ناکامی آمریکا در برقراری ارتباط مستقیم با فرماندهان نظامی چین

از زمانی که جو بایدن اعلام کرد با رئیس‌جمهوری چین در مورد از سرگیری ارتباطات مستقیم بین فرماندهان نظامی دو کشور به توافق رسیده است، مقامات دفاعی چین هنوز به تماس همتایان آمریکایی خود پاسخ نداده اند.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی می‌گویند پس از توافق ماه گذشته رهبران آمریکا و چین در مورد برقراری ارتباط مستقیم تلفنی میان فرماندهان نظامی دو کشور، این توافق هنوز عملی نشده و طرف چینی پاسخی به تماس آمریکایی‌ها نداده است.

این در حالی است که بایدن این توافق را "بسیار مهم" و شاهدی بر "پیشرفت واقعی" مناسبات میان خود و رییس‌جمهوری چین دانسته و گفته بود: "ما به ارتباطات باز، روشن و مستقیم بازگشته‌ایم." مقامات آمریکایی نیز ازسرگیری این ارتباطات را یکی از دستاوردهای مهم بایدن در سیاست خارجی نامیده بودند.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین نیز همان ایام در پاسخ به‌ سوالی به تداوم نگرانی چین در مورد فعالیت‌های نظامی آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی اشاره کرده و گفت: "برابری و احترام متقابل بخشی از راه‌حل صحیح برای کنارآمدن چین و ایالات متحده با یکدیگر و پیش‌نیاز اساسی برای توسعه روابط نظامی دوجانبه است".

ان‌بی‌سی در ادامه افزود: "چند روز بعد از این اظهارات، مقاله‌ای در رسانه‌های چینی به‌نقل از یک استاد دانشگاه منتشر شد که در آن از سخنان سخنگوی کاخ سفید پس از نشستی در مورد ادامه فروش تسلیحات امریکا به تایوان انتقاد شده بود. این استاد دانشگاه ناهماهنگی در مواضع، اقدامات و اظهارات ایالات متحده را عامل اصلی عدم‌اعتماد متقابل به روابط راهبردی چین و آمریکا و مانع بهبود روابط نظامی دو کشور دانست."

مقامات آمریکا همواره هشدار می‌دهند که عدم ارتباط بین ارتش آمریکا و چین بسیار خطرناک است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس