کد خبر 1603593
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
درگیری فیزیکی نمایندگان تایوانی بر سر قوانین اصلاحی+ فیلم

کار نمایندگان تایوان از دو حزب اصلی به علت اختلاف بر سر قوانین اصلاحی به درگیری فیزیکی در پارلمان کشید درحالیکه دو روز دیگر مراسم تحلیف ویلیام لای چینگ-ته رئیس جدید دولت تایوان است.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری تایوان نیوز گزارش داد که نمایندگان احزاب کومینتانگ (KMT) و حزب دموکراتیک مترقی (DPP) در فضای داخلی و خارجی پارلمان (مجلس یوان) بر سر لوایح اصلاحی با یکدیگر درگیر شدند.

کومینتانگ همراه با حزب خلق تایوان می‌خواهند پارلمان نظارت بیشتری بر روی دولت داشته باشد درحالیکه حزب دموکراتیک مترقی اقدامات حزب مخالف را «سوء استفاده غیر قانونی از قدرت» عنوان کرده است.

از جمله مسائل مطرح شده پیشنهاد بحث برانگیز برای جرم انگاری مقاماتی است که گفته می شود در پارلمان اظهارات نادرست مطرح می‌کنند.


پیش از اینکه اختلافات بر سر اصلاحات به درگیری‌ها در صحن پارلمان منجر شود، برخی از قانون‌گذاران در بیرون از پارلمان بر سر هم فریاد می‌کشیدند و یکدیگر را هل می‌دادند.

در صحنه‌های پر هرج و مرج که از قاب رسانه‌های مختلف به تصویر کشیده شده است، قانون‌گذاران به صندلی سخنران هجوم می‌آورند، برخی از روی میزها می‌پریدند و نمایندگان مخالف خود را روی زمین می‌کشیدند.

لای چینگ-ته که قرار است روز دوشنبه مراسم تحلیف او برگزار شود در انتخابات ژانویه پیروز شد، اما حزب او یعنی دموکراتیک مترقی اکثریت را در پارلمان از دست داد.

کومینتانگ به عنوان حزب اصلی مخالف، کرسی‌های بیشتری نسبت به حزب دموکراتیک مترقی دارد، اما برای تشکیل اکثریت به کمک حزب کوچک خلق تایوان برای پیشبرد ایده‌های خود نیاز دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعاخندیدم!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    این بدبخت ها حتی زدوخورد و دعوا هم بلدنیستن وهمدیگه را مثل گونی پیاز پرت میکنن!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    دارن گونی کاه جابجا میکنند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس