کد خبر 1601770
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
حسین شریعتمداری

اقدام اخیر نماینده رژیم صهیونیستی تازه‌ترین و یکی از زشت‌ترین اهانت‌های آشکار این جرثومه فساد و تباهی به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و از جمله جمهوری اسلامی ایران است!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری -۱۰ می‌۲۰۲۴- همزمان با موافقت مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عضویت کامل فلسطین در این سازمان، «‌گیلعاد آردان‌» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پشت تریبون رفت و در اقدامی اهانت‌آمیز، منشور ملل متحد را درون دستگاه خردکن انداخته و خرد کرد! این اقدام بدون کمترین تردیدی، اهانت آشکار به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد است. رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچیک از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که در اعتراض به جنایات این رژیم صادر شده است، تن نداده. گفتنی است در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا امروز ۵۱۲ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است که از آن میان ۵۲ قطعنامه توسط آمریکا وتو شده و بقیه نیز با بی‌اعتنایی این رژیم وحشی و جعلی روبه‌رو شده است. اقدام اخیر نماینده رژیم صهیونیستی تازه‌ترین و یکی از زشت‌ترین اهانت‌های آشکار این جرثومه فساد و تباهی به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و از جمله جمهوری اسلامی ایران است!

۲- جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را جعلی و غیرقانونی می‌داند و معتقد به محو کامل آن از جغرافیای منطقه است، ولی رژیم وحشی اسرائیل برخلاف این واقعیت غیرقابل انکار به عضویت سازمان ملل متحد درآمده است! و اکنون این پرسش‌ها در میان است که؛

الف: وقتی رژیم صهیونیستی به هیچیک از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پایبند نیست، چرا باید کماکان یکی از اعضای این سازمان باشد؟!

ب: چرا شورای امنیت سازمان ملل برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به پذیرش قطعنامه‌ها، از حق قانونی خود که در مواد ۴۰، ۴۱ و ۴۲ فصل هفتم منشور ملل متحد بر آن تاکید و تصریح شده است استفاده نمی‌کند؟!

ج: در ماده ۴۲ منشور ملل متحد درباره هریک از اعضای سازمان ملل که صلح جهانی و یا منطقه‌ای را به خطر انداخته باشند، تصریح شده است: «شورای امنیت می‌تواند تصمیم بگیرد که برای اجرای تصمیمات آن شورا مبادرت به چه اقداماتی که متضمن به کارگیری نیروی مسلح نباشد لازم است و می‌تواند از اعضای ملل متحد بخواهد که به این قبیل اقدامات مبادرت ورزند. این اقدامات ممکن است شامل متوقف ساختن تمام یا قسمتی از روابط اقتصادی و ارتباطات راه‌آهن‌- دریایی- هوائی- پستی- تلگرافی- رادیویی و سایر وسائل ارتباطی و قطع روابط سیاسی باشد». اکنون این پرسش مطرح است که باوجود جنایات وحشیانه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، چرا سازمان ملل با استناد به ماده ۴۲ منشور ملل متحد، برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دست به هیچ اقدامی نزده است؟!

۳- وقتی سازمان ملل به علت سیطره آمریکا بر این سازمان توان وادار کردن اسرائیل به تمکین قطعنامه‌ها را ندارد، موجودیت این سازمان و آنچه در توضیح علت تشکیل و شرح وظایف آن آمده است‌، نه فقط زیر سؤال است، بلکه از اساس فرو ریخته و غیرقابل توجیه است. سازمان ملل متحد با حق وتو که برگرفته از قانون جنگل است، به کانون و مرکزی برای زورگویی قدرت‌های[‌به اصطلاح‌] بزرگ! و کنترل عرصه سیاسی جهان به نفع آنها تبدیل شده است. در این حالت، عضویت کشورها در آن چگونه قابل توضیح است؟! و چرا باید به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تن بدهند؟!

۴- حالا در این پیش‌بینی حضرت امام -رضوان‌الله تعالی علیه-‌ دقت کنید! و با توجه به واقعیات این روزها و اعتراف بسیاری از صاحبنظران که نظم تحمیلی حاکم بر جهان را در حال فروپاشی می‌دانند، آیا امروز به آن نقطه‌ای که امام راحلمان پیش‌بینی کرده بودند نرسیده‌ایم؟ بخوانید!

۵- اوایل آذرماه سال ۱۳۵۸ خبرنگار مجله آمریکایی تایم در مصاحبه اختصاصی با حضرت امام -رضوان‌الله تعالی علیه- خطاب به ایشان گفته بود: «‌شما یک زندگی جدا از دنیای جدید داشته‌اید. مباحث مربوط به اقتصاد مدرن و حقوق و روابط جدید بین‌الملل را مطالعه نکرده‌اید. تحصیلات شما در علوم اسلامی و الهی است. شما با دنیای کنونی سیاست و معادلات جاری آن در زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. با این وجود، آیا احساس نمی‌کنید که باید در راهی که اعلام کرده‌اید تجدیدنظر کنید»؟!

حضرت امام(ره) در پاسخ می‌فرمایند؛ ‫«ما، معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم، ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم، حال شما اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت، امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها را بر این پایه بنا کنند. نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما، من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم».‬‬

۶- خبرنگار مجله تایم در مقدمه‌ای که برای انتشار مصاحبه یاد شده تهیه کرده بود، با لحنی طعنه‌آمیز می‌نویسد: «‬‌سخن از یک روحانی بزرگ شیعه در میان است که به زعم خود آمده است تا نظام حاکم بر جهان امروز را نه فقط در ایران که در همه دنیا تغییر دهد و نظامی را جایگزین کند که در آن عدالت و ظلم، روابط اجتماعی و معادلات سیاسی با معیارهای اسلامی تعریف می‌شوند»!

کاش خبرنگار تایم در قید حیات بود و به چشم خود می‌دید که آنچه امام راحلمان درباره آینده جمهوری اسلامی ایران و نقش بی‌بدیل آن در تغییر نظم حاکم بر جهان پیش‌بینی فرموده بودند به حقیقت پیوسته و به قول رهبر معظم انقلاب «تاریخ به پیچ بزرگ رسیده است‌» و «‌ما به قله نزدیک شده‌ایم‌».

۷- وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اهانت‌آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را محکوم کرده است که اقدامی شایسته است ولی کافی نیست و با آنچه انتظار می‌رود و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران نیز هست فاصله زیادی دارد. چرا که؛

اولاً: نماینده رژیم جعلی اسرائیل با خرد کردن منشور ملل متحد، بی‌اعتقادی این رژیم به سازمان ملل متحد و ساز و کار آن را رسماً اعلام کرده است. بنابراین وظیفه تعریف شده سازمان ملل آن است که به ادامه عضویت آن در این سازمان خاتمه دهد، اگرچه عضویت این رژیم پلید از ابتدا هم غیرقانونی بوده است.

ثانیاً: به تمامی کشورهای عضو این سازمان، از جمله جمهوری اسلامی ایران اهانت کرده است.

ثالثاً: همان‌گونه که اشاره شد، در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا امروز ۵۱۲ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است که از آن میان ۵۲ قطعنامه توسط آمریکا وتو شده و بقیه نیز با بی‌اعتنایی این رژیم وحشی و جعلی روبه‌رو شده است و در تمامی این موارد - بدون استثنا- سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان در قبال قانون‌شکنی‌های این رژیم ساکت بوده و به هیچیک از وظایف قانونی و تعریف‌شده خود عمل نکرده است.

۸- اکنون به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کمترین اقدام ضروری باید اجرای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه‌های این سازمان درباره پرونده هسته‌ای کشورمان را متوقف کرده و در اولین گام، بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند. باور بفرمائید که این حق مسلم و قانونی کشورمان است. این حق مسلم را پایمال نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 10
    ۶۰ سال پیش که ۳۰ درصد دست اسراییل بود و ۷۰ درصد دست فلسطین و اسراییل راضی به تشکیل دو تا کشور بود اگه همون موقع فلسطین رضایت داده بود الان هم ۷۰ درصد خاک را داشت هم حکومت و دولت و ارتش تشکیل داده بود
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      6 6
      عجب! یعنی اگر کسی به زور وارد منزلت بشه و به خانواده‌ات تعرض کنه و بخشی از منزلت را هم تصاحب کنه، باهاش صلح می‌کنی و کنار میای؟! واقعاً که بی‌رگ و بی‌غیرتی.
    • بختیاری IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      6 5
      واقعا خیلی ساده هستید یا هدفی خاص از این حرف دارید.اگر چنین چیزی قبول میشد قطعا تاامروز لبنان و اردن هم جزئی از اسقاطیل میشد.فکر کردید وحشی های خونخواری که اعتقاد مذهبی به اشغال از نیل تا فرات دارند اهمیتی به این توافقات یا ملل دیگر میدهند>همانطور که تا امروز همینطور بود.حقه دو دولتی نقشه کثیف اعراب خائن و امریکای وحشی بود برای خلع سلاح مقاومت فلسطین در آن دوره تا مدتی بعد به راحتی تک تک فلسطینی ها را قتل عام کند.شما چندین بار از همین دو دولتی استفاده کردی و قطعا ساده وگاگول نیستی بلکه یک گوساله پرست گاگول فارسی بلد هستی یا ایرانی گاگول خائن که فکر کردی میتونی موذیانه نقشه احمقانه خودتو پیش ببری و القاء کنی مشکل از فلسطینی هاست.وقتی خودت تایید میکنی قبلا 30 درصد اشغال کرده و الان بیشتر شده یعنی اسقاطیل اشغالگر و دزد هست وباتوجه به اعتقادات این گوساله پرستان خوک صفت سازش با آنها یعنی حماقت ونابودی قطعی.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      6 1
      مگر کلا چقدر این صهیونیست ها زمین خریداری کردند که به تشکیل دولت برسه با پرچم نیل تا فرات بعد این تند رو های یهودی بودند که با فلسطینی مالک زمین و همسایه درگیر میشدند
  • فرزاد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 7
    رژیم منحوس صهیونیستی باید برای همیشه ازروی زمین گردد.این تنها راه آرامش جهان است .
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 4
    احسنت،مثل همیشه عالی،درودبرسردارقلم حاج حسین شریعتمداری عزیزونکته سنج اسرائیل،منفوردرجهان شکست خورده درمیدان
  • فرزاد کلبعلی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 5
    اگر من نوعی این مطلب را در روزنامه ای رسمی می نوشتم نه تنها روزنامه مزبور تا ابد تعطیل میشد بلکه وزیر اطلاعات اعلام می کرد بزرگترین جاسوس نفوذی اسرائیل دستگیر شد.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      5 8
      حقیقت تلخه؟ سردار اهل قلم عین واقعیت را گفتن
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      ایشان سر قار قار اهل قلم نیست
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 3
    اینکه منشور سازمان ملل را جلوی‌چشم کشورهای جهان پاره کنی یعنی توهین به کشورهای جهان متاسفم به تمامی نماینده های کشورهای جهان که نتوانند جواب یک ننگ را بدهند
  • US ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 3
    سازمان ملل باید در یک کشور بی طرف بدون حق وتو تشکیل شود وگرنه این روال بدتر خواهد شد که بهتر نخواهد شد، در ثانی، شما که مستحضر هستید قانون جنگل حاکم است!چرا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که کلا نیت پلید اسرائیلی و آمریکایی دارد کار و همکاری می کنید با این همه تحریم ها!!!؟؟؟ چرا در ساخت سلاح هسته‌ای که فرمول اصلی بقا هست رو در دستور کار قرار نمی دهید؟! اگر روزی بخواهند حمله همه جانبه کنند مطمئن باشید کشورهایی که نامش را دوست و برادر گذاشتید تمام امکانات خود را برای زدن ایران در اختیار آنها قرار خواهند داد، باکو، دبی، قطر...
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 2
    روانپزشکان و روانشناسان ایرانی بیشتر فعالیت کنن .
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      اگه به شما ترسوهای غربگدا بود که اصلأ انقلابی صورت نمی گرفت، امام عزیز ، تو به ما جرأت طوفان دادی
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 4
    جالب بود
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 4
    احسنت
  • محمدایوب IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 4
    داش حسین درباره بند 8ابتدا باید اسب تروای آمریکا غربگدایان اسهال طلب را دهانه اشان راکشید ومهار کرد این زبان نفهمان 8سال کاسه گدایی دردست پشت خانه کدخدا به گدایی نشسته بودند اکنون هم تا صدایی از شکم باد کرده بایدن در می آید جشن می گیرند ومی گویند ندای برجام می آید
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 4
    __ بسمه تعالی __ بمن سازمان ملل گفته اند __ ولیکن بدون علل گفته اند _ بدانید نامم که در اصل نیست __ بجز سازمانی که هیچ وصل نیست _ به حق و به عدل و به عقل و شرف _ اگر چه نبوده نیم بی طرف __ همیشه حمایت ز هر ظلم وجور __ بدون تعلل نمودم بفور __ مخلل بنامندم ار بهتر است __ چو روشنگر هر مه و کهتر است _
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 2
    بودن سازمان ملل متحددرکشورآمریکا به دلیل نفوذ درحاکمیت آن از طرف آمریکامی توانددربی طرفی آن لطمه بزند لذا اگردریک کشور دیگری مانند کشور سویس بودمی توانست عملکرد بهتر نسبت به الان این سازمان داشت
    • حجت IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      سوییس؟!؟! اینو جدی گفتی، یا جوک بود؟
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 3
    وزارت خارجه جمهوری اسلامی ، هنوز در حد اسمش نیست ... هرموقع به وصیت و راه امام خمینی پایبند بودیم و عمل کردیم ، عزت و اقتدار نصيب کشور شده
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 2
    حاج حسین عجب مهارتی در انحراف اذهان از جنایات رژیم سفاک به سمت ایران دارند!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 2
    جناب شریعتمداری به همان شریعتی که ایمان دارید به قران قسم مردم ایران هم حقوق مسلم بسیاری دارند لطفا دو تا خط هم در مورد حقوق مسلم ملت ایران مثل زندگی آبرومندانه هم بنویسید من در قران تحقیق کرده ام در حقوق جزا هم تحقیق کرده ام به خدا جرم نیست گناه هم نیست
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 0
      یه کلیپ از امام خمینی هست خطاب به مسولین وقت که مردم توقع زیادی از شما ندارند در حد یک زندگی ساده و سفارش پناه بردن به خدا از .....
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 4
    نمی دونم چرا تا عکس این یار رو می بینم کهیر می زنم
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 5
      اگر ناراحتی نگاه نکن. چشماتو ببند.» 😏
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      3 6
      به علت ژن عملگی صهیون یه همون رگ غرب زدگی
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 5
      چون ذره ای از شجاعت ، جرأت ، پاکدستی، توانمندی ، ولایتمداری و انقلابی بودن ایشان در وجود نالایقت نیست
    • مرتضوی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      این نشاندهنده زوال عقله!. برو خودتو به یه روانپزشک نشون بده! شاید هم دامپزشک!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 2
    فقط چرندیات
    • CH ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      3 2
      دقیقا - مثل همیشه . کارش اینه
  • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 3
    اینجا ما رجع به دین حرف نمیزنیم، کلیمیان عزیز هم از ادیان ابراهیمی و مخاطب وحی الهی بودن و برادران ما هستن،‌ اما ما راجع به حکومت و نوع حکومت و سران حکومتی حرف مزنیم‌ که یک کشور کوچیکش در سازمان ملل به نزدیک به دویست کشور و ملت مختلف میگوید ننگ بر شما، کشوری که فکر می‌کند خودش محق است و دیگران خیر، خودش درست میگوید، و دویست کشور اشتباه، چند میلیون نفر مردم آنها خوبن و درستکارند و درست میگین ولی چند میلیارد نفر دیگه تو دنیا نادان و خرابکار و در اشتباه. میگن همه دنیا به حرف ما گوش بدن و به ما بگن درست میگی، ولی ما به همه دنیا میگیم شما اشتباه میگید و ما لازم نیست به شما گوش بدیم. هیچ کس حق توهین به ما و قوم ما رو نداره، ولی ما حق داریم به عقل و شعور و اراده و تقاضا و تصمیم و دین و ملیت و حکومت قانون و ... همه چیز ۸ میلیارد نفر توهین کنیم به کسی هم مربوط نیست.‌ این نارسیسیسم و توهم و سادیسم هست و جنون و هولیگانیسم هست. شاید اگر این قلدر مابی و زورگویی و دورویی، پررویی، و خودخواهی و خودشیفتگی نبود جهان خیلی راحت‌تر اونها رو می‌پذیرفت و شاید تو هفتاد سال گذشته جنگی تو منطق اتفاق نمافتاد و همه برادروار با هم و تحت احترام متقابل و منافع مشترک زندگی مسالمت آمیز داشتن.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 5
    احسنت واقعا پیشنهاد خوب و بجایی بود، حاج حسین یه وقتایی سه میزنه ولی حرف های خوب هم هم زیاد میزنه
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      ایشان انسان ارزشمندی هستند که خیلی ترور شخصیت شدند.
  • Ali DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    ایران باید شمشیری آتمی خود را همانندی شمشیری داموگلوس بر سری دشمنانش آویزان کند! تنها قدرت و اقتدار احترام و بازدارندگی می‌آورد! ایران برای بقای خود و متحدانش نیاز به بازدارندگی آتمی(تاکتیکی و استراتژیک)دارد. بهترین بازدارندگی، ترس و وحشت در دلی دشمنانی ایران زمین است!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    عالی
  • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    حتی ذره ای تردید در جاسوس بودن این آدم نباید به دل راه داد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    پادشاه دانمارک با اهتزاز پرچم فلسطین در برابر تجمع حامیان فلسطین، خواهان توقف کشتار رژیم صهیونیستی در غزه شد
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    درود خدا برحاج حسین باز چشم فتنه راهدف قرار داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس