حجت الاسلام حسین طیبی فر

قاتلان آرمان علی‌وردی یا حافظان امنیت؛ کدامیک "مردم" هستند؟! این سؤالی است که همه ما باید به آن پاسخ بدهیم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برای کنترل هیولای نقدینگی چه باید کرد؟!

"هاشمیزاسیون" در سالگرد درگذشت هاشمی/ برای کنترل هیولای نقدینگی چه باید کرد؟!

ایسنا گزارش داد: یک مقام بلندپایه اجرایی اخیراً در دیدار با تعدادی از مدیران بخش معدنی کشور گفته است:

"مردم آمادگی دارند در بازار سرمایه حضور جدی داشته باشند که لازم است با معرفی طرح هایی که حاشیه سود بالا دارند، نقدینگی جامعه را به سمت این پروژه ها هدایت و زمینه حضور و مشارکت مردم در فعال سازی ظرفیت های مغفول مانده کشور را فراهم کنیم."

*ما نام این مقام بلندپایه اجرایی را از این حیث ذکر نمی‌کنیم که قصد داریم صرفا محتوای پرتکرار سخن او که تاکنون از لسان تعدادی دیگر هم ابراز شده است را نقد کنیم.

"سوق دادن سرمایه‌های نقدی مردم به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اجرایی" یکی از راه‌هایی است که طی سالیان اخیر بعنوان نوشداروی کنترل نقدینگی در اقتصاد ایران از آن یاد شده است. راهکاری درست به جای انباشت سرمایه‌های مردم در بانک‌ها و در بازار طلا یا مسکن که البته به مسیر رسیدن به آن یعنی قطعی شدن تصمیم مردم برای سرمایه‌گذاری در پروژه اشاره‌ای نمی‌شود.

اگرچه برخی در این زمینه از "تشویق مردم" و یا "ارائه حاشیه سود بالا" گفته‌اند لکن می‌دانیم که گزینه تشویق بسیاری کلی است و اساسا تشویق در علم اقتصاد جای خاصی ندارد. بحث ارائه حاشیه سود بالا هم اولا لزوما اقتصادی نیست، ثانیا برای کنترل تمام نقدینگی ممکن نیست و ثالثا پروژه‌های با حاشیه سودبالا نیز دارای حد اشباع هستند و نتیجتا نمی‌توانند پذیرای همه مردم باشند. ضمن اینکه نباید مسئله "ریسک منطقی" را هم از یاد برد.

بایستی در این زمینه شجاعانه حرف زد و عمل کرد.

عقلانیت می‌گوید هدایت سرمایه‌های سرگردان جامعه به سمت پروژه‌های اجرایی جز با "اجبار مالیاتی" از سوی مجلس و دولت ممکن نیست.

یعنی مجلس باید قانون بگذارد و دولت هم بصورت کارا این قانون را اجرا کند که سرمایه‌های سرگردان و فردی در صورتی که از یک حد معین عبور کند؛ اگر در پروژه‌های اجرایی سرمایه‌گذاری نشود؛ بایستی مالیات بیشتر خود را از بابت انباشت در حساب بانکی یا تبدیل به طلا و مسکن بپردازد.

مالیاتی که البته میزان آن باید از سود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اجرایی بیشتر باشد و عملا فاز انباشت را برای ثروت‌های فردی از هرگونه فائده و سود خالی کند.

به نظر می‌رسد یگانه راه هدایت نقدینگی جامعه به سمت پروژه‌های سرمایه‌گذاری؛ اجرای نظام مالیاتی مناسب برای سرمایه‌های سرگردانِ انباشته است و مادام که مسئولان اجرایی از چنین اجرائیات شجاعانه‌ای سر باز بزنند؛ هیولای بی‌مهار نقدینگی همچنان در اقتصاد ایران جولان خواهد داد.

***

این تحریف تاریخ است

"هاشمیزاسیون" در سالگرد درگذشت هاشمی

"هاشمیزاسیون" در سالگرد درگذشت هاشمی/ برای کنترل هیولای نقدینگی چه باید کرد؟!

جماران گزارش داد: احمد مسجدجامعی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در اظهاراتی پیرامون مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ صحبت‌هایی را با تصور حضور آن مرحوم در شرایط فعلی مطرح کرده و گفته است:

"اگر آقای هاشمی بود، ضعف عملکرد دستگاههای اجرایی را شفاف می‌کرد تا آنها پاسخ‌گوی گفتار و کردار خود باشند و نوک حمله معترضان به سوی باورهای آیینی و ارکان نظام نرود...اگر آقای هاشمی بود، با گروههای کف خیابان و خانواده‌های آسیب‌دیده از وقایع اخیر ملاقات و گفت‌وگو می‌کرد و ضمن دلجویی از آنها نظراتشان را می‌شنید و انعکاس می‌داد. اگر آقای هاشمی بود، از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در این قضایا، گرفتار بی‌عملی شد، به شیوه‌ای موثر بهره می‌برد."[1]

*اظهارات مسجدجامعی پیرامون تلاش مرحوم هاشمی برای اینکه نوک حمله معترضان به سوی ارکان نظام نرود در حالی است که خوانش پرونده آن مرحوم در فتنه سال 88 نشان می‌دهد که هاشمی نه تنها برای دفاع از نظام سکوت کرد که حتی در طرح دیدار با خانواده‌های دستگیرشدگان امنیتی هم عملا در سمت مقابل نظام قرار گرفت.

ماجرای نامه بدون سلام هاشمی خطاب به رهبر نظام اسلامی هم گزینه‌ای است که مسجدجامعی نخواسته آنرا بازخوانی کند!

ادعای مسجدجامعی مبنی بر بی‌عملی مسجمع تشخیص مصلحت نیز به معنای انتقاد او از مواضع اصولی آیت‌ا... آملی لاریجانی در سمت ریاست مجمع تشخیص است. مواضعی که در دیدار با دانشجویان صراحتا به دفاع از عقلانیت و قانون حجاب پرداخت و ایجاد آشوب و تخریب را قویا محکوم کرد.[2]

مع‌الوصف آقای مسجدجامعی ترجیح داده یاد کسی را گرامی بدارد که برای حضور در انتخابات سال 84 با تعدادی دختر دیدار تبلیغاتی کرد و برای دغدغه‌های غلط برخی از آنان نیز در مقابل دوربین اشک ریخت!

مسئله تلاش هاشمی برای پاسخگوکردن دستگاه‌های اجرایی نیز مسئله‌ای است که ما قضاوت درباره آنرا بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم لکن محققانِ تاریخ هنوز سوالات زیادی درباره دستگیری منتقدان اقتصادی رئیس‌جمهور وقت در دولت سازندگی توسط وزارت اطلاعات دارند.

سؤالاتی که البته ما نشنیدیم که مرحوم هاشمی پاسخی اقناعی به آنها داشته باشد.

آقای مسجدجامعی که میان اصلاح‌طلبان به عنوان چهره‌ای فرهنگی و اهل کتاب و تاریخ شناخته می‌شود؛ باید بداند که "تحریف تاریخ" یکی از بزرگترین خطراتی است که یک ملت و یک کشور را تهدید می‌کند...

***

قاتلان آرمان علی‌وردی یا حافظان امنیت؛ کدامیک "مردم" هستند؟!

"هاشمیزاسیون" در سالگرد درگذشت هاشمی/ برای کنترل هیولای نقدینگی چه باید کرد؟!

حجت الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی سخنانی در آیین معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفته است: امپراطوری‌های خبری دشمن در تلاش است جامعه را به سمت رعب و وحشت بکشاند و همین امر باعث می شود خواص جامعه سکوت کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این خواص؛ وقتی درنده‌های وحشی بچه‌های ما را در کوچه و خیابان تکه پاره و قصابی می‌کنند، می‌گویند "با مردم بد رفتاری نکنید" و اینها را مردم می‌دانند.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر گفته است: اگر اینها مردم هستند پس افرادی که در گوشه و کنار این کشور شب و روز زندگی خود را برای آسایش مردم گذاشته و در مرزهای جنوب شرق، شمال غرب، مرزهای دریایی و زمینی و کوچه و خیابان‌ها برای امنیت مردم کار می‌کنند، چه کسانی هستند؟[3]

*سکوت برخی خواص (و بلکه اکثر خواص) در قضایای اغتشاشات 70 روزه؛ دردی است عمیق که سابقه آنرا در فتنه سال 88 نیز لمس کردیم.

چه اینکه در قضایای اخیر هم ندیدیم چندان کسی از میان خواص مبرّز به صحنه بیاید و در گرماگرم حوادث به دفاع از رهبری نظام و قانون حجاب بپردازد، به معترضان اثبات کند ولایت فقیه دیکتاتوری نیست و الزام حفظ امنیت را گوشزد کند.

البته حالا که غبارها فرو نشسته است اندک اندک از اطراف و اکناف صداهایی به گوش می‌رسد لکن از یاد نمی‌بریم که در هنگامه‌ی آشوب و بلوا که نیاز بیشتری به این صداها داشتیم اما خبری از همه نبود.

در بحث دوگانگی پیرامون مفهوم مردم نیز سؤال حجت‌الاسلام طیبی‌فر سؤالی است فلسفی و عمیق که لازم است جواب آن حتما از جانب مدعیان مفهوم مردم شنیده شود.

چرا کشتن شهید عزیز، آرمان علی‌وردی به قتل صبر مجاز بود اما برخورد با اغتشاشگران و جلوگیری از ایجاد بلوا از نظر اینان مجاز نبود و چرا عقلانیت امنیتی در بحبوحه آشوب را "خشونت" نامیدند؟!

و چرا از نظر این "مدعیان مفهوم مردم"؛ پلیس خوب یعنی پلیسِ بدون سلاحی که منطقا نمی‌تواند از مردم و قانون دفاع کند؟!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1579590

2_ mshrgh.ir/1439630

3_ https://irna.ir/xjLp2R

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 48
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    56 7
    حالا هم گم گمان داشتیم از شرّ هاشمی رسته ایم، می بینیم که فرزندانش نه تنها دست کمی از وی ندارند که بارها در فسادسازی و تفرقه افکنی گوی سبقت را از پدر ربوده اند!!!
    • FR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      14 2
      در اعلامیه مشترک شازده نام هاشمی اضافه میشد !
    • ایران قوی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      17 2
      این حسن کلید از بورس چماقی ساخت که تا مدتی همه از این بازار فراری داده و اعتماد به این بازار مدتی زمان میبره
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      10 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مسجد جامعی بهتره ساکت باشد.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      6 0
      در دوران ریاست هاشمی جوانان را به بهانه نوارکاست و ویدئو و پوشیدن شلوار جین دستگیر می کردند هاشمی همیشه تندرو و خشن بود.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      9 1
      تنها راهش این هست که هر گونه نگهداری و خرید و فروش دلار غیرقانونی و جرم اعلام شود و با چین و روسیه پول واحد کشورهای آسیایی را راه انداخت
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 0
      بله کارخانجات دولت مفت واگذار به آقا زاده ها شده و سهام بی ارزشش در بورس به صد برابر به مردم قالب شده
    • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      اگر هاشمی امروز بود چه می کرد؟ اگر امروز این مرد بزرگ بود ، به خاطر کم کردن هزینه ها ، نسخه ارتش ، سپاه و نیروی های نظامی را می پیچید. فناوری هسته ای و توسعه دانش کاربردی آنرا تعطیل می کرد بساط موشک ها و پهپاد های دفاعی را جمع می کرد ، تا قدم به قدم مانند لیبی پیش می‌رفتیم! در مقابل دختر عزیزش را همه کاره مملکت میکرد هر کدام از فرزندان غیورش ، که سابقه ی بیشتری از همکاری با منافقین و سناتور های آمریکا داشتند را در گوشه ای از وطن بکار می‌گمارد تا بیش از پیش ، نان فقرا را بر سفره اشراف بگذارند . خود نیز به شنا در استخر کذایی مشغول می‌شد. حیف شد ، که نیست!!
  • CA ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    27 3
    رفسنجانی یه لیبرال سکولار عمامه به سر بود.بچه هاش هم شاهد این واقعیت هستند. حسن روحانی و خاتمی همه پیرو مکتب او هستند.واقعیت خط این مرحوم اما اونطور که باید برای مردم فاش نشده.
    • حیدر صالح IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 1
      کاش این رفسنجانی دفن شود چون هر بار اسمش میاد دوباره زنده می شود اصلا مگه رفسنجانی بوده؟
  • شهرام IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    5 10
    مسئله فشار معیشتیست که منشاه اعتراض واقع شده اما /انچه این فشار را مضاعف میکند اوضاع بیمار اقتصاد همراه افزایش نقدینگی و نرخ دلار است و مدافعین که معیشتشان تامین است
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      13 3
      بله فقرایی که شب سر گرسنه به بالین می گذارند مثل علی دایی و کریمی و بازیگران باید معترض باشند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    9 1
    موج دندان اره ای مواضع هاشمی،شخصیتی دو پاره از وی به نمایش گذاشت،روزگاری برخلاف موازین شارع مقدس معتقد به دیوار آهنین کمونیسم بود و حرف از کار اجباری بانوان بیحجاب میزد یک دهه بعد نئولیبرال دو آتشه بود برای چپاول و شخصی سازی اموال بیت المال آیه و حدیث جعل میکرد و خطبه تجمل میخواند!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    15 1
    دلجویی در کف خیابان چاره درمان نبود، برای جلوگیری و هجوم د‌شمن از راه دور و نزدیک آقای هاشمی چه می‌کرد؟ تبلیغ رسانه های غربی در تلویزیون و دنیای پر دروغ مجازی را چه می‌کرد؟ ، شبکه های جاسوسی توسط غرب در داخل و خارج ایران را چه میکرد؟ ورود اسلحه و تحریک مردم و اقوام مختلف در ایران را چه می‌کرد؟ البته موافق نیستم که تمامی این جریانات با توسط ب کشت و کشتار حل می‌شدند. تغییر پذیری و انعطاف در صورتیکه در جاده د‌شمن نباشیم موثر تر هستند.
  • FR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    13 1
    با تغییر قانون اساسی جمهوری انتسابی داشتیم و فائزه رئیس جمهور مادام العمر رقیب قجر !
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      7 0
      فائزه نادان بر شاخه نشسته و بن می بُرد.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    21 1
    مرحوم هاشمی با عوض کردن خط سیاسی و روی اوردن به اشرافیت افراطی و اعتماد به غرب مخصوصا امریکا و رفاقت و استفاده حد اکثری از جریان غربگرا و لیبرالهای وطنی و فرنگی مابان و همچنین عدول از اموزه های امام خمینی و اسلام ناب محمدی ص برای همیشه خط بطلان را بر شخصیت سیاسی خود زد . و عملا از ریل انقلاب و خط امام خارج شد . الفاتحه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    14 1
    تا وقتی که جریان نفوذی غربگرا حیات سیاسی و فرهنگی دارد نام و نشان هاشمی همچنان برقرار است .
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    14 2
    محسن هاشمی در قالب خاطرات پدرش، دروغ به جامعه تحویل میدهد از عملکرد حزب خائنش معلوم هست چه خواب شومی برای ملت ایران دیده اند.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      عوامفریبی و رانتخواری و باند بازی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    15 1
    سلام. چرا در این کشور فکر می کنند عقل کل هستند و مردم را باید قیم وار مدیریت کنند. آیا آقای مسجد جامعی فکر نمی کند که هنوز حافظه‌ی مردم از رفتارهای آقای هاشمی در فتنه ۸۸ - بقدرت رسیدن روحانی و دهها فعل ایشان هنوز باعث مشکلات عدیده برای کشور شده و باز ملت صبوری کرده‌اند اما اینان دست از جهل مرکب شان برنمی دارند و گوی عمدی برای عصبی کردن جامعه دارند!!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    11 2
    چرا رسانه های اصلاحطلبو جمع نمی کنید؟ سایت برترینها که اپ هم داره تمام کامنتهای ضد سردار سلیمانی رو تایید میکنه.رسما دهن کجی می کنند و می خندند.این چه کثافتیه.چقدر بگم جلوی این زردها رو بگیرید؟ سایتهای فتا هم که غیر فعاله .کجا برم گزارش کنم.
    • FR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      1 0
      سایت گرداب
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    9 1
    چیزی که قلب انسان رو به درد میاره سکوت و عافیت طلبی عده ای بود که گوشت و پوست و استخوان اونها از این نظام و انقلاب بوده و هست!!! نه تنها خودشون بلکه ایل و تبارشون! خیلی دلم می خواد بدونم نظام جمهوری اسلامی ایران با این جماعت چگونه برخورد خواهد کرد؟ همین جماعت مداح بی چشم و رو فقط . ببینید که هرچه دارند از صدقه لطف و عنایت رهبری و نظام به اونها بوده والا کسی پشکل هم باورشون نمی کرد چطور در این اغتشاشات خفقان مرگ گرفتند!!! از آیات عظام بگیرید تا منبری ها و حوزوی ها و اساتید دانشگاه و خلاصه همه آنهایی که این نظام بهشون اعتبار بخشید و میکروفون داد . انگار در این جماعت نمک خوردن و نمکدان شکستن ارثی و ژنتیکی هست! بصیرت نعمت بزرگی ست که خداوند به هر لکه دایی ارزانی نمی فرماید. خدا رو سپاسگزاریم که خوارج این زمان رو به ما شناساند. خدا رو سپاسگزاریم که منافقان کارکشته و سالها در عافیت نشسته رو بی آبرو ساخته و به مردم نشانشان داد به راستی که الفتنة أشد من القتل.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      خداوند به احوال بندگانش آگاه است اگر منافق براحتی قابل تشخیص باشد که منافق نیست کسانی که با حیله و نیرنگ اموال ملت را چپاول میکنند منافقند برای مردم این چپاولگران با آمریکا و چین و روس فرقی ندارند پیامبر خدا (ص) بخاطر امت اسلام با کفار هم صلح کرد آن هم با چه شرایطی؟
  • حاج قاسم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 12
    آقای مسجد جامعی سخن حقی گفته و بهش آفرین میگم..
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      هاشمی بحران ساز بود فتنه 88 زیر سر او و فرزندانش بود.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      اگر آقای هاشمی شفاف سازی بلد بودند،چرا در مورد آیت الله بودنش آنهمه شبه وجود داشت،هیچ اظهار نظری نفرمود!،یا چرا وصیت نامه اش را در دسترس قرار ندادن،که هنوزهم دنبالش میگردند!یا در مورد ثروت انباشته اش چیزی بروز ندادند!."از کوزه همون برون تراود که در اوست."از فرزندانی که به جامعه تحویل داده مشخص است که،چقدر اهل شفافیت بودند!!!!!!!!!!!!.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    5 13
    سلام بر هاشمی
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      4 0
      ننگ بر فتنه گر.
    • ناشناس IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      7 2
      یادم نمی ره شعار: مخالف هاشمی مخالف رهبر است، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است. (نتیجه: مخالف پیغمبر کافر است.) یعنی مخالف هاشمی کافر است.
  • جواد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 17
    هاشمی زنده هست چون نظام زنده هست در خصوص سرمایه گذاری ملت واقعیت اینه که مردم تحت هیچ شرایط به حاکمیت اعتماد ندارند و این اعتماد سالهاست از بین رفته است و در زمان جنگ زنان ایران النگو و انگشتر و طلا و زیور آلات خودشان را برای کمک به جنگ اهدا می‌کردند ولی دیدیم که چه بر سر اعتماد ملت آورده اید که ملت حاضرن ارز خارجی بخرند ولی پولشان را در بانک نگذارند پس ملت کارش درست بوده و این حاکمیت هست که باید جبران مافات کند در بحث بورس و خودرو و ارز چههههههههها که نکرده اید و رانت و مافیا از دل حاکمیت بیرون آمده و نه از خارج وارد کشور شده بعلللللله برادر داستان اینه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      9 0
      بله هاشمی زنده است چون اشرافیگری زنده است !
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 12
      در دولت هم کم اشرافی نداریم
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 2
    بورس ظرفیت خوبی دارد اما متاسفانه ایین نامه هاومقررات اجازه نمی دهد فعال شود نوسان گیری به دلیل اجازه نوسان بالا کسر سود از قیمت بورس برای جلوگیری از خرید های تکرای در حالیکه باید فصل مجامع را در بورس محدود کرد مثلا دوهفته اول شهربور ارزیابی شرکت های بورسی متناسب با تورم به این ترتیب با ایجاد شرایط مناسب بورس دوبارت فعال می شود وبخشی از نقدینگی را می بلعد
  • هادی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 0
    کتاب "عالی جناب سرخپوش و عالی جنابان خاکستری" به قلم اکبر گنجی با اتهامات فراوان و افشاگری های بسیار علیه هاشمی رفسنجانی در سال 1378 و در زمان معاونت فرهنگی و قایم مقامی احمدمسجد جامعی در وزارت ارشاد و با حمایت این وزارتخانه به چاپ رسید و در تیراژ بالا منتشر شد. فاعتبروا یا اولی الابصار.
  • م IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 0
    نگران نبود هاشمی نباشید هرچی اون مرحوم گذاشت بچه هاش و مریدان و اطرافیانش برداشتن دروغ، تحریف، مظلوم نمائی، مقصرسازی برای اشتباهات خود، فرافکنی، نفرت پراکنی، ایجاد تفرقه و باندسازی
  • م IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 0
    نمیتونید با دروغ و تحریف از هاشمی، امیرکبیر بسازید
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 2
    ما کی قرار از شر نام اکبر و خانواده اش رها شیم
  • سعید IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    5 0
    اگر قرار بر پیاده سازی اسلام لیبرال و ابوسفیانی بود که سیستم های حکومتی قیل هم می توانستند آن را انجام دهند . واقعا از این همه جهل در عجب نیستید ؟!!!! این جماعت لیبرال زده هنوز پیام انقلاب اسلامی را درک نکرده و به حقیقت مطلب دست نیافته اند .
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 6
    تاحالا برای کنترل نقدینگی مگر ازبورس دلار وسکه و....نوسانگیری نمیکردید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 10
    کسانی که کامنت می گذارند و به آقا هاشمی توهین می کنند بروند و دهنشان را آب بکشند و بزرگترین اشتباه ایشان چی بود
    • م IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      بزرگترین اشتباه آقای هاشمی این بود که فکرکرد صاحب وقیم ملت و حکومته و به جای وقت گذاشتن برای تربیت فرزندان و مریدلنش درباره مسائلی که به ایشون ربط نداشت تفرقه افکنی و فرافکنی میکرد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 1
    خدا عذاب هاشمی را زیاد بکنه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 4
      چرا زیاد بکنه؟مگه چیکار کرد؟
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 0
      ظلم
  • حافظه تاریخ IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 0
    من اگر از فرقه هاشمی یا روحانی بودم با این دسته گلهای بزرگی که این جنابان به آب داده اند تا آخر عمر حرف نمی زدم و در خانه را ب خود می بستم و روی خودم را به کسی نشان کمی دادم.
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 0
    چرا. باند هاشمی فقط حرف مفت میزنند تو پستو یک مرد تو شماها پیدا نمیشه بیاد میان مردم اسم هاشمی راببره یا بچه هاش بیان در میان مردم ببینند در چند روز گذشته محسن از حاج قاسم گفت که دوست باباش بوده معرفت داشت در مراسم سالگردش شرکت میکرد تاببیند مردم چه میکنند
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 0
    هاشمی مرد تمام شد اما متوهمین انگل صفت نمی خواهند قبول کنند
  • رضایی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 0
    کار بانک جمع آوری سرمایه‌ های نقدی مردم بوده که حالا تبدیل شده به بنگاه و کل اقتصاد را به سمت فساد و تباهی کشانده است. در اصل ساختار اقتصادی معیوب و سرمایه سالار است. فقط راجع به سود آوری صحبت می شود بدون رفاه و خیر جامعه. که همان سرمایه داری هار است.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 0
    مسجد جامعی ها غلط زیادی کرده و شکر آلوده خورده اند این جماعت معلوم نیست چی میزنند که متوهم میشند مردک یادش رفته هاشمی وقتی که بود هم نه اینکه بخشی از حل نبود بلکه خودش هم یه پآی آشوب و مشکل بحساب میومد .
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 6
    روح مرحوم هاشمی شاد.ستون انقلاب بود حقیقتا
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 1
      استاد مذاکره با آمریکا و اسراییل
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 1
      بیگاری کشیدن از مردم شد کار انقلابی
    • farhad SE ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 0
      اگر هاشمی نبود امروز اغتشاش وگرانی وفحشا وامثال حسن فری ها نبود .خدا انشالله استخر فرح را قسمت دارو دستش نماید
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    امروز این ها خودشات دانش آموزان مکتب هاشمی هستند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 3
    انگشت کوچکه هاشمی هم نمی‌شوند مسئولان الان ایران....قدرش رو فقط امام‌میدونست وبس..حالا هی بالا پایین بپرید ..کسی بحرفهای شما اصلا اهمیتی نمیده
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 1
      قدرش را عربستان هم می دونست!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 5
    اگر هاشمی نبود امروز انقلاب نبود
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 1
    افساد طلبان دست چندمی مثل مسجدجامعی و علام کرباسخان،در ایام سالمرگ هاشمی تاسف تمساحانه میخورند.اینان اصلا هاشمی راقبول نداشته وندارند.منتها الان چتری نیاز دارند تا زیرش قایم شوند.و اما هاشمی.که چنان زاویه ای با مردم گرفت که در انتخابات دولت نهم ودهم با رویگردانی قاطبه ی ملت روبرو شد.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 1
    بعد مردنش تا امروز تو هر قضایایی که اتفاق افتاد، خدا رو شکر کردم که هاشمی نیست وگرنه یه فتنه بزرگتر میساخت. من که از حق خودم هیچوقت نمیگذرم و نمیتونم حتی واژه مرحوم رو براش به کار ببرم
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 1
    عزت و ذلت دست خداست، اگر اطرافیان اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص آن مرحوم چیزی نگویند احترام آن مرحوم و خودشان بیشتر حفظ می شود و خطاهایشان یادآوری نمی شود. ما ملت هم که فراموشکاریم.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    21 1
    بنیان گذار بی اعتقادی به حجاب همین هاشمی بود زمانی در منصب نماز جمعه واز پشت تریبون نماز جمعه اعلام کرد خیلی از اینهایی که شما بی حجاب می دانید بی حجاب نیستند مگر حجاب فقط چادر است واین بی اعتقادی در خانواده او حاکم است رفتار وگفتار دختر هاشمی را ببینید درمورد دمکراسی هم ایشان معتقد بود دمکراسی را ه حل است نه راه حق!!! درزمان ریاست جمهوری ایشان جزوه ای پخش شد که نحوه شکایت از مطبوعات به مردم آموزش داده می شد ودنبال جمع کردن شکایت علیه مطبوعاتی بود که به دولتش انتقاد می کردند حالا تو بگو هاشمی فلان بود و بهرمان!!!!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 5
    روح مرحوم هاشمی قرین رحمت باد.ستون خیمه نظام بود
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    مرده را زنده نمی توان کرد. با تعریف و تمجید اطرافیان و دوستان، نمی توان روی کارهای نادرست کسی ماله کشید.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 4
    چرا رفراندوم نمیزارین؟مگه نمیگین مخالفای ما توی اقلیت هستن
  • امیر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    هاشمی مرد متأسفانه بچه هایش و رفیقهاش مثل مرعشی ،خاتمی، روحانی ، ولایتی، حسن خمینی،جهانگیری ووو باورشان نمی شود این مرده دیگه استخوان هم توی گورش نیست
  • نادری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 0
    ننگ بر اصلاحطلب
  • حسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    اصلاح طلبان مزدور وحزب سازندگی واعتماد وروزنامه های شرق واعتماد وهم میهن وغیره همه از اغتشاشات حمایت کردندوحالا درسالگرد شهادت سردار سلیمانی همه خفه خون گرفته اند.چون کدخدا دستورداد اطاعت میکنند اما از نایب امام زمان عج رهبرمعظم انقلاب اطاعت نمیکنند.
  • محمدایوب IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    شب جمعه است وبه یادش هدیه کنید ودعا میکنیم با یزید و شمروخولی وهرمله وموشه دایان اونور سادات وصدام تمام عوضی های در کذشته محشور گردد اللهی در آب غرق شد در آتش جهنم بسوزه
  • farhad SE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    از دید من اکثر اغتشاش گران ونا امنی در کشور توسط مافیای خاندان هاشمی انجام شده است
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    9 0
    اکبر هاشمی رفسنجانی در استخر در نهایت اشرافی گری و در حین عیش و نوش از دنیا رفت
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    ملعون
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    به جهنم پیش : صدام - قذافی - یزید - شمر - ابن زیاد رفت .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    اکبر رفسن غارتگر
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    اینقدر نام این ملعون رفسنجانی را نبرید
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب میجدجامعی اگریاوه سرایی نمی کند،نظرمردم رادرموردهاشمی ازبرخوردشان درسالگردفوت اوارزیابی کند!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    از قول تمام ایرانیان بنویسید : اف توی روح اکبر
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    اگر هاشمی امروز بود چه می کرد؟ اگر امروز این مرد بزرگ بود ، به خاطر کم کردن هزینه ها ، نسخه ارتش ، سپاه و نیروی های نظامی را می پیچید. فناوری هسته ای و توسعه دانش کاربردی آنرا تعطیل می کرد بساط موشک ها و پهپاد های دفاعی را جمع می کرد ، تا قدم به قدم مانند لیبی پیش می‌رفتیم! در مقابل دختر عزیزش را همه کاره مملکت میکرد هر کدام از فرزندان غیورش ، که سابقه ی بیشتری از همکاری با منافقین و سناتور های آمریکا داشتند را در گوشه ای از وطن بکار می‌گمارد تا بیش از پیش ، نان فقرا را بر سفره اشراف بگذارند . خود نیز به شنا در استخر کذایی مشغول می‌شد. حیف شد ، که نیست!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    اکبر توی کاخ فرح مرد و به زباله دان تاریخ افتاد .
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 0
    لعنت خدا و تمام انبیا و اولیا بر اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس