حاج قاسم

در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و یارانش، برخی با روتوش کردن عکس‌های قدیمی و ساختن روایت‌های جعلی از شهید سلیمانی به صحنه تحریف سردار دل‌ها آمده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- از سفر هاشمی رفسنجانی به استان کرمان در زمستان سال ۱۳۷۵ تصویری جالب باقی‌مانده است؛ در آن عکس حسن روحانی در صف اول قرارگرفته و محو تماشای هاشمی است؛ باکمی فاصله اسحاق جهانگیری هم دیده می‌شود؛ اما پشت سر آن دو مردی با اورکت نظامی سبز با فاصله از مقامات استانی یا دولتی نشسته است. او در نزدیک‌ترین نقطه به محل سخنرانی بیشترین فاصله را از آن مراسم دارد. فاصله حاج قاسم سلیمانی با همه سیاست‌مداران در تمامی عکس‌های ثبت‌شده از او همین‌گونه است؛ حاج قاسم در نزدیک‌ترین محل ممکن، فاصله هزاران کیلومتری از آن‌ها دارد.

معمولاً تصویری که گروه‌های مختلف از حاج قاسم می‌بینند ناواضح است، ازاین‌رو بسیاری سیره عملی و دستگاه فکری و گفتاری شهید را نمی‌توانند به‌خوبی تحلیل و تفسیر کنند. در چنین فضای مبهم یک نفر حاج قاسم سلیمانی را چپی و دیگری او را میانه‌رو می‌بیند. برای دیدن شهید سلیمانی باید عکس‌های مختلف را کنار هم قرار داده تا قامت عام الشمول ایشان نزد آزادگان جهان را تماشا کرد. حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای در مرکز میدان است که به پشتوانه شصت سال مراقبت و مجاهدت، با شهادتش لایه‌های فقیر و غنی یا موافق و مخالف اجتماع را مثل یک نخ و سوزن به هم دوخته و همه را زیر یک چتر درآورد. این تصویر تنها عکس باقی‌مانده از او با قرائتی دقیق پس از شهادت است.

تکمیل عملیات ترور «حاج قاسم» در تهران! / شهید سلیمانی چه نسبتی با چپ‌ها دارد؟

عملیات همدستان ترامپ در تهران!

در شرایطی که تروریست‌های بین‌المللی تا ده کیلومتری محله زینبیه رسیده‌اند، مصطفی تاج‌زاده در گفتگو با مجله اصلاح‌طلب «روبرو» می‌گوید: ایران اکنون متهم به کشتار مردم سوریه و دنبال کردن گرایش فرقه‌ای شده است، اعتبارمان لطمه دیده است و روزبه‌روز در باتلاق سوریه بیشتر فرو می‌رویم! این مصاحبه مورد توجه رسانه‌های خارجی ازجمله وب‌سایت تروریستی العربیه (متعلق به خاندان آل سعود) قرار می‌گیرد. تاج‌زاده در آن گفتگو مدعی می‌شود که سوریه هم مانند ایران برجام می‌خواهد و اسد نمی‌تواند مخالفانش را شکست دهد. هم‌زمان با اعلام بیانیه نویسی هسته سخت اصلاحات علیه مقاومت مردمی؛ محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم و برادر لیدر اصلاحات هم اعلام می‌کند که اصلاح‌طلبان مخالف سیاست‌های منطقه جمهوری اسلامی ایران هستند.

تکمیل عملیات ترور «حاج قاسم» در تهران! / شهید سلیمانی چه نسبتی با چپ‌ها دارد؟

فائزه هاشمی هم در گفتگو با سایت انصاف نیوز می‌گوید: بابا مخالف رفتن حاج قاسم به سوریه بود، نتیجهٔ عملکرد آقای سلیمانی و ما به‌عنوان مقاومت چه شد؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما را باز کرد؟ چه مسیری را برای توسعه بازکرده است؟ ما کجا می‌توانیم افتخار کنیم که مقاومت کردیم و حالا به این رسیدیم و توانستیم توسعه را در اقتصاد، سیاست، آزادی، سیاست خارجی و… به‌پیش ببریم. حداقل عنوان نشده است. اگر هست بیایند بگویند که ما هم مطلع باشیم چه اتفاقی افتاده است. و می‌بینیم که چقدر بابا آینده‌نگری قوی داشت آن موقع که همه را تب یک‌چیزی می‌گیرد ایشان درایتش این بود که توصیه کرد نرو و به نظر من خیلی هم درست بود!

همراهی اصلاح‌طلبان با تروریست‌های منطقه در آن روزها نشان از آن داشت که جریانی با اغواگری سعی دارد در دستگاه محاسباتی جامعه اختلال ایجاد کند. آن‌ها در روز روشن در صف مقابله با مقاومت مردمی و مظلوم منطقه قرارگرفته‌اند؛ اگرچه در روز شهادت لباس سیاه پوشیده و به‌ظاهر اعلام عزاداری می‌کنند اما در باطن در اردوگاهی قرار دارند که برای قاتل حاج قاسم سلیمانی با عناوینی چون برجام، نرمالیزاسیون و... فرش قرمز پهن می‌کنند.

تکمیل عملیات ترور «حاج قاسم» در تهران! / شهید سلیمانی چه نسبتی با چپ‌ها دارد؟

شهر آلوده است!

در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و یارانش برخی با روتوش کردن عکس‌های قدیمی و ساختن روایت‌های جعلی از شهید به صحنه آمده‌اند. اگر برخی چون اصلاح طلبان مسیر و میراث حاج قاسم را ترور می کنند؛ برخی دیگر آستین ها را بالا زده و شخصیت عرفانی و مکتبی او را با تیر تحریف نشانه رفته‌اند. واقعیت آن است که در ۴ دهه گذشته؛ دشمنان انقلاب اسلامی نتوانسته‌اند در «میدانِ واقعی» بر جبههٔ انقلاب غلبه کنند. آن‌ها در هر سه آوردگاه «جنگ نظامی»، «جنگ فرهنگی» و «جنگ اقتصادی» شکست‌خورده‌اند. هرگاه دشمن در میدان واقعی شکست بخورد؛ «فتنه تحریف» چون ماری خوش‌خط‌وخال به میدان می‌آید.

گروه به ظاهر عدالت‌خواه اما آلوده به تفکرات مارکسیستی با نسبت دادن صفت های نادرست به شهید سلیمانی سعی می‌کند خود را تنها پرچم دار عدالت خواهی تعریف کند! این برتری دادن، تنزه طلبی و نیز تصویرسازی خیالی بی‌هدف و از سر اختلال لفظی نبوده و مشابه سرنوشت فرقانی‌ها در ابتدای انقلاب است. گروهک فرقان و رهبر آن اکبر گودرزی با ساختن یک اتوپیای جعلی و چپ‌زده سعی می کند در اقیانوس عمیق نهضت خمینی کبیر تشکیک وارد کند. بعدها اعضای این گروه تروریستی با حمایت سازمان سیا و مسلح شدن، دست به ترور یاران صدیق انقلاب می‌زند.

اکبر گودرزی رهبر گروهک فرقان اعتراف می کند که هزینه های مالی فرقان توسط فردی با نام  ویکتور تامست (رابط نظامی و کنسولی سفارت آمریکا) تامین شده است. گودرزی در پاسخ به سوال قاضی دادگاه در به شهادت رسانده یاران انقلاب گفت: ما گمان می‌کردیم این افراد انقلابی نبوده و عدالت اسلامی را رعایت نمی کنند! ما می خواستیم انقلاب واقعی بیاوریم!

 فروردین‌ماه ۱۳۷۹ روزنامه اصلاح‌طلب صبح امروز یادداشتی اعتراضی از ابراهیم حاتمی کیا منتشر می‌کند؛ کارگردان انقلابی در واکنش به چاپ عکسی می‌نویسد: بعد از قبول قطعنامه از طرف ایران و حمله گروهک رجوی از سوی جنوب غرب ایران، من در هیبت فیلم‌بردار به کرمانشاه رسیدم؛ در حال گشت در شهر بودم که رفیقی را یافتم. او مضطرب بود و به ما پیشنهاد داد هرچه سریع‌تر لباس‌هایمان را تغییر دهیم چراکه «شهر آلوده» است. واژه شهر آلوده برای اولین بار به گوشم رسید. می‌گفت گروهک رجوی در هیبت بچه‌های رزمنده درآمده‌اند و تشخیص آن‌ها از نیروهای واقعی بسیار سخت است. برای عوض کردن لباس مقاومت کردم، دستم را گرفت و وارد محوطه‌ای کرد که یادم نیست مدرسه بود یا پادگان. دیدم عده‌ای در گوشه وسیع حیاط دست‌بسته نشسته‌اند حیرت کردم، جوانانی مثل ما، عین ما. بعضی چفیه بر گردن، ریش بر صورت و در قد و قواره بچه‌های رزمنده. حاتمی کیا در مهم‌ترین فراز از  آن یادداشت نوشت: «عزیزان شهر آلوده است. چفیه حاج همت به یغما رفته است. ریشِ به خون خضاب شده حاج همت به دست صورتک سازان نیرنگ و نفاق جعل‌شده است». حاتمی کیا بعدها با ساختن فیلم سینمایی «بادیگارد» کنار زدن حاج حیدرها (حاج قاسم) از مرکز به حاشیه را به درستی به تصویر کشید.

تکمیل عملیات ترور «حاج قاسم» در تهران! / شهید سلیمانی چه نسبتی با چپ‌ها دارد؟

تکمیل عملیات ترور «حاج قاسم» در تهران! / شهید سلیمانی چه نسبتی با چپ‌ها دارد؟

زنگ خطر تحریف حاج قاسم و تکمیل عملیات ترور

1- حاج قاسم سلیمانی در برابر عدالت‌طلب نمایشی، یک عدالت‌خواه بین‌المللی است. او فرمانده ای برون‌مرزی است که سخنانش را باید در فضای جهانی تفسیر کرد؛ آن‌هایی که تصویر واضح شهید سلیمانی را نمی‌بینند، ضعف تحلیلی و سیاسی شدید داشته و احتمالاً در سایر امور نیز همین‌گونه عمل می‌کنند! محرومیت‌زدایی و حق‌طلبی بین‌المللی حاج قاسم به‌مراتب اثرگذارتر از عدالت‌طلبی حداقلی و آلوده به مسائل سیاسی است.

۲- حمایت شخصیت‌های سیاسی (جناح‌های مختلف در میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان) از حاج قاسم نیز نشان از رفتار کریمانه و سخاوتمندانه او با دیگران دارد. حفظ افراد از جریان‌های مختلف و مراقبت آن‌ها از افتادن در دام دشمن بخشی از مأموریتی است که شهید سلیمانی برای خود برگزیده و آن را تا آخرین لحظه از عمر با برکتش ترک نکرد.

۳- تقلیل مقام حاج قاسم به نماد مبارزه با دشمن خارجی، بی‌توجه به نقش او در پرچم‌داری عدالت علوی و حمایت از مستضعفان جهان عمق کج‌روی در منتقدان شهید را نشان می‌دهد.

۴- شهید سلیمانی به دلیل جایگاه نظامی خاص برایش مقدور نبود که بتواند اظهارنظرهای سیاسی را به‌صورت روشن‌ بیان کند؛ اما نقش ایشان در بزنگاه‌هایی چون فتنه ۷۸ و ۸۸ بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و می‌توان نظر صریح ایشان را در نوع برخورد حاج قاسم در آن دوران پرالتهاب جستجو کرد. مکتب سلیمانی به سیاست داخلی، خارجی آلوده نبوده و قابل تخصیص نیست.

۵- ماجرای پیوند زدن نمادهای مقاومت اسلامی به یک گروه و دسته سیاسی البته اتفاقی تازه نیست، پیش‌ازاین برخی سعی کردند شهید چمران را متعلق به نهضت آزادی جا زده و او را شاگرد بازرگان بنامند! درحالی‌که چمران سیراب از چشمه‌های جوشان مکتب امام (ره) به چنان قاطعیتی رسید که چیزی جز شهادت برای آن شهید، بی‌ارزش و ناچیز بود. امام موسی صدر وقتی به لبنان رفت، تبدیل به بازوی علمی، فکری، فلسفی و آموزشی شهید چمران شد. یعنی آن فقاهت میان فرهنگی و مدیریتی که توسط امام موسی صدر بنا می‌شود، به‌وسیله شهید چمران کاملاً ساختاری شد و تجسم پیدا کرد، ساختار فکری چمران اسلام اقناعی و دیالکتیکی بود.

۶- انقلاب اسلامی استمرار جبههٔ تاریخی حق است که آغازگر آن انبیاء الهی بوده‌اند. طبیعی است که جبههٔ گسترده‌ای از ناخالصی در برابر آن صف بکشند و به طرق مختلف در جهت تضعیف و نابودی آن تلاش کند. روایت تحریف از حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان ثمره ناب انقلاب اسلامی نیز در تیررس «فتنه تحریف» قرار گرفته است.

هفته گذشته سایت آمریکایی اکسیوس در گزارشی نوشته است که همکاری ترامپ و رژیم صهیونیستی در شهادت حاج قاسم، نقطه تنش میان این دو بوده است؛ باراک راوید، نویسنده و گزارشگر ارشد صهیونیست این مطلب را با استناد به دو مصاحبه خود با دونالد ترامپ بیان کرده و می‌گوید: «اسرائیل خوب عمل نکرد» و «کاری را که از آن انتظار می‌رفت، انجام نداد». بنا بر این گزارش که ترامپ انتظار داشته پس از اقدام گروهک تروریستی سنتکام؛ فاز دوم عملیات با توسل به موساد پیش برود. اما اسرائیل از آن طفره رفته است.

به نظر می رسد حالا فاز دوم عملیات قاتلان شهید سلیمانی پس از ناکامی در پاک کردن میراث حاج قاسم در منطقه، - در حالت خوش بینانه - با ناآگاهی و جهل برخی مهره‌ها در داخل آغاز شده است. پیش‌ازاین نشانه‌هایی از گرا دادن مسیر فرماندهان نیروی قدس توسط برخی افراد به ظاهر موجه کشف و خنثی‌شده است؛ باقی مانده آن گروهک هنوز مشغول عملیات است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    17 9
    جنگ با حقیقت چیزی را عوض نمی کند. هم عکس و هم فیلمهایش هست
    • GB ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 1
      چی بگم
    • بختیاری FR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      9 0
      همون آینده نگری دنیا دنیای گفتمانه نه موشک کلا همه آینده نگر ها رو زمین گیر کرد. لطفا از کرامات دیگر رونمایی نفرمایید. البته مثل موضوع گوهر عشقی در مورد سوریه و لبخندو التماس به کدخدا هم روسیاه شدید. ولی خب روی که رو نیست سنگ پای قزوین هم پودر شد در مقابل گفتمان قشنگ شماها. و کی بود کی بود من نبودم.!!! خدارحمی کرده به ملت که شما جز خسارت و خدمت به کدخدای عزیزتون هیچ دستاوردی نداشتیدکه اگر یک کار مثبت در حق ملت وکشور انجام میدادید چه میشد؟؟؟ حتی فکرشو هم نمیشه کرد..
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      8 0
      فائزه هاشمی هم در گفتگو با سایت انصاف نیوز می‌گوید.../// آخه این بیسواد چیزی می فهمه که ازش نقل قول می کنید؟ اگه می دونست مردم اسمش رو "چی" تلفظ می کنن دیگه لال می شد. بیسواد پررو.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      11 0
      خدا بیامرزتت سردار سلیمانی ، ببین جایگاهت چقدر رفیع و بلند هست که ، تفاله های خودبزرگ بین چپ های شیاد برای اعتبار پیدا کردن به عکس و فیلم متوسل شدن.ای جماعت همین قدر تباه و حقیر هستن
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      8 0
      این جماعت دورنگ برای همسر کشی شهردارشان سکوت می کنند و برای افتادن پیرزنی روی زمین دادشان بلند می شود. گاهی خودشان را به شهید سلیمانی و شهید فخری زاده می چسبانند و زمان دیگر بین خودشان و شهدا خط می کشند و...!!!!!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      8 0
      اصلاح طلبان ...ـوع آور !!!!
    • شاکی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      6 0
      امان از دست منافقان داخلی که صدها بار بیشتر از هر دشمن خارجی به منافع مردم و کشور خسارت وارد کردن
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    38 8
    این جماعت به اصطلاح، اصلاح طلب ولی در عمل افساد طلب، در مغلطه کردن و فریب، استاد ابلیس هستند
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      5 2
      حتی دو ماه قبل شهید کردن آن بزرگوار دولت غرب گرا از عمد بنزین را یک شبه بدون اطلاع رسانی گران کرد و آشوب ایجاد کرد و پالس ضعف به آمریکا داد تا این ترور انجام شود همانند این طیف که سال 88 آشوب درست کردن و پالس به آمریکا برای تحریم
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    22 10
    این جماعت به اصطلاح، اصلاح طلب ولی در عمل افساد طلب، در مغلطه کردن و فریب، استاد ابلیس هستند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    26 8
    وظیفه اصلی انقلابیون و دلسوزان حقیقی ملت ایران و جونان این است که بصورت بیست و چهار ساعته و با حوصله روشنگری کنند تا منافقین و جیغ های سبز و بنفش نتوانند جای جلاد و شهید را عوض کنند نتوانند کلاه سر جوانان بگذارند
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      1 2
      این جماعت فقط در این مورد وارد نشدن بلکه بتن ریزی و پلمپ را هم همین ها اولین بار 20 سال قبل اجرایی کردن و الان در باتلاق آن گیر افتادیم ولی چرا همان موقع جلوگیری نشد اول؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    5 6
    همانطوریکه خداوندعالم درقران کریم فرمودند فان حزب الله هم الغالبون ایشان برای رضای او کارمیکردن دردل همه چه جایداشتن چه شیعه سنی لائیک انقلابی وضد انقلاب عرب وعجم دنبال گروه بازی ایندسته واندسته نبودند امثال شماها دنبال روگروها ودسته ها هستید مملکت را بهاین روز انداختید مردم رانسبت بهم بدکردید ایشان سرباز امازمان (ع)وپیرو ولایت بودند روحش شاد
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    12 7
    ما هنوز منتظر انتقام حاج قاسم هستیم.
    • NL ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      3 0
      روز بدی براشون خواهد بود. استرس این انتظار بیشتر میکشه دشمن رو
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    14 5
    در روز قیامت حال و روز اصلاح طلبان دیدنیست ...
  • DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    12 6
    حاج قاسم در نزدیک‌ترین محل ممکن، فاصله هزاران کیلومتری از آن‌ها دارد.
  • م.اکبری IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    19 5
    به فائزه خانم باید عرض شودکه اگر بابا دوراندیش بود . چرا نتوانست جلو چشم خودرا نبیند.
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      3 2
      میدونم که نظرم تایید نمیشه ولی مینویسم. فائزه خودتو بابات شام!!! خوردین
  • ناشناس CA ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    15 3
    اف بر اصلاح طلبان
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    10 2
    نتایج اعمال اصلاح طلب ها رو با هیچی نمیشه کمرنگ کرد چون اسف بارترین در کل تاریخ هست. هر کلک و دوزکی سر هم کنند رسواتر میشوند
  • ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    11 6
    منافق ها و اسراییلی ها همان داعش اند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 6
    سردار عزیز از زمانی
  • ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    20 2
    این منافقا داخلی رو چرا جمع نمیکنند
  • سامان IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    28 5
    اگر حاج قاسم و مدافعان حرم نبودند الان تاجزاده و دوستانش مشغول واکس زدن پوتین های داعشیان بودند.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      4 0
      اشتباه گفتی این ها عامل دشمن در ایران هستند و داشتند....!
  • سامان IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    9 9
    اگر سردار سلیمانی و و سایر فرماندهان شجاع نیروی قدس نبودند الان فائزه.............
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      2 0
      ما بیخودی داریم برای اینها دل میسوزانیم شاید امثال فائزه در کل علاقه دارند به خدمت به دشمن!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    23 4
    نتانیابو : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
    • سهیل IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      6 12
      لطفا خون حاج قاسم را مایه بازی خود نکنید
    • علام IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      10 17
      ببین انقدر دروغ میگید شما افراطیون منحرف که یکبار این جمله را به نتانیاهو یکبار به شیمون پرز نسبت میدهید و مرد باشید اینم بگید رییس اسبق موساد احمدی معجزه شما تندروها را موهبت الهی!خواند
    • GB ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      2 0
      ممکن است رییس اسبق موساد برای دلخوشی خودش یکبار چنان حرفی بزند و با این منطق همه دشمنان اسراییل از احمد یاسین تا عبدالناصر را موهبت الهی برای اسراییل بخواند! و لابد محمد بن سلمان را عذاب الهی برای اسراییل! اما حقیقتی که ما می بینیم تکرار همه جانبه همه مواضع اسراییل توسط اصلاح طلبان است. مخالفت با ایران هسته ای، مخالفت با ولایت فقیه، دشمنی با سپاه، دشمنی با همه ارزشهای اسلامی، ابراز عداوت از کسانی که دارند به جمهوری اسلامی کمک می کنند و ابراز عشق به همه دشمنان جمهوری اسلامی و جالبتر اینکه هم اسراییل و هم اصلاح طلبان برجام را به نفع ایران نامیدند!! این یعنی هماهنگی کامل و صد و درصدی. نیازی به تکرار این حقیقت از سوی نتانیاهو نیست.
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    10 3
    سردار دل ها با وصیت نامه اش حجت را بر همگان تمام کرد، عمل به وصیت هم واجب است.
  • ماحسون IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    14 3
    فقط سیل بی سابقه بدرقه شهید حاج قاسم کافیه،اونارو با مرگ دیگران وتعداد تشیع کنندگان مقایسه کنید،به قول روزنامه ای عربی انگار قیامت شده بود
  • سید فروزان CH ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    14 6
    آنچه باعث ناراحتی و خشم و ضدیت فائزه هاشمی از انقلابیون و انقلاب شده ،از دست دادن جایگاه خود در مملکت است ،او در زمان بابا خود را بانوی اول ایران میدانست (همان فرست لیدی غربی ) و کسی حریف او نمیشد ، از تهران تا پاریس و لندن و نیویورک ، او برای خودش سلطانی بود
  • امیر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    13 3
    خدا رو شکر حاج قاسم عزیز نه چپی نه راستی برا خدا و مردم کار کرد و عزیز شد خاک بر سر شما بی غیرتا
    • هاشمی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      11 3
      حاج قاسم و امثالهم برایمردم بودند و مثل حاج قاسم هنوز هست
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    10 1
    شهر آلوده است ونیاز به پاکسازی ورفع آلودگی وسفیدشدن دارد!تعلل جایزنیست!
  • فریدون IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    15 6
    معلوم نیست که شهادت حاج قاسم کار این بزدلا نباشه
  • احمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    14 1
    خانم فائزه هاشمی بابات هم میگفت عصر عصر موشک نیست
  • عبدالله IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    11 3
    همان کسانی که درجنگ تحمیلی سوراخ موش می خریدندو به عکسهای یادگاری بارزمندگان بسنده می کردند وفرزندان یقه...شان خودراوارث می دانستند وبه کدخدا دل می بستند فکرمی کننددر انتخابات آینده جایی دارند ملت یزیدراهم حاضرند انتخاب کنند ولی شما راافس...وس
  • DE ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    8 6
    حس ششم من بهم میگه عوامل داخلی قصد انتقام کشی داشته ودرداخل ستون پنجم دشمن را بازی کردند وقاسم هم خودش کاملا آگاه بود که عوامل آلوده به سیاست درداخل که خیر مردم را نمی خواهندبا دشمن ائتلاف مخفی را برای ترور کردنش رقم میزنند
  • فرزاد IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    13 3
    اصلاح طلبان درواقع همان منافقین دهه ۶۰ هستند بااین تفاوت که منافقین دهه ۶۰ باجنگ مسلحانه وتروردرمقابل انقلاب ومردم وشهدا ایستادند هفده هزارنفرازملت مظلوم ایران را بشهادت رساندنداما اصلاطلبان منافق امروزی بازیرکی برتفکرات ملت مخصوصا جوانان این مرزو بوم باجوسازی ونفاق سعی درمنحرف کردن افکارعمومی ازواقعیات انقلاب وامام ورهبری وشهداکرده ومیکنند واقعا این طیف منافقین خطرناکتر از منافقین دهه ۶۰هستند
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    8 3
    قاسطین و مارقین و ناکثین همه دورانها خود را بروز می دهند.....
  • هادی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    بابایی بارفتن سردارسلیمانی به سوریه مخالف بود.فائزه اگرسرارسلیمانی به سوریه نمیرفت توالان کجای دنیا بودی؟؟
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    صدای خس خس نفس های نوزاد عراقی که به دست داعش ساخته ترکیه سر بریده میشد، همان صدای تفکر پان است،
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار یزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    (فارغ متن این خبر)، عالی
  • فرهاد IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 0
    ننگ بر اصلاحات
  • احمد IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 0
    حاج قاسم با نوشتن وصيت نامه مفصل اجازه هيچگونه "تحريف" و. ..رو به احدي نداده است. اين شهيد بزرگوار اينجا هم دشمن رو کيش و مات کرده !
  • ایران IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 2
    با جناح راست چه نسبتی داشتن ؟
  • روح الله عبدی IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 0
    خدا لعنت کنه کسانی که به سردار سلیمانی بی حرمتی می کنند من انقلابی نیستم اصلا از این انقلابیا بیزارم ولی از سال ۹۴پیگیر اخبار سردار بودم تا شب شهادتش واقعا عاشقش بودم کاش ایران ۱۰تا مرد مثل سلیمانی داشت
  • عبدالله GB ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    10 0
    چهرهٔ زیبا و نورانی و آفتابی‌اش را هیچ‌کس نخواهد توانست لکّه‌دار کند. سردار شهید قاسم سلیمانی در تاریخ ایران و جهان باقی خواهد ماند.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 4
      تو این دوره وزمون بعید میدونم الاخودتون که یه تعداد اندک افراطی هستید خودکرده را تدبیر نیست
  • محمد IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    خدا راشکر شهیدان وحاج قاسم عزیز نه چپی نه راستی برا خدا و مردم کار کردند ودقیقا از دو امام انقلاب پیروی می کردند وجنگ را عقلانی پیش بردند و عزیز شدند
  • احمد شیرازی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    7 1
    اقایون ظریف با کمال شهامت به غربیا اعلام کرد که میدان مانع دیپلماسیه یعنی چی یعنی اینکه مانع(حاج قاسم) باید از سر راه برداشته بشه تا مذاکرات به نتیجه برسه گرا دادن و اون عزیز رو از ما گرفتن شک نکنید
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 0
    چند سال دیگه میگن سردار با اصل ولایت مخالف بود و بعد میگن مامور سیا بود و....، باید مراقب شستشوی مغزی نسل بعد باشیم تا نتونن حاج قاسم رو تحریف کنن.
  • احمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    برای ترور حاج قاسم از فردای ترور فیزیکی آماده شده آمد و ما حاج قاسم را ممنوع سخنرانی کرده ایم
  • NL ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    دلتنگتیم سردار
  • شهریار شیرخانی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    سلام شناخت حاج قاسم بسیار راحت است و نیاز به هیچ تحقیقی ندارد فقط کافیست به این سخن حاج قاسم دقت کرد تا حاج قاسم را شناخت: سردار سرلشكر قاسم سلیمانی در گردهمایی بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان كرمان كه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در حسینیه ثارالله كرمان: اصول انقلاب توجه به رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است و فقط به بیان كردن نیست باید به حكمت، تشخیص رهبری و ترسیم رهبری نیز توجه كنیم و اینگونه نباشد كه اگر ایشان مطلبی را فرمودند ما خلاف آن بگوییم و توجه نكنیم كه این توجه به رهبری نیست. حاج قاسم سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت شهید حسن اسدی درباره مقام معظم رهبری گفت: «قوام ایران اسلامی و بقای آن به رهبریت آن است. مردم از من قبول كنید من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز كسی كه خدمت می كند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید والله علمای شیعه را تماما و از نزدیك می شناسم. الان ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می شناسم. علمای پاكستان را می شناسم. علمای حوزۀخلیج فارس را می شناسم. چه شیعه و چه سنی والله، اشهد بالله، سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی آیت الله العظمی خامنه ای است.»
  • عبذالله IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    بنام خدا براستی که اصلاح طلبان سربازان صهیونیسم بین الملل هستند این ادعایی است که جبهه استکبار در قضایای فتنه سال 88 با شوق و شعف عنوان نمود و تاکنون اصلاح‌طلبان آن‌را تکدیب نکرده اند اینان در مواجه با جبهة حق مکررا خدعه و نیرنگ میکنند اما نمیدانند موسی زمان جلو دار است و با لطف حصرت الله نیل ها شکافته شده و تا زمانیکه مومنان حبهه حق بر راه خود استقامت ورزند فرشتگان الهی به مدد انها میایند و موانع از سر راه پیشروی جبهه برداشته حواهد شد
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    جسمش را شیطان بزرگ ترور کرد و فکر و روح و یادش را منافق صفت های داخلی. حاج قاسم روحت در کنار ارباب همه ما سیدالشهدا (ع) مشهور و محشور باد. خون بهایت کمتر از آزادی قدس نخواهد بود اما قبلش با داخی های منافق صفت یک تسویه حساب خواهیم کرد.
  • قربانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    یکی نیست به این فائزه بگه بابات فقط با رفتن به استخر فرح موافق بود . چرا این باقیمانده های رانت و فساد را از مملکت بیرون نمی ریزید .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    خدا نگذره از تاجزاده و امثالش
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    اصلاحات= افسادات
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    بیچاره هاشمی هر چه آبرو و اعتبار جمع کرده بود فائزه بر باد داد...
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    اصلاح طلبان فتنه گر می تونند قلب مردم را زیر و رو کنند؟ حاج قاسم در قلب ملت است، بقیه که یاوه است. اینقدر این جماعت ... در بین مردم بی اعتبار شده اند که دست به کارهای انتحاری می زنند.
  • سعید IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام.روزنامه‌های‌اصلاح‌طلب‌حتی‌یک‌مقاله‌درباره‌حاج‌قاسم‌درانهانیست.شدت‌فلاکت‌وبدبختی‌وهلاکت‌اینان‌رامیرساند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس