند.

کاروان مذکور، حامل تجهیزات لجستیک، خودروهای زرهی، مهمات و سلاح بوده است. انتظار می‌رود بخشی از این تجهیزات و تسلیحات، به سایر پایگاه‌های آمریکایی از جمله تل بیدر و الشدادی منتقل شوند.

نقل و انتقال و اعزام نیروهای کمکی به پایگاه‌های آمریکایی در شرق طی هفته‌های اخیر تقریبا به صورت روزانه صورت گرفته و به یک امری عادی تبدیل شده است.

بررسی‌ها و نوع تسلیحات منتقل شده به پایگاه‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با انتقال سامانه‌های پدافندی میان برد و کوتاه برد قصد دارند تا سطح حفاظت از نیروهای خود در پایگاه‌های نظامی شرق سوریه افزایش دهند تا در صورت وقوع درگیری یا انجام حملات پهپادی و راکتی گروه‌های مقاومت، تلفات کمتری داشته باشند. همچنین ائتلاف آمریکایی با انتقال بلوک‌های سیمانی به مجاورت پایگاه‌های الشدادی، العمر و کونکو، قصد تقویت و افزایش سطح امنیتی پایگاه‌های مذکور را دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس