کد خبر 1584493
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش مشرق، کانال ایتای هوش سفید نوشت:

جنگ شناختی و استثمار عاطفی

در عصر جنگ مدرن، میدان نبرد به یک چشم انداز پیچیده و چند وجهی تبدیل شده است. شکل جدیدی از جنگ، معروف به جنگ شناختی، به عنوان یک میدان نبرد برجسته در حال ظهور است. جنگ شناختی قلمرو درک را در بر می گیرد و تمام جنبه های عملکرد فکری، از جمله عوامل ناخودآگاه و عاطفی را که بر تصمیم گیری انسان تأثیر می گذارد، در بر می گیرد. این یک رویکرد استراتژیک است که هدف آن تأثیرگذاری، حفاظت و برهم زدن نگرش ها و رفتارهای افراد و گروه ها با استفاده از روش های غیر جنبشی به موازات یا به جای اقدامات نظامی سنتی است.

تأثیر جنگ شناختی را نباید دست کم گرفت، علیرغم اینکه اغلب از آنها به عنوان فعالیت های "منطقه خاکستری" یاد می شود. این عملیات برای شکل دادن به فرآیندهای تصمیم گیری، از بین بردن اعتماد در جوامع و ایجاد هرج و مرج طراحی شده است. دشمنان به طور استراتژیک درگیر جنگ شناختی در سراسر طیف درگیری می شوند و هدفشان این است که زیر آستانه رویارویی مسلحانه باقی بمانند. آنها از عملیات روانی و اطلاعاتی و همچنین تاکتیک های سایبری و مهندسی اجتماعی استفاده می کنند و از سوگیری های شناختی بهره می برند. این می تواند منجر به تبلیغات هدفمند و کمپین های اطلاعات نادرست شود که توانایی مردم را در تشخیص واقعیت از داستان تضعیف می کند و منجر به از دست دادن اعتماد به رسانه ها می شود. علاوه بر این، می تواند به افزایش قطبی شدن، به حاشیه راندن و استثمار عاطفی کمک کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    جنگ شناختی نیست ایحاد همگرایی بین گروهای متفاوت برای تعییر رزین در ایران است احزاب دموکرات و جپ ملی گراها و نهصت ازادی و اصلاح طلبان همه لاییک ها و ..اقلیت های قومی مدهبی و با موتور ایرانیان خارج از کشور پس لطفا فکری کنید قبل از این که اونها براتون فکری کنند باید اقتدار کامل را بدست بیارید تا بتونی از مردم مسلمان دفاع کنید و سیاستهای اقتصادی واقعی خودتون نه لیبرال ها را دنبال کنید لطفا . اگر هم نمی خواهید خوب برید بگید ما قبول کردیم لیبرال دموکراسی مثل المان بشیم و المانی بشیم پس لطف کنید شما هم ما را قبول کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس