روحانی

روحانی در نامه‌ای درباره ردصلاحیتش در مجلس خبرگان نوشت: آنچه به‌ عنوان ادله‌ عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات خبرگان آمده است، نه ‌تنها جرم و حتی تخلفی نیست بلکه در برخی از موارد مایه‌ افتخار است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: حسن روحانی در بخش‌هایی از این این نامه خطاب به مردم می‌نویسد: «چنان‌که می‌دانید شورای نگهبان، مانع حضور من در انتخابات خبرگان شد. از آنجا که در ۴۵ سال گذشته همواره منتخب شما بوده‌ام، وظیفه خود می‌دانم که گزارشی از این اقدام خلاف قانون اساسی تقدیم کنم.

پس از چندبار نامه‌نگاری رسمی با شورای نگهبان، سرانجام نامه‌ محرمانه‌ای به امضای دبیر این شورا؛ واصل شد؛ که در واقع کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری و دولت تدبیر و امید و نه ‌فقط شخص من بود و محتوای آن ثابت می‌کند عالی‌ترین مقام منتخب مستقیم ملت ایران حتی در حد یک شهروند هم، از حق آزادی بیان برخوردار نیست و اظهارات او درباره‌ دیگر نهادها ممکن است به سند جرمی علیه او بدل شود!

من در اوج انسداد و سرخوردگی سیاسی جامعه‌ ایران در دو انتخابات پیاپی از سوی شما مردم انتخاب شدم تا مجری و پاسدار قانون اساسی باشم. اینک شورای نگهبان در بیان دلایل عدم احراز صلاحیت من به کارنامه‌ رئیس‌جمهور قانونی کشور به‌گونه‌ای استناد می‌کند که گویی دومین مقام رسمی کشور، اپوزیسیون نظام است و این شورا که خود دو بار در انتخابات ریاست‌جمهوری و پنج ‌بار در انتخابات مجلس و سه بار در همین انتخابات مجلس خبرگان صلاحیت مرا تأیید کرده است، مرتکب خطا شده است.

آیا رد صلاحیت رؤسای‌جمهور سابق، زیر سؤال بردن جمهوریت نظام نیست؟

آیا تأیید صلاحیت رئیس‌جمهور «مستقر» و رد صلاحیت رئیس‌جمهور «سابق» اعمال قانون و شرع است؟ آیا این دوگانگی ثابت نمی‌کند احرازصلاحیت‌ها در ادوار مختلف نه بر اساس انطباق بر قانون و شرع که بر مبنای تحلیل‌ها و نقشه‌های سیاسی است؟

برنامه من اعتدال در داخل و تعامل سازنده در خارج بود که یکی از مهم‌ترین مصادیق آن، برجام است. مهم‌ترین هدف برجام گذار از تحریم بود و ما توانستیم در کمتر از دو سال به این هدف برسیم و با وجود ظهور رئیس‌جمهوری نامتعارف در آمریکا با حفظ برجام این فرصت را برای دولت بعدی آمریکا و ایران فراهم نماییم که راه احیای برجام و عبور از تحریم باز باشد.

اکنون من مفتخرم که به سبب همین کارنامه و برنامه به اتهاماتی چون عدم وثاقت، عدم التزام به قانون اساسی و فقدان دانش و بینش سیاسی متهم می‌شوم. همه بهانه‌های اشاره شده در نامه شورای نگهبان، در چهار محور خلاصه می‌شود. در این نامه سخنانی، بدون سند، به بنده منتسب شده است که آقایان آن را اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان تلقی کرده‌اند ولی واقعیت آن است که در مواضع و جلسات رسمی، همواره با قدردانی از استقلالِ قضات دانا و توانا، بر نقش بی‌بدیل آنان در ایجاد اعتماد و آرامش عمومی تأکید کرده‌ام.

در نامه دبیر شورای نگهبان - بدون ارائه هیچ مدرک و مستندی - ادعای عدم شناخت نسبت به تهاجم غرب، اتهام غرب‌گرایی و اجرای ناصحیح «برجام» در مورد عملکرد دولت ذکر شده است. همچنین در این نامه قضاوت‌های بدون استناد در مورد توافق هسته‌ای و سیاست خارجی و منطقه‌ای بیان شده‌ است.

درباره نامه آقای روحانی گفتنی است: ۱) آقای روحانی می‌داند در متن اسلامی و همچنین در همه نظام‌های حقوقی، میزان حال فعلی افراد است. بنابراین تأیید صلاحیت او در گذشته - صرف نظر از درستی یا نادرستی آن- دلیلی بر تداوم آن صلاحیت به عنوان چک سفید امضا نیست که فرد خود را خارج از قانون و دارای مصونیت ویژه برای ارتکاب هر رفتار غیر قانونی و مخالف منافع ملی یا احکام شرع بداند.

۲) آقای روحانی به میزان آرای خود در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ استناد می‌کند اما نمی‌گوید که طبق نظرسنجی‌های دولتی در چند سال پایانی دولت وی، مقبولیت او به زیر شش درصد رسیده بود و حتی برخی حامیان سیاسی‌اش هم به خاطر کارنامه فاجعه بار دولت «برجام و دیگر هیچ»، از او برائت می‌جستند. این کارنامه فاجعه‌بار، از واگذاری ۹۵ درصد برنامه هسته‌ای در ازای دو برابر شدن تحریم‌ها و سقوط شدید صادرات نفت، تا تورم ۶۰ درصدی و خزانه خالی و حذف بی‌سر و صدای یارانه ۲۰ قلم کالا و سه برابر کردن یک‌ شبه قیمت بنزین و هفت تا ده برابر شدن قیمت مسکن و ارز و طلا و خودرو، و رسیدن معدل رشد اقتصادی هشت‌ساله به شش دهم درصد و تعطیلی چند هزار کارخانه و واگذاری توام با فساد ده‌ها شرکت دولتی و... را شامل می‌شد.

۳) بسیاری از متحدان و همکاران آقای روحانی در انتخابات اخیر مجلس تأیید صلاحیت شدند، از جمله آقای نوبخت سخنگوی دولت، همسر رئیس دفتر روحانی و شماری از استانداران و وزیران و معاونان دولت گذشته. مفهوم این اتفاق، رویکرد قانونی شورای نگهبان به انتخابات فراتر از جناح‌بندی‌های سیاسی است.

۴) اگرچه مواضع و اظهارات غلط هم می‌تواند موجب فقدان صلاحیت در افراد آن هم در تراز نامزدی انتتخابات مجلس خبرگان شود، اما آقای روحانی فراتر از گفتمان معیوب و نفوذ زده، به خاطر عملکرد فاجعه بار فاقد صلاحیت شده بود. این موضوع چنان آشکار است که حتی حامیان وی هم مکرراً مورد اشاره قرار داده‌اند؛

از جمله:

- خبرگزاری خبر آنلاین (وابسته به مدیران ارشد دولت روحانی) ۱۹ بهمن ۱۳۹۲: «جایزه بهترین کارگردانی برای روحانی؛ توزیع سبد کالا با شیوه‌ای که انجام شد، نه اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیرقابل پیش‌بینی باشد. او دقیقاً همین ازدحام، دعوا و مرافعه و احیاناً له شدن در زیر دست و پا را پیش‌بینی می‌کرد و اصلاً آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت. نگاه کنیم به اظهارات شرمن که گفته؛ «شما در اخبار دیدید ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر توزیع کرده تا نشان دهد کاهش محدود تحریم‌ها، تاثیر مستقیم داشته». این دقیقاً همان نتیجه‌ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا داشت... اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزه‌ای که بازیگران آن [مردم] شدند، می‌ارزید»!

- صادق خرازی (معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات): «حقیقتاً در ماجرای بنزین، بی‌خردی حاکم بود. مگر می‌شود بنزین را سه برابر کنید و قبلش هیچ آگاهی نداده باشید!؟ گاهی به شوخی می‌گویم مسئولین ما صبح به صبح که بیدار می‌شوند برنامه‌ریزی می‌کنند که انقلاب را از بین ببرند و این مردمند که آن را حفظ می‌کنند».

- علی مطهری، نایب‌ رئیس ‌مجلس دهم: «حوادث آبان ۹۸ که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در آمریکا پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، جرأت این کار را به خود نمی‌دادند. البته با تشییع پرشکوه پیکر آن عزیز، واقعیت را دریافتند.»

- محمدجواد روح، سردبیر نشریه صدا (سردبیر فعلی روزنامه هم‌میهن) ۱۶ آذر ۱۳۹۸: «چرا روحانی چهار روز قبل از گرانی بنزین، آن‌گونه سخنرانی می‌کند؟ کدام رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که فلان ‌قدر کسری بودجه داریم؟ روحانی در یزد از کسری بودجه گفت و همین روش را در کرمان ادامه داد. همه اینها، یعنی می‌خواهد به هر قیمتی شده، دوباره (با آمریکا) مذاکره کند. این‌جا بود که قمار کرد. وقتی دید چیزی دستش ندارد، بنزین را گران کرد تا جامعه واکنش نشان دهد؛ فشار از پایین اتفاق بیفتد تا در بالا چانه‌زنی کنند که مذاکره انجام شود. می‌گویند وزیر اطلاعات در جلسه دولت هشدار داده اگر بنزین را گران کنید، ‌جامعه به هم می‌ریزد و روحانی خندیده است. اینکه می‌گویند آن تصمیم، غیرکارشناسی، و اطلاع‌رسانی آن هم غلط بوده؛ اتفاقاً از نظر روحانی، هم کارشناسی بوده و هم نحوه اطلاع‌رسانی- در واقع اطلاع ‌نرسانی- درست بوده، تا جامعه بیشتر عصبانی شود».

- نیما زم مدیر کانال آمدنیوز، هنگام اقامت در پاریس: «مجموعه ما در انتخابات ۹۶ تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌تر با هم صحبت بکنیم. با توجه به شرایط داخلی و خارجی، به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر فردی مثل روحانی. ما دلباخته کسی نبودیم. من همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات کرد، دفاع می‌کنم. چون با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    51 4
    سلام میشه یک روزی برسه که از دست پر رویی نجومی روحانی خلاص شیم.
    • GB ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      28 3
      به امید اونروز
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      22 3
      وقتی نظام با اینچنین ادمهایی که باید محاکمه شوند مماشات میکند اینها برای فرار رو به جلو مدعی هم میشوند
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      19 3
      اقتصاد ایران را با چاه برجام به ویرانه تبدیل کرد حالا طلبکار هم هست
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      13 2
      ای مرده شوی بختک بنفش را ببرد که از دیدنِ ریختِ نحسش کلافه ایم...
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      9 0
      مطمن باش و شک نکن که تمام این مشکلات با دعای خیر شهدا حل خواهد شد و این شبکه گسترده نفوذ هم از هم خواهد پاشید مبارزه تا پیروزی نهایی با کمک پروردگار و دعای خیر شهدا ادامه خواهد داشت خون سیصد هزار شهید تضمین بقا ملت ایران است .
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      1 7
      محمد میشه خودتو از بالای پشت بام بیانداز پایین
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 0
      مدت ها بود ویخواستم بدانم (حاجی از سه راه جوبشور قم) سرش تو آخور کیه داخلیه یا خارجی امروز مشخص شد سرش در آخور بنفشه
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      3 0
      همتی قرار بود جای او بیاد ولی دو میلیون هم رای اورد از باطله کمتر
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      آقا روحانی بنزین رو گرون کرده کار بدی کرده شما بیایید برگردونید به اون زمان دلارو گرون کرده کار بدی کرده شما کار خوب بکنید دلار رو بکنید ۳هزارتومن دیدید دروغ میگید
    • hop IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      این لعنتی همه چیش برای ملت ایران با فاجعه یکی بود!
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    30 4
    بابا ول کنید این بدبخت رو...هر چه در موردش بیشتر بنویسید...بیشتر فکر میکنه که کسی هست و جایی دلرد در دل مردم.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      21 3
      وقتی در برابر ترک فعل هایش محاکمه نکردیم، صدالبته که زبانش دراز می شود!!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 6
      تو خودت ۱ درصد نیستی
  • حسن IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    25 3
    اعمال ورفتار نسنجیده آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری اش که کشور را فلج کرد اگر عالمانه وعمدی بوده خیانت است واگر نمیدانسته ،حماقت . پس چه انتظاری دارد که خائن یا احمق را شورای نگهبان تایید کند؟
  • حمید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    25 2
    اقای روحانی وقتی ملت شما را قبول ندارد شما چکاره اید که خطاب به ملت نامه می نویسید؟!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 5
      ملت کیه یعنی تو ملتی اگه منظورت از ملت همه هستن من به عنوان یه نفر از همه ایشون رو قبول دارم خوشحالم که افشاگری هایش شروع شده رفسنجانی و خاتمی کوتاه اومدن انشالله ایشون کوتاه نیاد
  • اصغر IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    16 1
    آقای روحانی می گوید وقتی ایران درانسدادسیاسی گیرکردبنده کاندیدشدن...آقای روحانی در دولت قبل ازتوفقط دریک قلم در کنفرانس کشورهای غیرمتعهد که در ایران برگزارشددوسوم سران و مقامات ارشد کشورهای دنیا شرکت کردند یعنی ازهرسه کشوردوکشورآمدند...در خصوص نامه شورای نگهبان دیگه صغراوکبری چیدن نداره عین نامه شورای نگهبان رامنتشرکن تامردم ببینند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 9
    کیهان چرا چشمش را روی واقعیت فعلی جامعه واعتماد از دست رفته در عرض این دوسال بسته.لطفا بیا کف جامعه ببین چه خبره.مردم دارن له میشن شما در طبقه بالا سمفونی خودت را میزنی
    • مهدی ازکرمان IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      جاله که حسن روحانی کنده پرکردنش زمتن میبره .خداازسرتقصیراتت نگذره ۸سال باترفندتدبیر وامیدآوردنت وعکسش عمل کردی شد :اونی که انگلیس میخواست
  • مسلم IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    9 2
    ازدهای هفت سر و آدمهای نظیر اینها در دوره 8سال خیانت روحانی و تیمش شکل گرفت و همه رشوه خور بودند و انصافا یک تعدادی هم منصف در بین شان بود
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      12 0
      یک از کوچکترین سرهای اژدها در زمان رفسنجانی شکل گرفت انهم پسرش مهدی بود و فاعظه خدا لنتتشون که با تمام اجداد قبل از خودشون و بعد از خودشون .
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    14 1
    دادگاه های ایالت های مختلف امریکا پدر ترامپورو در اوردند از بس که هر دفعه بخاطر یک موضوع محاکمه اش میکنن -بعد شیخ ریش خاکستری خائن راست راست میچرخه کسی هم کارش نداره
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    11 1
    چرا قوه قضاییه به‌ ده هزار شکايت مردم‌ از روحانی تاکنون‌ رسيده نکرده است
    • مهدی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      3 0
      ۱۰هزار؟!!!۹۰۰هزارشاکی رسمی باکدملی داره چون معممه ماله کشی میکنن.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      مهدی اشتباه میکنی ۱۵۰ میلیون با کد ملی شاکی داره البته این صدوپنجاه میلیون با کدملی هایی که به افغونی هادادن میشه
  • شهروند IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    12 2
    حسن آقا بس کن دیگه حنات رنگی ندارن از جمهوریت به اندازه کافی استفاده کردی با واعظی و نوبخت .الان ادای جمهوریت در نیار .دم‌شورای نگهبان گرم خوبت کرد
  • ایرانی الاصل IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 1
    عین عدالت است
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    همانروزی که اشعث بن قیس با دروغی سخیفانه از خزانه خالی گفت باید ابتدا خلع لباس و بعد برای تنبیه در اختیار مردم قرار میگرفت تا 8 سال سیاه و تباه با کوهی از خسارت در تاریخ انقلاب پیش نیآید. خدا لعنتش کنه.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 3
    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند. با این متر و معیار خیلی از مسئولین و ائمه جمعه و ... باید جواب پس دهند
  • انقلابي IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    فقط محاکمه دست اين فرد رو براي عموم مردم رو ميکنه و براي هميشه از دستش راحت ميشيم
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 4
    بگذارید حسن آقا دور دیگه کاندید بشه! چرا ترسیدید؟
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      شیخ بنفش سنش برای کاندیدای ریاست جمهوری زیاده -فقط میتونه کاندیدای لیست حضرت عزراییل باشه
  • فانوس IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    همه اینها توسط شورای نگهبان داخل نظام ریخته میشن سوال اینجاست که شورای نگهبان که وظیفه نگهبانی داره چرا ترک پست میکنه و نا اهل ها و نامحرم ها وارد نظام میشن
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      1 0
      اينم حرف درستی است نبايد نا اهلان و زاويه داران با نظام اسلامی وارد حاکميت شوند
    • حجت IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 1
      اولا یاد بگیر درست بنویسی، بعد نظر بده. ترک فعل نه ترک پست. در ثانی، شورای نگهبان معصوم نیستند که گناه نکنند. سوما، ملاک حال فعلی افراد است نه سابقه و آخر سر آنکه یه جوالدوز به شورای نگهبان می‌زنی یه سوزنم به حسن جانت بزن که فکر نکنیم خورده برده داری باهاش
    • فانوس IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      3 0
      کاربر محترم اقا حجت اولا نگهبان وقتی نگهبانی رها میکنه بهش میگن ترک پست نه ترک فعل دوما مردم کف خیابون هم میدونستن اینها به انگلیس وصل هستن و بقول نتانیاهو اصلاح طلبها سربازهای ما هستن بعد اینو شورای نگهبان نمیدونه!!!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      جناب حجت خان شورای نگهبان شخص نیس که ممکنه اشتباه کنه ...۱۲ نفرند که رأی میدن....اون طوری که شما میگی پس مجلس شورای اسلامی هم اشتباه میکنه که نزدیک به ۳۰۰نفرهستن
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    روحانی باید محاکمه بشه ومحاکمش مثل کرباسچی مستقیم از تلویزیون پخش بشه وتمام کارهایی که کرده ووزارت اطلاعات از اون خبرداره به گوش مردم برسه تا از رو بره این کذاب سرخه ای 🤮🦵👿
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    خب خودش لو داد! کودتای فرهنگی ۲۰۳۰ و بتن‌ریزی در قلب راکتور اراک و تلاش برای خلع سلاح موشکی و منطقه‌ای ایران و خروج ۶۰ تن ذخیره طلا و ... رو افتخار می‌دونه! انگار برای انگل لیس صغیر و صهیونیست کار می‌کرده که به این کارا افتخار می‌کنه! چون قطعا شورای نگهبان نگفته به خاطر کار کردن و رسیدگی به مظلومین ردت می‌کنیم! همینا رو گفته و حسن روحانی هم به همینا افتخار کرده!!!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    چاره کار فقط محاکمه این مجرم خطرناکه که ۸ سال ایران رو نگه نداشت بلکه به عقب برگرداند! آقای اژه‌ای این جا سوت بزن البته جسارته اگه سخنرانی‌ها اجازه داد!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 1
    ۸ سال بودی گند زدی برو بزار بقیه هم بیان گند بزنن غصه هم نخور رئیسی بیشتر از تو گند نزنه کمتر نمیزنه
  • مجتبی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    همین چرندیاتی که الان داره میگه نشانه واضح تخریب نهادهای نظام است که بزرگترین دلیل برای عدم صلاحیت این مردک می تونه قلمداد بشه. اما این یک نکته را نباید فراموش کنیم. اگر واقعا این مردک رو محاکمه می کردیم و مجبورش می کردیم به حماقتها و بی کفایتی های خودش پاسخ بده کار به اینجا نمی کشید که بخواد نامزد خبرگان بشه و برای رد صلاحیتش علت بخواد و زبون درازی هم بکنه. یکی نیست به این مردک بگه همین قدر که تا الان اعدام نشدی باید کلاتو بندازی هوا نه اینکه زبون دازی بکنی.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 1
    رد صلاحیت شما و امثال شما توسط شورای نگهبان باعث دلگرمی ماست
  • صنعتگر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    ایشان البته در این توهم مشروعیت حق دارند چون قوه قضاییه و مجلس کاملا با مدارا با ایشان رفتار کردند و اجازه دادند کاملا حقوق این ملت را ضایع و طرح و برنامه کوته بینانه خود را اجرا و به ریش همه بخندند اگر به موقع مدعی العموم اقدام و تفهیم اتهام میکردند و ایشان را پاسخگو ی میکردند این خودفریبی و طلبکاری در ایشان و امثالشان ایجاد نمیشد خدا ، خدا را هر روز بیاد داشته باشید ملت و وکلای آنها باید کمربندها رامحکم ببندند و برای ادای تکلیف الهی تعلل نکنند شریک جرم این آقا همکاران سر سفره نشین .دست بوس شأن هستند قطعا
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 1
    با این حساب این اتهامها برا رییس جمهوری فعلی که تو این دو سال عملکرد اقتصادی و خارجیمون بدتراز قبل بوده هم هست.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    میشه یک روز هم مشخص بشه پسر این آقا چرا مسلح بود و بخاطر چه شخصی خودش رو کشت و چرا او را در صحن امام خمینی دفن کردند
  • SE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    خیانتهای قلیدون بسیار است کوچکترینش برجامچای و حمایت از برادر دزدش و دود شدن قالیهای کاخ ریاست جمهوری و منم جمعه صبح فهمیدم و حواله دادن مردم به جهنم است
  • ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 1
    اینا همه شون مثل همن قالتاق دروغگو و بی خاصیت
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    این شیخ بیچاره با یادآوری این موضوع که به عقیده او مردم به او رای دادند،دارد کاریکاتور سیاسی دردناکی برای خود می سازد .ای شیخ ،بوریا باف گرچه بافنده است اما.......
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    این مرتیکه روحانی باید محاکمه بشه
  • کاظم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    بالاترین خیانت روحانی گران کردن مسکن بود که کمر مردم رو شکست و زندگی ها رو متلاشی کرد. بعد از اون هم دولت فعلی نتونست کار خاصی برای حل مشکل مسکن انجام دهد.
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    یهو چطور شد علی مطهری صاحب نظر شد گفته دولت بی‌تدبیری کرده بعد هم گفت وزیر کشور باید استیضاح بشه نگفته روحانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس