ادعای انگلیس: مردم غزه دچار سوء تغذیه هستند نه قحطی

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت تمام قد دولت لندن از رژیم صهیونیستی، نسبت به وضعیت قحطی در نوار غزه ابراز تردید و ادعا کرد که مردم این منطقه دچار سوء تغذیه هستند.

به گزارش مشرق، طارق احمد روز سه‌شنبه طی سخنانی در نشست کمیته پارلمانی امور خارجی انگلیس ادعا کرد: «واقعیت این است که وضعیت امکانات در بیمارستان ها وخیم است و مردم به دلیل کمبود اقلام دارویی و امکانات اولیه جان خود را از دست می‌دهند».

وی اعتراف کرد که این وضع ناشی از محدودیت‌هایی است که (رژیم) اسرائیل برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه ایجاد کرده است و این رژیم «باید بپذیرد که به عنوان اشغالگر و بر اساس کنوانسیون ژنو، مسئولیت‌هایی دارد و باید مطمئن شود که غذا، دارو و کمک های بشردوستانه وارد غزه می‌شود».

احمد بر لزوم پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید اما دعا کرد که بر اساس قضاوت دولت لندن، (رژیم) اسرائیل از غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده نمی‌کند.

او در حالی این ادعا را مطرح کرد که پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به آمار بالای تلفات انسانی در جنگ غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی از گرسنگی و قحطی به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از این نشست اعتراف کرد که از ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به این سو، هیچ کمکی از طریق گذرگاه رفح منتقل نشده است.

وی افزود که فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور بشردوستانه، با (رژیم) تل‌آویو در تماس است و روز گذشته (دوشنبه) نیز رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس با یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این باره صحبت کرده است.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در مورد حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهان در غزه که هفت کشته برجای گذاشت، هم گفت: «ما در این مورد به پاسخ نیاز داریم». وی عنوان کرد که تحقیقات درباره احتمال استفاده از سلاح‌های ساخت انگلیس در این رویداد جریان دارد و گزارش آن به زودی در اختیار وزیر امور خارجه این کشور قرار می‌گیرد.

درباره عملیات رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که افزون بر یک میلیون فلسطینی آواره پناه گرفته‌اند نیز احمد ادعا کرد: ارزیابی ما در حال حاضر این است که عملیات رفح با آنچه در شهر غزه و یا خان‌یونس رخ داد قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه چشم‌پوشی و ادعا کرد که تل‌آویو «ظرفیت و قابلیت» پیروی از این قوانین را دارد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    مزدوران شبه قاره ای از خود انگلیسی های خبیث، بسیار خبیث تر هستند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس