‌

معاون اجرایی رئیس جمهور سیاست دولت در بحث خودکفایی کاغذ را تقویت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: چند مجموعه حاکمیتی نیز در کنار بخش خصوصی قرار گرفته اند.

به گزارش مشرق، محسن منصوری با اشاره به تلاش و اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و بحث خودکفایی کاغذ، بیان کرد: از نظر حاکمیتی عزم خود را جزم کرده ایم تا بتوانیم کمک کنیم و مسئله کاغذ حل شود؛ عمده هزینه در تولید کتاب موضوع کاغذ است ما در این زمینه وابستگی داشتیم، طبیعتا نوسانات قیمت های جهانی و بعضی از مسائل مانند تورم داخلی بر تولید کتاب اثر می گذارد.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور باید در حوزه کاغذ به خودکفایی برسیم، دولت مجموعه های خصوصی را فعال کرده و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتب با تولید کنندگان جلسه دارد.

وی ادامه داد: با بسته سیاستی و اجرایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه کرده و جهادی که در حوزه کاغذ در کشور رخ می‌دهد، می‌توانیم در یک سیستم زمانبندی چند ساله و مرتب با تنظیم حوزه تولید مسئله کاغذ را حل و فصل کنیم و این بار سنگین که بر دوش ناشران است، را برداریم.

توجه ناشران به نیازمندی های ایران اسلامی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر در بخش داخلی و بین المللی نمایشگاه کتاب شرکت کردند؛ بخش مجازی نمایشگاه هم فعال است. به لطف خدا استقبال از نمایشگاه خوب بود و مردم از تازه های نشر دیدن کردند.

منصوری تاکید کرد: گزارشی که متخصصان فنی در زمینه محصولات و محتوای کتاب ها به ما داده اند، نشان می دهد به نیازمندی های ایران اسلامی توجه شده و مباحث هویتی مورد حمایت قرار گرفته و در بازدید از غرفه ها مشخص است، رویکرد توجه به داشته ها به صورت ویژه توسط ناشران مورد عنایت قرار گرفته است، که امیدواریم این موضوع تاثیر خود را بر فکر و اندیشه مردم بگذارد.

ارتباط بی واسطه اهالی فرهنگ با دولتمردان در نمایشگاه کتاب

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: غرفه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز از ابتدای نمایشگاه با چند هدف تشکیل شده؛ اهالی فرهنگ و خانواده بزرگ کتاب و نشر دغدغه هایی دارند که لازم است با دولتمردان در میان بگذارند، اینجا ارتباط بدون واسطه با مجموعه های ارکان دولت، وزارتخانه های مختلف و برخی مسئولان در سطح وزیر و معاون وزیر که تاکنون به اینجا آمده اند، صورت گرفته است، آنها پای حرف مردم نشسته اند، مسائلی که قابل رسیدگی و رفع باشد، مورد عنایت قرار می گیرد و حل و فصل می شود.

منصوری یکی دیگر از اهداف استقرار این مرکز در نمایشگاه کتاب را فعالیت و حرکت در جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: میزگردهایی که برگزار می شود عزیزان در سطوح مختلف وزارتخانه ها دستاوردها را توضیح می دهند، لازم است خانواده بزرگ فرهنگ و مردم از اتفاقاتی که در دولت در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیرساخت ها می افتد، مطلع شوند.

وی تصریح کرد: اینجا بستری برای گفت و گوی مستقیم و رسیدگی بی واسطه به نیازهای مردم در دستور قرار گرفته است، دوستان تا آخرین ساعات کار نمایشگاه در اینجا مستقر هستند و اهداف را پیگیری می کنند، این حضور بی واسطه برای مجموعه دولت و مردم پر برکت است و اثرات گره گشای آن را مردم احساس می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس