کد خبر 1525248
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

محبوب‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایران شامل اپراتور همراه اول و ایرانسل هستند که تقریبا می‌توان گفت تمام کاربران گوشی موبایل از یکی از آنها استفاده می‌کنند. بسیاری از اوقات مشترکین اپراتورهای داخلی نیازمند راهکاری برای استفاده بهتر از سیم‌کارت خود، مانند خرید بسته مکالمه همراه اول هستند؛ اما ترفند مورد نیاز برای آن را به خوبی نمی‌دانند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ترفندهای جالب در سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول بپردازیم.

ترفندهای جالب در سیم کارت ها

مکالمه نامحدود

این ترفند جادویی ایرانسل برای افرادی که برای ساعات طولانی با گوشی همراه صحبت می‌کنند مناسب است، استفاده از کد دستوری (۱۰۰۰#*) این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید از یک ماه مکالمه‌ی نامحدود استفاده کنید.

برای فعالسازی طرح شب های روشن همراه اول با وارد کردن کد دستوری #333 *10* بر روی شماره گیر گوشی خود اقدام کنید. انواع بسته مکالمه نامحدود شبانه همراه اول شامل بسته شبانه یک روزه با مبلغ 10 هزار تومان، بسته هفتگی با مبلغ 6 هزار تومان و بسته ماهانه با مبلغ 22 هزار تومان می‌شود. نکته‌ای که در خرید بسته مکالمه نامحدود باید در نظر داشته باشید این است که امکان فعالسازی همزمان دو بسته از دو نوع متفاوت وجود ندارد

اینترنت رایگان

ترفندهای جالب در سیم کارت ها

یکی از روش‌هایی که بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل برای جذب مشترکین خود در نظر می‌گیرند اینترنت رایگان است. حتما شما هم خبرهایی مبنی بر اینترنت رایگان ایرانسل برای کرونا، دو گیگ اینترنت رایگان ایرانسل برای یک روز، ۵ گیگ اینترنت ایرانسل رایگان برای مشترکین وفادار و… شنیده‌اید.

اگر از مشترکین ایرانسل هستید با نصب اپلیکیشن “ایرانسل من” برای بار اول می‌توانید اینترنت رایگان دریافت کنید، همچنین از دیگر روش‌های دریافت اینترنت رایگان ایرانسل، دعوت دوستان به این اپلکیشن، نصب اپلیکیشن لنز و دعوت دوستان به این برنامه است. از دیگر روش‌های دریافت بسته‌های نامحدود اینترنتی به صورت آنلاین استفاده از کدهای دستوری است.

مشترکین همراه اول می‌توانند در دوشنبه آخر هر ماه کد دستوری #64*100* را شماره‌گیری کنند تا برنده یکی از هدایای این سرویس از جمله دریافت اینترنت رایگان شوند. دوشنبه سوری یکی از طرح‌های جذاب همراه اول برای مشترکین خود است.

در روز تولدتان هم امکان گرفتن هدیه از همراه اول دارید. می‌توانید به انتخاب خودتان از ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه، یا بسته اینترنت ۲ گیگابایت یک روزه و یا ۱۲۰ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای استفاده کنید که معادل ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه و ۲۰۰ مگابایت اینترنت است. برای دریافت اینترنت ۲ گیگابایت رایگان یک‌روزه در روز تولدتان کد دستوری #4121*10* را شماره‌گیری کنید. اگر هم تمایل داشتید از ۲۴ ساعت مکالمه رایگان برخوردار شوید از کد #411*10* استفاده کنید.

اطلاع از وضعیت بسته‌های اینترنت

از دیگر کدهای دستوری پرکاربرد اطلاع از وضعیت بسته ایرانسل است. استعلام مانده بسته اینترنتی به کاربران کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر نسبت به مصرف آن اقدام کنند. بعد از فعال‌سازی و خرید بسته‌های اینترنتی اطلاع از باقی مانده‌ی آن اهمیت زیادی دارد. روش‌های مختلفی جهت استعلام بسته اینترنتی ایرانسل وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به استعلام از طریق تلفن گویا، اپلیکیشن، کد دستوری و… اشاره کرد.

برای استعلام مانده اینترنت همراه اول ساده‌ترین راه، استفاده از روش کد دستوری اینترنت همراه اول است. شما میتوانید برای استعلام اینترنت خط خود، شماره‌گیری کدهای دستوری #320*10* و#1*100* را انجام دهید. با این کد مانده اینترنت همراه اول به راحتی می‌توانید از باقی حجم اینترنت خود مطلع شوید.

فهمیدن شماره سیم کارت

ترفندهای جالب در سیم کارت ها

طریقه فهمیدن شماره سیم‌کارت ایرانسل بدون اینکه به تنظیمات گوشی بروید، با وارد کردن کد دستوری *91# نمایش داده می‌شود. فقط اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است، حواستان باشد که سیم‌کارت پیش‌فرض تماس‌ها سیم‌کارت ایرانسل باشد. طریقه فهمیدن شماره سیم‌کارت همراه اول نیز بسیار ساده است. شما می‌توانید با وارد کردن کد دستوری *99# شماره سیم‌کارت همراه اول روی گوشی خود را مشاهده کنید. در مقاله طریقه فهمیدن شماره سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل بیشتر به این مقوله پرداخته‌ایم.

خارج کردن گوشی از دسترس

یکی از جالب‌ترین ترفندهای ایرانسلی پخش پیغام (شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود ناست) یا (شماره مورد نظر مسدود است) است. این ترفند زمانی به کار می‌آید که شما تصمیم به پاسخ گویی ندارید. برای فعالسازی این قابلیت باید کد دستوری (#۰۹۴*۲۱*) را وارد کرده و دکمه‌ی Call را بفشارید به این طریق می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. برای غیرفعال کردن آن نیز باید کد (#۲۱#) را شماره‌گیری کنید.

کد دستوری از دسترس خارج کردن سیم‌کارت همراه اول #094*21* است. چند ثانیه بعد از شماره،گیری کد، پیغامی مبنی بر عمل‌کردن یا نکردن کد به شما نمایش داده می‌شود. فراموش نکنید که اگر کد عمل کرد، برای این که دوباره تلفن شما در دسترس قرار بگیرد، باید کد #21# را شماره‌گیری کرده و در آخر گزینۀ Call را لمس کنید. اگر کد بالا جواب نداد، می‌توانید کد #021*21* را شماره گیری کنید.

مزیت این روش غیرفعال‌شدن یک طرفه سیم‌کارت است. به این معنی که شما می‌توانید با دیگران تماس بگیرید و حتی برای آن‌ها پیامک ارسال کنید؛ اما در مقابل اگر فردی با شما تماس بگیرد، جملۀ معروف «شماره موردنظر در شبکه موجود نمی‌باشد» را خواهد شنید. به‌علاوه، در این حالت امکان استفاده از اینترنت هم وجود دارد.

پیدا کردن کد آهنگ پیشواز

ترفندهای جالب در سیم کارت ها

آهنگ پیشواز یا آوای انتظار قابلیتی است که با فعال کردن آن شخصی که با شما تماس گرفته است به جای شنیدن صدای بوق می‌تواند آهنگ انتخابی شما را گوش دهد. برای فعال یا غیر فعال کردن آهنگ پیشواز و پیدا کردن کد آهنگ پیشواز روش‌ها و کدهای دستوری مختلفی وجود دارد.

بهترین راه این است که ابتدا کد #777* را در بخش شماره‌گیر گوشی وارد کنید. این کد به سامانه آهنگ پیشواز ایرانسل تعلق دارد. بعد از شماره‌گیری، کد آهنگ پیشوازتان را وارد کنید و منتظر بمانید تا فعال شود. چنانچه قصد قطع کردن آهنگ پیشواز در اپراتور ایرانسل را دارید، می‌توانید با ارسال عبارت END به سامانه پیامکی 7575 نسبت به قطع سرویس پیشواز خود اقدام کنید.

برای فعال کردن و همچنین پیدا کردن آوای انتظار همراه اول کافی است به سایت آهنگ‌های پیشواز همراه اول به نشانی rbt.mci.ir مراجعه کنید و در بخش جستجو، پیشواز دلخواه خود را انتخاب کنید. در همین صفحه با مراجعه به بخش آواهای برتر، پیشوازهای محبوب کاربران را مشاهده خواهید کرد که برای انتخاب آوای انتظار دلخواه، کمک بسیار خوبی است. بعد از یافتن کد پیشواز مدنظرتان، کد دستوری # کد آهنگ *۲۲۱*۱۰*را از سیم کارت همراه اول (دائمی یا اعتباری) خود شماره گیری نمایید.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی ترفندهایی برای مشترکین همراه اول و ایرانسلی پرداختیم. ترفندهای بسیار زیادی در خصوص سسم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول وجود دارند که همگی در این مطلب نمی‌گنجد. یکی از این ترفندها آموزش انتقال شارژ همراه اول به همراه اول و ایرانسل است که در یک مقاله جداگانه به آن پرداخته‌ایم. در مجموع ‌امیدواریم از این تکنیک‌های جالب و کاربردی لذت برده باشید و بتوانید در کارهای روزمره خود از آن حداکثر استفاده را ببرید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس