نظامی ارشد مصری: حماس مدافع امنیت قاهره است/ فشار ارتش یمن علیه تل‌آویو در دریا

رئیس سابق دانشکده نظامی ناصر مصر با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی برای جهان عرب به تاثیر اقدامات ارتش ملی یمن در فشار بر آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش مشرق، سرتیپ «صفوت الدیب» رئیس سابق دانشکده نظامی ناصر مصر گفت که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در راستای طرحی است که این رژیم به دنبال تحقق آن است.

وی افزود: عملیاتی که گروه‌های فلسطینی در هفتم اکتبر انجام دادند، بسیاری از طرح‌های در نظر گرفته شده برای نه تنها فلسطین بلکه جهان عرب را به هم ریخت.

الدیب بیان کرد: حماس از امنیت ملی مصر در این مرحله حمایت می کند.

وی با اشاره به اقدامات ارتش ملی یمن علیه کشتی های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که توقیف کشتی ها به مثابه فشار یمنی ها علیه تل آویو و واشنگتن است به ویژه اینکه نفت این رژیم از طریق دریای سرخ وارد می‌شود و دور زدن آن از راه «راس الرجاء الصالح»(دور زدن آفریقا) زمان زیادی به طول خواهد انجامید.

رئیس سابق دانشکده نظامی ناصر مصر در عین حال به تاثیر آن بر درآمدزایی کانال سوئز و گردشگری سیناء هم اشاره کرد که در کنار تاثیرات مثبت، تاثیرات منفی جزیی بر امنیت ملی مصر دارد.

الدیب ادامه داد: جنگ اسرائیل علیه غزه تبعات منفی و اقتصادی بر منطقه دارد. عملیات هفتم اکتبر، تغییرات راهبردی در همه کشورها ایجاد کرده است.

وی افزود: حماس به مرکز شاباک در اطراف غزه حمله کرد و انبوهی از اطلاعات هنگام عملیات طوفان الاقصی به دست آورده است.

الدیب گفت: آینده سیاسی نتانیاهو تمام شد. نفع نتانیاهو در ادامه جنگ است، زیرا سرنوشت او پس از توقف جنگ، زندان خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    نه
  • ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر برادران و خواهران گرامی وارجمندیمنی که مصداق بارز شجاعت و ایمان و غیرت هستند خدای متعال پشت و پناهتان باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس