تداوم حمله‌های توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت تاکید کرد که شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بازگشت از غزه دچار مشکلات روحی و روانی شدند.

سرویس جهان مشرق - بر اساس نظرسنجی که توسط اخبار ۱۳ منتشر شد، اکثریت صهیونیست‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در مدیریت جنگ اعتماد ندارند و همچنین اکثریت مخالف خروج بنی گانتز از دولت در حال حاضر هستند. در پاسخ به این سوال که «به نظر شما آیا جنگ در مسیر درستی پیش می رود؟» تنها چهل درصد اعلام کرده اند که جنگ در مسیر درست پیش می‌رود.

در پاسخ به این سوال که آیا شما در مدیریت جنگ به نخست وزیر نتانیاهو اعتماد دارید؟۵۸ درصد پاسخ منفی، ۳۰ درصد بله و ۱۲ درصد نمی دانند. در پاسخ به این سوال که "آیا بنی گانتز اکنون باید از دولت استعفا دهد؟"۴۹ درصد پاسخ منفی، ۲۴ درصد بله و ۲۷ درصد نمی دانند.

علاوه بر این، پس از کنفرانسی که این هفته در مورد اسکان مجدد شهرک نشینان در نوار غزه رخ داد، در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که "آیا طرفدار ایجاد شهرک های جدید در غزه هستید؟"۵۱ درصد پاسخ منفی، ۳۱ درصد بله و ۱۸ درصد نمی دانند.

شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. بر پایه این گزارش، هنیه و زیاد النخاله در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند: بررسی پیشنهاد آتش‌بس جدید بر این اساس است که هرگونه مذاکره منجر به پایان کامل تجاوز می‌شود. دو طرف همچنین خاطرنشان کردند: مذاکرات باید به خروج ارتش رژیم اشغالگر از نوار غزه منجر شود.

هنیه و زیاد النخاله در ادامه گفتند: مذاکرات باید به رفع محاصره، بازسازی غزه، ورود همه نیازهای حیاتی و تکمیل یک معامله تبادل اسرای یکپارچه منجر شود. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کردند: ما تأکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت در کنار منافع فلسطین هستند و از ملت فلسطین حفاظت و حمایت می‌کنند. هنیه و النخاله همچنین خاطرنشان کردند: پایداری قهرمانانه ملت ما، دلاوری مقاومت و اراده سیاسی آنها، آزادی، بازگشت به میهن و استقلال را برای مردم ما به ارمغان خواهد آورد.

به تازگی منابع خبری از دستیابی میانجیگران به توافقی برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داده‌اند. بر پایه این گزارش‌ها، توافق مذکور در جریان نشست محرمانه یکشنبه با حضور نمایندگان آمریکا رژیم صهیونیستی مصر و قطر در پاریس حاصل شده‌است.

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که مقام‌های این جنبش برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزام‌های اجرای آن به منظور آتش بس در غزه به قاهره دعوت شده‌اند و اولویت این جنبش، پایان دادن به تجاوزگری رژیم و خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه است.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و پانزدهم روز جنگ

کودکان فلسطینی به دلیل عدم دریافت واکسن های ضروری خود در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند/ یدیعوت آحارانوت: شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بازگشت از غزه دچار مشکلات روحی و روانی شدند

سازمان یونیسف اعلام کرد که کودکان فلسطینی در نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته در معرض حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، ممکن است نتوانند واکسن‌های ضروری خود را دریافت کنند و در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهند بود. این نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای افزود که بیش از ۱۶ هزار کودک در نوار غزه با خطر عدم تزریق به موقع واکسن قرار دارند. یونسف هشدار داد که این کودکان در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناکی همچون ذات الریه و فلج اطفال خواهند بود.

در این بیانیه آمده است که یونیسف و شرکای آن در دسامبر گذشته ۹۶۲۵۵۰ دز واکسن به نوار غزه ارسال کردند و این واکسن‌ها اکنون در دسترس کودکان غزه است که البته بمباران‌ها و ادامه حملات ارتش صهیونیستی باعث شده که بیشتر کودکان غزه نتوانند واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: ما اکنون وارد نبرد بسیار پیچیده‌ای شدیم/ نتانیاهو: اسرائیل به هیچ وجه نیروهای خود را از نوار غزه خارج نخواهد کرد/ اسحاق بریک: ارتش اسرائیل قادر به جنگ در دو جبهه به طور همزمان نیست/ یدیعوت آحارانوت: شمار زیادی از نظامیان پس از بازگشت از غزه دچار مشکلات روانی شدند+ عکس و فیلم
تصاویر باورنکردنی از غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده که در نتیجه آن ۱۱۴ فلسطینی شهید و ۲۴۹ نفر هم زخمی شدند. این وزارتخانه افزود که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۲۶۷۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۵۶۳۶ نفر رسیده است.

همچنین طی حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، منابع خبری اعلام کردند یک دختربچه فلسطینی در نزدیکی بیمارستان شفا در غرب غزه به ضرب گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسیده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بازگشت از غزه دچار مشکلات روحی و روانی شدند.

اسحاق بریک: ارتش اسرائیل قادر به جنگ در دو جبهه به طور همزمان نیست/ یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیست به کرانه باختری

سرلشکر اسحاق بریک از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش قادر به جنگ در دو جبهه به طور همزمان نیست. بریک تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حتی در یک جبهه هم قادر به نابودی حماس نیست.

تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که بر خلاف تهدیدات یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ممکن است جنگ علیه لبنان به این زودی اتفاق نیفتد. آلون بن دیوید اظهار داشت که ارتش بخاطر جنگ در غزه از نظر بدنی و روحی خسته است و برای بازیابی توان خود و ساماندهی مجدد نیروهایش به زمان نیاز دارد. بن دیوید تصریح کرد که در آینده نزدیک تغییراتی در فرماندهی ارتش صورت خواهد گرفت و جنگ احتمالی با لبنان را قطعا فرماندهان کنونی ارتش رهبری نخواهند کرد.

شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی با همراهی ده‌ها دستگاه خودرو و بولدوزر نظامی به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند همزمان با یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس، اینترنت در این منطقه هم مختل شد.

گور دسته جمعی در غزه

به دنبال یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه نور شمس مبارزان مقاومت فلسطینیان با آن‌ها به مقابله برخواستند و درگیری‌های مسلحانه شدیدی در این منطقه گزارش شده است. مبارزان فلسطینی همچنین در مسیر نیروهای اشغالگر اسرائیلی چند بمب دست‌ساز منفجر کردند. منابع محلی اعلام کردند نظامیان ارتش صهیونیستی هم اکنون اردوگاه نور شمس را محاصره کردند.

الجزیره اعلام کرد نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری حمله کردند. صهیونیست‌ها پس از حمله به جنین به بیمارستان ابن سینا در این شهر یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند نیروهای ویژه اسرائیلی پس از یورش به بیمارستان ابن سینا در شهر جنین، سه جوان فلسطینی را ترور کردند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی از بامداد امروز تا این لحظه ۱۸ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. بازداشت شدگان از ساکنان استان‌های جنین، رام الله، الخلیل، نابلس، طولکرم و قدس هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سه موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. منبع مذکور اشاره کرد که یکی از این موشک‌ها به منطقه‌ای باز در نزدیکی منطقه عرب العرامشه اصابت کرده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در محله أمل در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره تاندوم هدف قرار داده است. گروهان‌های قدس اعلام کرد ۴ تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه العرایشیه و جوره العقاد در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با "آر پی جی" هدف قرار داده است.

تظاهرات گسترده مردم برلین علیه رژیم صهیونیستی

منابع خبری از درگیری شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مناطق مختلف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. همزمان با این درگیری‌ها، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم مناطق جنوبی اطراف بیمارستان ناصر در شهر خان یونس را هدف حملات سنگین قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الخیام در جنوب لبنان را بمباران کرد. همچنین حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند چند موشک از سوریه به سمت شهرک ناعوت در نزدیکی بلندی‌های اشغالی جولان در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. در همین حال، منابع اسرائیلی از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی دریاچه طبریا خبر دادند.

رئیس رستاد ارتش رژیم صهیونیستی: ما اکنون وارد نبرد بسیار پیچیده‌ای شدیم/ نتانیاهو: اسرائیل به هیچ وجه نیروهای خود را از نوار غزه خارج نخواهد کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۲۶ نظامی دیگر این رژیم زخمی شدند. سخنگوی ارتش صهیونیستی تاکید کرد که شمار کلی مجروحان ارتش از آغاز جنگ به ۲۷۹۷ نفر و از آغاز حمله زمینی به غزه به ۱۲۸۳ نفر رسیده است. دانیل هاگاری گفت ۳۷۸ نظامی مجروح اسرائیلی تحت درمان هستند که حال ۳۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: ما اکنون وارد نبرد بسیار پیچیده‌ای شدیم/ نتانیاهو: اسرائیل به هیچ وجه نیروهای خود را از نوار غزه خارج نخواهد کرد/ اسحاق بریک: ارتش اسرائیل قادر به جنگ در دو جبهه به طور همزمان نیست/ یدیعوت آحارانوت: شمار زیادی از نظامیان پس از بازگشت از غزه دچار مشکلات روانی شدند+ عکس و فیلم
افزایش تلفات جنگ در ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ما با دشمنی روبرو هستیم که از مدت‌ها پیش برای دفاع از خود به شیوه‌ای سخت آماده شده و ما اکنون وارد نبرد بسیار پیچیده‌ای شدیم. هرتزی هالوی تاکید کرد که قدرت بالای حماس در خان یونس ما را غافلگیر کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته این رژیم به هیچ وجه نیروهای خود را از نوار غزه خارج نخواهد کرد و هزاران اسیر فلسطینی را هم از زندان‌های خود آزاد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    اصلاح طلبان در انصاف نیوز نرفی راجع به نئو طالبان زدند که البته بیشتر به جمهوری اسلامی مربوط بود
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      2 0
      کشتن فرماندهان صهیونیست بزرگترین خدمت به بشریت است
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      4 0
      ارتش قهرمان!! اسرائیل امروز هم صدها بمب روی بیمارستان ها و خانه های مردم غزه انداخت و مثل هر روز 200 فلسطینی غیرنظامی را کشت. اسرائیل کثافت اگه جرئت داره با نیروی نظامی بجنگه. هیچ حیوونی روی بیمارستان بمب نمیندازه مگه حیوون اسرائیلی و حیوون آمریکایی و حیوون اسرائیلی. تو غزه جنگی در کار نیست. فقط کشتار و قتل عام هست. مگه حماس هلیکوپتر و هواپیمای جنگنده و تانک داره؟
    • US ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      بجای شعار دادن برو کمکشون
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    با این همه نفرین که مردم جهان بر علیه جنایتکاران صهیونیست می کنند باید سربازان صهیونیست دچار بیماری روانی شوند . با این همه جنایتی که صهیونیست ها میکنند باید دچار عذاب الهی شوند .
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 1
    من جای نتانیاهو بودم با ۳ تا بمب اتم کار غزه و حماس را یک روزه تمام میکزدم
    • بهزاد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      غیر نظامی ها چه گناهی دارن؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    2 0
    الف) جنگ اراده هاست تمام تحليل ها که قبلا وجود داشت مبنی بر این‌که ارتش اسرائیل برای نبرد دراز مدت ساخته نشده را باید گذاشت کنار چون الان با مسأله موجوديت طرفه پس این جنگ را ادامه خواهد داد اما نبرد در جبهه مقاومت‌ نیز به همین گونه است اگر اسرائیل بتواند کار حماس را يکسره کند حتما سراغ حزب الله خواهد آمد و سنگر ها را يکی پس از ديگري فتح خواهد کرد پس شرایط بسيار حساس و تعيين کننده در طی هفته ها و ماه های آینده خواهد بود . ب) اسرائیل سیاست دو کشوري را علنا رد کرده است پس می‌تواند در اینجا با اعراب علی الخصوص مصر و اردن دچار چالش شود چون مرحله‌ بعد از شکست حماس کوچاندن فلسطینیان از سرزمین مادری خود است در اینصورت درهای زیادی بر روی جبهه مقاومت‌ گشوده خواهد شد. ج)برگ برنده اسرائیل نيروي هوایی خود است متاسفانه مقاومت در این زمینه عملا هیچ راه حلی ندارد و تا زماني که برای این مسأله چاره ای اندیشیده نشود شکست دادن آنها بر روی زمين امیر غیرممکن و پر هزینه خواهد بود. د)آمریکا برگ دیگری از اين نبرد سرنوشت‌ ساز است چون آمریکا خط لجستیک و پشتیبانی اسرائیلی ها و دفاع دور آنها را برعهده گرفته‌ است پس باید هزینه بیشتری بر آنها تحمیل کرد البته‌ این امر ممکن است سبب شعله‌ور تر شدن جنگ و کشیدن شدن علنی ايران وسط معرکه شود بهرحال این جنگ آینده منطقه را تعيين خواهد کرد جنگ مرگ و زندگی
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    اسرائیل که همیشه دنبال صلح بود! پس چی شد جنگ شد.
  • US ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    مگه چقدر جمعیت دارن؟ باشه تا آخرین سرباز بجنگ.
  • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    برندگان جایزه صلح نوبل یعنی شیرین عبادی و نسرین محمدی در مورد کشتار ۲۷ هزار نفر به دست اسرائیل نظری ندارند؟ وجدانشون فقط موقعی فعال میشه که یه لات چاقوکش رو اعدام کنند .
  • امیر IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    این خون آشام هم در نوار غزه نسل کشی کرده اند از دو میلیون ساکن ۲۸ هزار نفر را کشته اند. اما شماها و فرماندهان سپاه گفته بودید اگه اسرائیل حمله زمینی انجام بده با خاک یکسان میشه. اسرائیل مثل نقل و نبات داره ترور میکنه از سرادان سپاه و حزب الله و حماس و جهاد اوک وقت ما مفت خورا از بیماری اسرائیلی ها و ... مردم را احمق فرض کرده اید.
  • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    رژیم صهیونیستی حاضر به آتش بس و پایان جنگ نیست و گفته که تا نابودی کامل حماس نبرد ادامه دارد سوال اینجاست که چرا کشور ما که همیشه می‌خواسته به اسرائیل حمله کند اکنون حماس را تنها گذاشته؟الان بهترین وقت حمله به اسرائیل و فتح قدس بدست سپاه پاسداران و بسیجیان است به غزه بروید و با اسرائیل غاصب بجنگید. در غیر اینصورت ما مردم ایران مشکوک می‌شویم.
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    سلام ۱-باید دقیق به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار روز بعثت پیغمبر اعظم توجه کرد و خوب اندیشید ۲- چند قطبی شدن در داخل اسراییل و همچنین در داخل امریکا نشانه فروپاشی در آینده است۳- باید پیش بینی کرد خود نتانیوهو در داخل اسراییل ترور خواهد شد ۴- اگر امپراطوری روم روزی با امپراطوری ایران در در دریای مدیترانه با هم روبرو شدند امروز جمهوری اسلامی ایران با جانشین امپراطوری روم یعنی غرب و امریکا در جهان با هم روبرو می شوند۴- اگر تا دیروز خطبه غدیر و خطبه فدک در جهان اسلام در انزوا مانده بود امروز مقاومت آن را به صحنه جهانی آورده است۵- اگر در تاریخ خاطره بد از انگلیس در ذهن ایرانی ها مانده است امروز مقاومت یمن خاطره شیرین به جای آن در جهان ماندگار می کند۶- اگر از شکسته گان جنگ خیبر از حیدر در تاریخ یاد ببریم امروز حیدریان درسهای بزرگی به غافلان صهیونیستی خواهند داد7- غزه بساط صهیونیستها را نه در غزه که در دنیا جمع می کند و این را در تاریخ با حماسه هایش جاودانه خواهد کرد ۸- عجله نباید کرد صبر و امتحان خدا حدی دارد 9- بعد از یازده اسفند دنیا خبرهای خوب از غزه خواهد شنید و این را باز تاریخ ثبت خواهد کرد10- آیا فکر می کنید فقط مردم غزه در جنگ با اسراییل هستند نخیر نباید از حضور لشگریان غیبی خدا غافل شد چون جنگ بدر۱۱- و باز نباید غافل شد که جهان با تدبیر خدا اداره می شود۱۲- آقای ما ای امام زنده مهدی جان می دانیم شما نیز از احوال غزه غافل نیستید ما را دعا کن که از یاوران تو باشیم چون یاوران تو در غزه سوریه عراق و یمن. انشالله و توکل الله
  • ایرانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    حتی صهیونیست های خون آشام هم از مردم خود در مورد جنگ نظر سنجی شفاف می کند
  • رضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم،بزودی ریا کاران و منافقان شناخته خواهند شد و خداوند یاور پرهیزکاران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس