1

اصلاح طلبان با تحریم انتخابات بر اساس توصیه‌های براندازان عمل کرده و در اتخاذ مواضع انتخاباتی هیج مرز هویتی ای با این بخش ها ندارد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز شنبه نهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد کجنگ دیپلماتیک ایران و غرب، معضل اسفند ۱۴۰۱ درباره حقوق و عیدی معلمان و تشییع و خاکسپاری شهید سیدرضی موسوی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلاح طلبان ساختاری با طراحی یک پلن تصمیم گیری برای سیدمحمد خاتمی تلاش دارند تا وی را کاملا در قامت اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی هویت بخشی نمایند، در همین راستا بر اساس اخبار دریافتی، بر اساس طراحی های حلقه رادیکال اطراف خاتمی به وی پیشنهاد شده که وی هیچگونه مشارکتی در انتخابات نداشته باشد، از هیچ لیستی حمایت نکرده و حتی برای رای دادن نیز در صحنه حاضر نشود.

روزنامه آرمان‌ملی درباره تاکتیک جدید چپ‌ها در انتخابات نوشته است:

مسلم است که وقتی کاندیدا، لیست و رقابتی وجود نداشته باشد، خاتمی درباره انتخابات مجلس سکوت می‌کند. او موقعی از مردم درخواست مشارکت داشت که مردم انگیزه داشتند و احساس می‌کردند حضورشان می‌تواند تعیین‌کننده باشد. طبیعتا خاتمی حرفی درباره انتخابات نمی‌زند. اکنون حق انتخاب کردن محدود شده به موارد از قبل تعیین‌شده و در چنین فضایی نمی‌توان انتظار رأی دادن به اصلاح‌طلبان را داشت وقتی حتی اصلاح‌طلب واقعی نیز در صحنه نمانده‌ است.» به همین جهت نیز از آنجا که با مطالعه روندهای پیشین نباید انتظار کاری خارق‌العاده از سوی شورای نگهبان داشت که چهره‌های رد صلاحیت شده را بازگرداند؛ لذا به نظر می‌رسد که در بهترین حالت شاهد رقابتی میان اصولگرایان در دسته‌های مختلف با معتدلین باشیم.

رونمایی از طرح خاتمی برای انتخابات مجلس/ اصلاح‌طلبان: نه رای‌ می‌دهیم و نه تکرار می‌کنیم!

روزنامه آرمان امروز دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز مشارکت در انتخابات را مشروط به عملکرد شورای نگهبان کرده و می‌نویسد:

همانطور که اشاره کردیم ایستگاه شورای نگهبان یکی از مهمترین مراحل انتخاباتی محسوب می‌شود زیرا در دهه‌های اخیر بسیاری نوع برخوردها را مورد نقد قرار داده‌اند و معتقدند که شورای نگهبان به‌عنوان نهاد بالادستی باید برای گرم شدن تنور انتخابات با نرمش بیشتری به نامزدهای انتخاباتی برخورد کند. حالا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توضیحاتی که در مورد چهارطلعی انتخابات مطرح کردند همه در انتظار مشاهده نتیجه عملکرد شورای نگهبان هستند.

رونمایی از طرح خاتمی برای انتخابات مجلس/ اصلاح‌طلبان: نه رای‌ می‌دهیم و نه تکرار می‌کنیم!

گفتنی است این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که؛

۱- جریان اصلاحات همواره یکی از اصول خود را شرکت در انتخابات و رقابت از مسیر دموکراسی تعریف و تفسیر کرده می کرده است و تلاش برای تحریم انتخابات دقیقا در مسیر عبور از هویت اصلاح طلبی و به نمایش گذاشتن دیکتاتوری تشکیلاتی در میان اصلاح‌طلبان می‌باشد.

۲ - اصلاح طلبان و شخص خاتمی با تحریم انتخابات بر اساس توصیه های براندازان و دشمنان جمهوری اسلامی عمل کرده و در اتخاذ مواضع انتخاباتی هیج مرز هویتی ای با این بخش ها ندارد.

رونمایی از طرح خاتمی برای انتخابات مجلس/ اصلاح‌طلبان: نه رای‌ می‌دهیم و نه تکرار می‌کنیم!

اصلاح‌طلبان خودکم‌بینی را کنار بگذارند!

روزنامه هم‌میهن اما به نقل از محسن آرمین روایتی دقیق‌تر از جبهه اصلاحات را نمایش داده و نوشته است:

سندی که آقای خاتمی برای مسئله حجاب دادند، سندی که برای مسئله آموزش و پرورش منتشر کردند، سندهایی که مجموعه‌های کارشناسی ماه‌ها روی آن کار کردند، در زمینه‌های مختلف از جمله حجاب و آموزش و پرورش و... ارائه دادند. الان هم سندی در زمینه آموزش عالی دانشگاه‌ها در دستور دارند که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. هیچ جریانی را پیدا نمی‌کنید که اسناد بالادستی مدون داشته باشند که بگویند مردم، دیدگاه ما این است و مملکت را اینگونه می‌توانیم اداره کنیم. بنابراین خیلی دچار خودکم‌بینی نشویم و فکر نکنیم جریان‌های دیگر حرف‌های خاص دیگری دارند.

رونمایی از طرح خاتمی برای انتخابات مجلس/ اصلاح‌طلبان: نه رای‌ می‌دهیم و نه تکرار می‌کنیم!

اصلاح طلبان ساختاری و در راس آنان لیدر اصلاحات در یک راهبرد کلان، مجموعه تلاش هایی را در حال ساماندهی هستند که به واقع بدنبال شیفت جریان اصلاحات از «امر سیاسی» به «امر اجتماعی» و تلاش برای بهره گیری از این ساحت برای تقویت «امر سیاسی مطلوب خود» برای سال های آینده هستند، این اقدامات در جهت کسب نمایندگی آشوب‌گران در فتنه پاییز سال گذشته صورت گرفته است.

بررسی‌ها نشان می دهد که اصلاح طلبان با تاکید بر جامعه محوری ضمن تاکید بر ارتباط گیری با سرحلقه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید دارند که می بایست ضمن الگودهی به آنان به یک مدل اجتماعی در قدرت دست یابند. قدرتی از دل جامعه و تنظیم گر حاکمیت که اصولا با سیاست های حاکم همخوانی نداشته و ماهیتی اپوزیسیونی دارد و دقیقا بر همین اساس است که اصلاح طلبان ساختاری در راستای توصیف راهبردهای خود تاکید می کنند که دوگانه اصلی در شرایط حاضر «جامعه محوری» - «حاکمیت محوری» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    33 16
    اصلاح طلبان روغن ریخته رو نذر امامزاده می کنند. اینها پرقدرت ظاهر بشن، همه اشون تایید صلاحیت بشن بازم رای بیار نیستند، چون با پاره شدن برجام در واقع اعتبارشان پاره شد
  • سید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    8 8
    قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
  • رضا خ IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    7 8
    اصلاح اگه بیان و رای بگیرن بازهم آبخوردن مان رابه برجام گره میزنن برای رسیدن به این هدف اقتصادکشور رانابود میکنن
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    19 10
    فقط یک احمق بازم فریب اصلاح‌طلبان را میخوره و بهشون رای میده
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      دو تا عبارت زیاده تو جملت
  • سینا IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    6 6
    تئوریسین اینها حجاريان قبلا پیش بینی کرده بود ، اصلاحات مُرد،زنده باد اصلاحات. تو را به خدا تلاش برای احیای این مردگان نکنید.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    9 7
    بهتر-کلاغ که از باغ قهر کنه سالی هزار گردو به نفع باغبونه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    6 11
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
    • محمود IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      6 5
      اخوی یادتان باشد بعد از فتنه ۸۸ که توسط این سران اصلاح طلب اتفاق افتاد با چراغ سبز این جماعت زبان بلد سنگین ترین تحریم‌های بین الملی برای ایران بسته شد و نتیجه آن همین فشار تورمی بر قشر محروم جامعه هست حالا نسنجیده طرفدار افراد بی تقوا و مقام پرست باشد.حافظ این انقلاب خون شهدای مظلوم هست.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    5 1
    کسانی که ادعای اصلاح طلبی می کنند بدانند که اصلاحات مورد نظر آنها مرده است و اصلاح طلبان هم مرده اند که حتی حضرت مسیح (ع) هم نمی تواند آنها را زنده کند بیخود ژست مردمی بودن به خود نگیرند که مردم برای اینها هیچ تره ای خرد نمی کنند و خودشان هم می دانند که مردم آنها را حذف کرده اند اینکه این حرفهای مفت را می زنند به خاطر شکست خفت باری است که در بین ملت خورده اند آخه کی خاتمی را به آدم حساب می کند غیر از حزب خودشان؟ باور کنید ملت از شما بیزارند اگر باور ندارید بعنوان یک ناشناس بروید در بین مردم بحث کنید ببینید چقدر از شما تنفر دارند و هیچ فردی حاضر نیست از شما دفاع کند واقعا غیر از روزنامه ها و سایتهایتان هی کسی دست اندرکاران دولتهای کارگزاران و اصلاحات و تدبیر را نه قابل دفاع می داند و نه دفاع می کند حتی دو سال آخر دولت احمدی نژاد را هم محکوم می کنند ربطی به حزب و گروه هم ندارد چون مردم واقعا از احزاب بیزارند چون بی خاصیتند یا وابسته به قدرتها چه داخلی چه خارجی و هیچکدام مستقل نیستند
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    5 5
    به درک.اسهال طلب
  • مهرداد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    18 4
    عمرا اگه رای بدم
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    5 2
    از همان اول هم خیانت میکردید چیز جدیدی نیست
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    6 9
    گربه حیاتش به گوشت است وهرگز ازان قهر نمیکند اصلاح طلبان خاعن که هشت سال تخریب کرده اند امروز هیچ امیدی به فریب مردم ندارند بادست پس میزنند وباپا پیش میکشند وازنقطه ضعف ما بابت حضور حداکثری سوع استفاده میکنند مامدافع انقلابیم ولو بدست نااهلان بیفتد تابدست دشمنان نابود نشود تن مجروح را میتوان ترمیم کرد
  • AT ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    اصلاح‌طلبان: نه رای‌ می‌دهیم و نه تکرار می‌کنیم!// یاد بچه همسایه افتادم ۴ سالش بود میخواستند ختنه اش کنند گریه زاری داد وجیغ راه انداخته بود که نه سوزن بزنید نه ببُرید. خخخخ .شیر بی یال و دم و اشکم که دید ..این چنین ک شیری خدا هم نافرید.
  • مهدی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    8 0
    اصلاح طلبها چون میدانند مردم دل خوشی از دولت و گرانی ندارند و احتمالا شرکت در انتخابات امسال ضعیف است با اعلام عدم شرکت در انتخابات میخواهند عدم رای ناراضی ها از گرانی را به سبد خود بریزند در حالی که کور خوانده اند و مردم دل خوشی از چپ و راست ندارند
  • کریمی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    16 0
    خیلی زرنگن، از آب هم کره میگیرن خخخ اصلاح طلب که اصلا جایگاهی نزد ملت ندارند با اعلام شرکت نکردن در انتخابات میخواهد حساب عدم شرکت مردم بخاطر گرانی و فساد را مصادره کنند تا همه فکر کنند چون اصلاح طلب انتخابات را تحریم کرده رای ملت کم شده است این هم نوعی زرنگی و دریدگی است درحالی که ملت از اصلاح طلب و اصولگرا کلهم ناراضی و عبور کرده اند و شرکت کم در انتخابات بخاطر افاضات اصلاح طلب نخواهد بود بلکه از کساد و گرانی و بی تدبیری و فساد مسئولان است. والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس