درخواست آفریقای جنوبی ازدادگاه لاهه برای صدور حکم فوری درباره رفح

آفریقای جنوبی بار دیگر نمایندگان رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل کشی وحشیانه و گسترده در غزه به دادگاه لاهه کشاند.

سرویس جهان مشرق - دکتر آدو روزنزوایگ، یک وکیل بین المللی صهیونیست‌ با تخصص و تجربه گسترده در حقوق بین الملل بشردوستانه (حقوق جنگ) و حقوق بشر است. وی در موسسه Minerva برای مطالعه حاکمیت قانون در شرایط بحران در دانشگاه حیفا فعالیت داشته و همچنین بنیانگذار مؤسسه ALMA، انجمنی برای ترویج حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

وی در گزارشی در رابطه با دادگاه لاهه و شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی نوشت:

«در جلسه دادرسی که امروز در دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه برگزار شد، آفریقای جنوبی استدلال های خود را برای صدور حکم موقت علیه اسرائیل ارائه کرد.»

«آفریقای جنوبی از دادگاه خواست تا حکم موقتی را صادر کند که به اسرائیل دستور دهد قبل از هر چیز نبرد در رفح را متوقف و نیروهای اسرائیلی را از این منطقه خارج کند و علاوه بر این، دسترسی رایگان به آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل، دسترسی آزاد به کمیسیون‌های بین‌المللی تحقیق و روزنامه‌نگاران را فراهم شود تا بتوانند مدارک، شواهد و شهادت‌ها را جمع‌آوری و مستند کنند و مطمئن شوند که ارتش اسرائیل برای برهم زدن این موضوع اقدامی نمی‌کند. نمایندگان آفریقای جنوبی به مدت دو ساعت توضیح دادند که چرا دادگاه لاهه باید به این درخواست آنها پاسخ دهد.»

حتی اگر لاهه مارا محکوم نکند، باز هم آفریقای جنوبی پیروز این میدان است
حتی اگر لاهه مارا محکوم نکند، باز هم آفریقای جنوبی پیروز این میدان است

این کارشناس حقوقی صهیونیست در ادامه به استدلال هیئت آفریقایی برای صدور حکم جدید علیه اسرائیل اشاره کرد:

«برای توجیه درخواست دستورات جدید، نماینده آفریقای جنوبی استدلال کرد که اسرائیل از دستورات قبلی صادر شده توسط دادگاه لاهه تبعیت نمی کند و دستورات جدید برای نجات فلسطینیان غزه از تجاوز اسرائیل به فوریت مورد نیاز است. آنها شواهد مختلف مرتبط و به روز از جمله وضعیت وخیم انسانی در غزه، تعداد کشته ها و مجروحان، گورهای دسته جمعی که اخیراً در خان یونس کشف شد و بیمارستان شفا را در بحث های خود ارائه کردند. آفریقای جنوبی همچنین اظهاراتی از سوی سربازان و سیاستمداران از جمله نخست وزیر نتانیاهو، وزیر جنگ گالانت و وزیر دارایی بزالل اسموتریچ ارائه کرد که بیانگر قصد تخریب غزه و ساکنان آن است.»

«نمایندگان ما فردا موضع اسرائیل را در قبال صدور ضمانتنامه هایی که آفریقای جنوبی درخواست کرده بود، ارائه خواهند کرد. اسرائیل قبل از هر چیز به دنبال تأکید بر این است که تمام فعالیت‌های انجام شده در غزه، اعمال جنگی مشروع و قانونی است. روند اصلی قانونی در مورد اثبات وجود نسل کشی سال های بیشتری طول می کشد و من مطمئن هستم که در پایان، دادگاه لاهه، به نفع اسرائیل رای خواهد داد.»

آدو روزنزوایگ در پایان با اشاره به این مسئله که برنده اصلی میدان نبرد دادگاه لاهه چه کسی است، نوشت:

«با این حال، حتی اگر عملکرد هیئت اسرائیلی فردا موفق و قانع کننده باشد، پیروزی اصلی آفریقای جنوبی لزوماً در دریافت حکم علیه اسرائیل از سوی دادگاه لاهه نیست، بلکه پیروزی اصلی برای آنها، توانایی این کشور در کشاندن مکرر اسرائیل به جلسات استماع در دادگاه لاهه در کوتاه مدت، به منظور رسیدگی به شکایات جدید برای گرفتن حکم های موقت [علیه اسرائیل] است.»

«در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که برگزاری جلسات استماع را بیان موضع قضات دادگاه لاهه علیه اسرائیل بدانیم، اما شکی نیست که این یک ابزار بسیار موثر برای آفریقای جنوبی برای سیاه کردن چهره اسرائیل در جامعه بین المللی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس