کد خبر 1602547
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
اردن هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی و در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی در این مکان مقدس را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه اردن یورش و هتک حرمت امروز صهیونیست‌های تندرو به مسجدالاقصی و بالا گرفتن پرچم رژیم اسرائیل در داخل این مکان مقدس را که با حمایت پلیس اشغالگر و ممانعت از ورود نمازگزاران صورت گرفت را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی توصیف کرد.

سفیان القضات، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در این باره تاکید کرد: مسجدالاقصی و حرم قدس تنها مکان عبادت مسلمانان است و رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر آن و بر قدس شرقی و مقدسات اسلامی و مسیحی ندارد.

وی از رژیم اشغالگر خواست که به تمام هتک حرمت‌های خود علیه مسجدالاقصی پایان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن اضافه کرد که اداره مسجدالاقصی حق انحصاری اداره اوقاف قدس است.

پیش از این و در پی فراخوان برخی گروه های شهرک نشین تندرو برای یورش به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس و بالا بردن پرچم های رژیم صهیونیستی در داخل آن، شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی در قدس امروز خواهان بسیج عمومی فلسطینیان برای مقابله با آن شد.

گروه های شهرک نشین تندرو از شهرک نشینان خواستند که در مراسم سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی (یوم النکبه) که قرار است از ساعت ۱۲ امشب آغاز شود، شرکت کنند.

۱۵ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی پس از آواره کردن مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود است و فلسطینی ها آن را یوم النکبه (روز نکبت) می نامند.

در پاسخ به این فراخوان‌ها شهرک نشینان صهیونیست، شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی در شهر قدس در گفت‌وگو با العربی الجدید خواستار دفاع از مسجدالاقصی و محافظت از آن در برابر طرح‌ها و برنامه های شهرک نشینان تندرو شد.

وی اعلام کرد: مردم فلسطین و حامیان مسجدالاقصی اجازه نخواهند داد که حرمت این مکان مقدس هتک و به آن تعرض شود.

شیخ عکرمه صبری هشدار داد که دادن مجوز بالا بردن پرچم اشغالگران از سوی این پلیس در داخل مسجدالاقصی منجر به بدتر شدن اوضاع خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    ما هم محکومیت بی خاصیت اردن رو محکوم میکینم
  • ... IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    نکشیمون جومونگ قسم حضرت عباسو باور کنیم یا دم خروس رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس