کد خبر 1505849
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
هوش مصنوعی برای کشور فرصت است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تمجید از ورود حوزه علمیه به موضوع هوش مصنوعی گفت: نباید نگاه تهدیدی به هوش مصنوعی داشت و باید آن را فرصتی برای کشور دانست.

به گزارش مشرق، روح الله دهقانی فیروزآبادی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: در طی ۱۰۰ سال اخیر پیشرفت‌ها در عرصه فناوری بسیار چشمگیر بوده است و به همین دلیل حجم تولیدات نیز بسیار زیاد شده و ابزارهایی برای ذخیره سازی اطلاعات نیز گسترش یافته و قوی‌تر شده است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: انسان که روزگاری در راستای به دست آوردن علم تلاش‌های فراوانی در عرصه مشاهده‌گری انجام داده است، هم اکنون با انبوهی از اطلاعات مواجه است.

معاون رئیس جمهور عنوان داشت: امروز هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های بسیاری که در ذخیره سازها وجود دارند به ابزار تولید کننده مبدل شده اند.

وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های بسیاری که در عرصه هوش مصنوعی صورت گرفته، طی ۵ سال آینده حتی طراحی‌های تکنولوژی از طریق هوش مصنوعی صورت می‌گیرد افزود: هوش مصنوعی در واقع امروز تولید کننده فکر است.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه این دور اندیشی را داشته که در عرصه فقاهت و اجتهاد با استفاده از ابزار هوش مصنوعی اقداماتی صورت دهد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: انسان با استفاده از هوش مصنوعی در حقیقت هم توان فکر و هم توان جسمی خود را از دست داده است و نباید تنها مصرف کننده هوش مصنوعی باشیم.

وی ابراز داشت: در دنیا و کشور ما نسبت به هوش مصنوعی به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنند و از این امر بواسطه عدم شناخت درست است که ضرورت دارد آینده نگری نسبت به هوش مصنوعی داشته باشیم و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور ابراز داشت: نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده ای در کشور در عرصه هوش مصنوعی داریم که توانایی‌های خوبی در عرصه علمی دارند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی امکان و فرصت تغییر قدرت‌ها را را خود به همراه دارد افزود: نگاه تهدیدی به هوش مصنوعی موجب بروز اتفاقات نامطلوبی می‌شود و باید هوش مصنوعی را فرصت بدانیم و در این مسیر با دقت به آینده شناسی توجه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    مطمئن باشید همین هوش مصنوعی می شود بلای جان بشریت. این همه فیلم و مستند و مقالات متعدد درباره خطر هوش مصنوعی طی سالهای اخیر ساخته شده. نباید آن را دست کم گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس