1

شهادت سید رضی در آستانه سالروز شهادت شهید سلیمانی نشانه تغییر راهبرد دشمن در پس جنگ در غزه دارد.

سرویس سیاست مشرق- شهادت سید رضی موسوی در زینبیه دمشق متفاوت از همه عملیات‌های ترور پیشین رژیم صهیونیستی بوده است. تا پیش از این اقدام، رژیم موقت اسرائیل به برخی پایگاه‌های مقاومت در سوریه که گاها منجر به شهادت برخی مستشاران نظامی می‌شد، حمله می‌کرد، اما اینک یک فرمانده عزیز ایرانی را در منزل شخصی خود در زینبیه به‌صورت مستقیم آن‌هم با سه موشک هدف قرار می‌دهد تا مطمئن شود که ایشان را به شهادت رسانده است.

موضع‌گیری صریح ریاست جمهوری، رئیس مجلس و سایر مقامات کشور نشان از حساسیت موضوع و برجسته بودن موقعیت این شهید عزیز دارد؛ اما این نکته مهمی است که ترور سردار شهید سید رضی موسوی (رضوان‌الله تعالی علیه) در سوریه، سایه هیچ کابوسی را از سر رژیم صهیونیستی دور نمی‌کند؛ نه در جبهه غزه، نه در جبهه شمالی (حزب‌الله) و نه در دریای سرخ و باب المندب (انصار الله یمن). بلکه برخلاف تصور غلط صهیونیست‌ها که فکر می‌کنند با این ترور بزدلانه از فشار جبهه مقاومت علیه آن‌ها کاسته می‌شود، جبهه مقاومت را مصمم‌تر می‌کند که بر ضربات کمرشکن خود به رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکایی بیفزایند.

سند این مدعا آن است که ترور سردار شهید جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و برخی سران مقاومت فلسطین و لبنان، نه‌تنها از گسترش ضربات مقاومت نکاست، بلکه امروز، اسرائیل و حامی آمریکایی‌اش را با گردابی از چالش‌ها و ضربات نظامی- اقتصادی و امنیتی بی‌سابقه در طول هشت دهه گذشته مواجه کرده است.

بادی که آمریکا و صهیونیست‌ها با ترورهای قبلی کاشتند، به «طوفان الاقصی» انجامید و سونامی بزرگی را حدفاصل اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه پدید آورده که تازه امواج آن در حال فراز آمدن است.

رژیم صهیونیستی و حامی آمریکایی‌اش دیر یا زود باید تاوان جنایت تازه خود را بپردازند و چنین مسئولیتی، حتی برای لحظه‌ای از چشم فرماندهان و رزمندگان محورهای مقاومت دور نخواهد ماند.

چرا رژیم صهیونیستی دست به ترور «سید رضی» زد؟ / پاسخ ایران به استراتژی هزار خنجر در میانه جنگ غزه

چرا اسرائیل اقدام به ترور «سید رضی» کرد؟

سید رضی یکی از فرماندهان اثرگذار سپاه در مقاومت منطقه بود، در کارهای رزمی و پشتیبانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کرد و هدف اسرائیل از ترور سید رضی تضعیف لجستیکی مقاومت در دوره پایان جنگ در غزه ارزیابی می‌شود. از سویی سال گذشته شبکه تروریستی اینترنشنال خبری را پخش کرد و در آن تصویر سید رضی را منتشر کرد، البته این خبر قبل از انتشار در شبکه اینترنشنال در وب‌سایت اینتلی‌تایمز منتشر شده بود!

در آن خبر به این موضوع اشاره شده بود که شهید موسوی نقش مهمی در تدارکات و پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه دارد، این دو خبر در کنار یکدیگر انگیزه‌های ترور این شهید گرانقدر را نمایان می‌کند.

چرا رژیم صهیونیستی دست به ترور «سید رضی» زد؟ / پاسخ ایران به استراتژی هزار خنجر در میانه جنگ غزه

چرا رژیم صهیونیستی دست به ترور «سید رضی» زد؟ / پاسخ ایران به استراتژی هزار خنجر در میانه جنگ غزه

از سویی پیش‌تر چندین بار دشمن مقری که شهید موسوی در آن فعالیت داشت را هدف قرار داده بود اما موفق به ترورش نشدند. یکی از ترورهای ناموفق ایشان در ماجرای شهادت سید مصطفی بدرالدین مشهور به ذوالفقار از فرماندهان حزب‌الله لبنان بود که در دفتر سید رضی اتفاق افتاده بود. بدرالدین در این ماجرا به شهادت رسید اما سید رضی آنجا نبود و در امان ماند.

اما اقدام به ترور شهید شید رضی موسوی در وضعیت کنونی جنگ در غزه قابل تامل است. چند روز پیش دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود که توان تحمل تشدید را نداریم و باید پیام لازم را به ایران بفرستیم. واقعیت میدانی آن است که وضعیت جنگ غزه، رژیم موقت را در یک تنگنای سخت قرار داده است.

نتانیاهو پس از هفتاد روز تجاوز عملاً هیچ دستاوردی به‌جز سرافکندگی بین‌المللی نداشته است. هیچ‌یک از اهداف رژیم صهیونیستی در حمله و تجاوز به غزه محقق نشده است، اسرا هنوز در دستان حماس است و یحیی السنوار برای آتش‌بس شرط و شروط تعیین می‌کند، بنابراین راه‌اندازی خط ترور برای فرار از واقعیت شکستی است که اسرائیل گرفتار آن شده است. وضعیت عصبی رزیم صهیونیستی در جنگ و نیز تهدیدات طرف غربی(انگلیسی‌ها) مقدمه ترور این شهید عزیز بوده است.

تغییر راهبرد رژیم صهیونیستی پس از یک ترور!

ناکامی رژیم صهیونیستی برای ناک‌اوت کردن مقاومت در غزه و افتادن در باتلاق جنگ امتیازی باعث شده است که سران رژیم صهیونیستی برای فرار از فشار درونی و بیرونی دوباره به استراتژی «هزار خنجر» روی آورد.

البته این گردش راهبردی به معنای شکست دشمن در میدان است. اندیشکده آتلانتیک نوشته است که اسرائیل در حال افزودن به مدل‌های تاکتیکی خود است، درحالی‌که راهبردش در قبال ایران شکست‌خورده است و میان اظهارات مقامات ارشد اسرائیل و واقعیات میدانی فاصله فزاینده‌ای وجود دارد. قبل از آنکه خیلی دیر شود، باید یک سیاست متوازن اتخاذ نمود که وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را مدنظر قرار می‌دهد!

اکنون می‌توان گفت دشمن در میانه گرفتاری در جنگ، میدان جدیدی برای جنگ‌های بیشتر بازکرده و با شعار یا مرگ یا زندگی دوباره به‌صورت پروژه هزار خنجر و هزار زخم چرخیده است در تلاش برای احیای استراتژی امنیت خود از مزیت‌های برتری ساز که تحت کنترل آمریکایی‌ها قرار دارد تا حد امکان استفاده کند، دو سال قبل دشمن پاسخ هزار خنجر را با خوردن تیرهای غیبی و مسلح در تل‌آویو گرفت؛ اکنون هزاران شهر موشکی و پهپادی زیرزمینی انتظار آن‌ها را می‌کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • 34403 IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    36 2
    جواب=زمان و وقت شهادت قاسم سلیمانی. شلیک همه گروهای مقاومت .ایران باید جواب بده!!!پس این موشک ها رو برای کی میخاهد!!!
  • مهدی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    20 32
    بهترین انتقام از اسرائیل افزایش نسل سید رضی هاست باید چند فرزندی را فرهنگ کنیم.
    • US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      24 0
      حالا دیگر تنها صحبت از «آرمان فلسطین» نیست. اسرائیل در تلاش است تا خود را به عنوان قدرت مسلط در منطقه تثبیت کند و در این راه - دستکم در ظاهر - از خود اعتماد به نفسی چشمگیر به نمایش گذاشته است.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      7 11
      تو دیگه فازت چیه
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      11 4
      فازی نداره برادر من،،حرف حق رو داره میزنه
  • محمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    27 6
    باسلام بی عرضه گی وخیانت عده ای باعث وبانی انست
  • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    67 3
    تا یه پاسخ درخور نبینیم،همه اش باد هوا میشه
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      2 39
      ببینی هم برای تو باد هوا هست پس ادا در نیار و حرف دلت را بزن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    16 5
    انتقام سخت
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    38 4
    تموم شد ؟
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      6 31
      مثل اینکه خیلی عجله داری؟! نه هنوز تازه کارمان شروع شده، عجله کار شیطون هست....
  • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    10 26
    امپراطوری ایران دوباره زنده شده است و اینطور کارها نمی تواند ابن حقیر های میکروسکوپی را از دست قدرت ایران رها کند.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      9 13
      امپراتوری ایران با کورش ها زنده خواهد شد
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 1
      تو خود ایران بین مردم نفوذ ندارید خارج از ایران که جای خود
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 3
      دوره مغولها مگه امپراطوری داشتیم
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 15
    بهترین انتقام همانطور که رهبرانقلاب فرمودن محاصره اقتصادی اسرائیل و همچنین کمک به یمنی هابرای زدن کشتیهای اسرائیلی هست این یهودیها به اقتصاد از جانشون بیشتراهمیت میدن توبازار باهم کارمی کنیم خصلتشون را میدونم ایران بایدپابزاره روشاهرگشون که اقتصادهست ولاغیر همشون عرصه اقتصادی تنگ بشه ازاسرائیل فرار می کنن
    • حسین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      4 2
      دقیقا مرحله به مرحله بلایی که قرار بود سر ما بیارن باید سر خودشون بیاریم
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    16 11
    تا به ایران یاد آوری کند که در امور کشور های همسایه دخالت نکند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 7
      احمق نیروهای ایران با درخواست رسمی سوریه رفتن اونجا و برنامه های آمریکا اسراییل و ... را که میلیاردها دلار برای شکست مقاومت سرمایه گذاری کرده بودن را هوا کردن ... بفهم
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    35 2
    «چرا رژیم صهیونیستی دست به ترور «سید رضی» زد؟» پاسخ: چون وقتی در تمام عرصه های نظامی ، سیاسی ، اقتصادی ، اعتقادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سایبری به ما حمله کرد و فقط از ما انفعال و شعار و عقب نشینی و رجز بدون عمل دید. انتظار دارید جری تر از قبل نشن و به دست به ترور نزنن؟
  • طاها IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 6
    امیدوارم حضرت آقا دستور دهند و اسرائیل را موشک باران کنند تا عبرتی شود برای دشمنان ایران اسلامی
    • US ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 3
      خوبه موشک افتاده تو دهن یک عده بیسواد
    • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 1
      یمن داره میزنه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    6 0
    خدا هر چی ظالم است به درک واصل کند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 6
    در هر کشوری ترور یک فرمانده نظامی یعنی جرم و به خطر افتادن امنیت یک مملکت و اعلان جنگ به کشوری دیگر. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نظامی جهانی و عضو سازمان ملل این حق را دارد که در قبال ترور و شهادت فرماندهان نظامی ارشدش ،به شدیدترین و خشن ترین شکل ممکن پاسخ نظامی دهد.مردم منتظر انتقام موشکی و پهپادی گسترده سپاه پاسداران ضد اسرائیل هستند. الله اکبر.
    • US ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      10 3
      آهان!قدرت نظامی؟! بحرین و امارات متحده عربی شما رو قدرت نظامی با جنگنده‌های ۶۰ سال پیش نمی بینند!چه رسد به اسرائیل و آمریکا!! عمو جوگیر رسانه‌های داخلی نشو ،قدرت نظامی!!!
  • شیرینی فروش IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 4
    انصافا ازاین ترور ناجوانمردانه دل ملت ایران به دردامد انهم زمان شهیدش کردن که سالروز شهادت سردار سلیمانی نزدیک است چرا کوتاهی میکنیددر جواب دادن جواب ترور ترور است جواب موشک موشک است دشمن دردشمنیش جدی است ولی درجواب دادن ما کوتاهی میکنیم بیاید قدر از حرف زدن کم کنیم درجواب دادن به دشمن قدری جدی تر باشیم
  • شیرینی فروش IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 4
    انصافا ازاین ترور ناجوانمردانه دل ملت ایران به دردامد انهم زمان شهیدش کردن که سالروز شهادت سردار سلیمانی نزدیک است
  • CA ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    19 2
    به همون دلیل که بیست و چندهزار نفر از ساکنین غیرنظامی غزه رو کشته.
  • CA ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    22 1
    این ترور بدون کمک سازمان جاسوسی روسیه امکان پذیر نبود. جز روسیه هیچ کشوری از وارد شدن ایران به جنگ سود تمی برد. خالا منافع شما ایجاد نی کند که امریکا را مقصر بدانید موضوع دیگریست.
    • اریا IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 10
      خسته نمیشی از این همه پرت و پلا ؟ اسرائیل ترور کرده مال روسیه است ، اولا ایران وارد جنگ بشه دیگه نمی تونه کمک تسلیحاتی به روسیه بکنه ، دوم اگر ایران وارد جنگ بشه آمریکایی ها مجبورن جنگ رو سریع تمام کنن که این به ضرر روسیه است
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    6 2
    دید جواب نمی‌گیره دستش بازترشده
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    تا حالا فیلم سلطان را دیدید جالبه یک طبقه پولدار از اونطرف برگشته که پسر یک خانواده پولدار با یک دختر طبقه پایین که علوم سیاسی می خونه با یک پسر مذهبی طبقه پایین که به انقلاب و .. اعتقاد داره همه علیه فضای بعد از توسعه اقتصادی اما به نفع دختر علوم سیاسی خونده که همون توسعه سیاسیه
  • FI ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 2
    خط و ربط ترور از سوی نفوذی های اصلاح طلب ستون پنجمی به اسرائیل اعلام شد
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 1
    هیچ گاه شما مسئئول و یا شخص مهمی از اسرائیل رو ترور نکردید .. اما اسرائیل بارها و بارها و بارها مسئولان و شخصیت های مهم رو ترور کرد و هیچکاری نکردید .. اخرشم اعتماد بنفس کاذبتون مردم رو به کشتن میدن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 3
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر سید بزرگوار وجلیل القدر سردار سرلشکر پاسدار سید رضی موسوی رحمت الله علیه راهت پر رهرو باد
  • علی DE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    از دیر باز تاریخ جهود با تجمیع پول ؛ رسانه را در دست گرفته تا فکر بسازد که قدرت بسازد..آمریکا بشهادت آگاهان در دست جهود است ،ایضآ اروپا و قدرت‌های بزرگ و نظام سلطه .جهود قدرت بی همتایی بنطر می‌رسد که با آن صید می‌کندو طناب نوکری به گردن حاکمان بی خرد می‌اندازد.او قدرت تفکر را گرفته و می‌تازد ؛ اما .اکنون انقلاب اسلامی ایران این موجود هولناک ، وحشی و بی رحم را در نمایشگاه جهانی افکار ؛ لخت کرده است.که این هیولا ببر کاغذی است.بشناسید او را که در غزه از بالا زن و بچه می‌کشد،اما در زمین عاجز و درمانده است.بشناسید که در آمریکا و اروپا با قدرت پول ورسانه سرنوشت ملی و سرزمینتان را در دست گرفته سقوط و سیاهی ببار آورده است.روشنگری ایران خدمتی عظیم به بشریت است که این بصیرت جهانی سر انجام جهود و اذناب فریب خورده او را نابود خواهد کرد.پرچم بصیرت و آگاهی جهانی را آن پیر خردمند با لا گرفت.سلام بر او.
  • سامان صدری IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 1
    سرداران بزرگ اسلام که داوطلبانه و در سن بازنشستگی!به سمت حرم شریف زینب کبری س می روند جز شهادت در راه حق چه هدف دیگری می‌توانند داشته باشند، این راه که‌ بفرمایش قرآن تا نماندن فتنه بر زمین ادامه دارد، جز با شهادت باقی نخواهد ماند،
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    برادر خانم شهید که فرمودند سید رضی در محل دفتر کارشون در زینبیه بودند که مورد هدف قرار گرفتند باز می‌فرمایید در منزل شخصی شون بودند !؟
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 1
    احتمالا در یکی از روزهای ژانویه متوجه هدف رژیم صهیونیستی از ترور شهید رضی در سوریه خواهیم شد / چشم از پایگاههای آمریکایی مستقر در شمال اردن نباید برداشت
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    اکنون هزاران شهر موشکی و پهپادی زیرزمینی انتظار آن‌ها را می‌کشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس