کد خبر 974095
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش مشرق، معماری مازندران به دلیل اقلیم متفاوت یکی از معماری‌های جذاب و کاربردی در ایران بوده است. اما نداشتن برنامه‌ای منسجم و جدی برای حفظ تک بناها و بافت‌های تاریخی و سهولت ساخت وسازهای مدرن میراث معماری مازندران را به سمت ویرانی برده است. هرچند سیاست‌های بهسازی در بافت‌های قدیم شهرهای مازندران توانست به گونه‌ای حیات اجتماعی را در بافت‌های تاریخی حفظ نماید اما به لحاظ ساخت و سازهای بدون فکر امروزی با نماهای دور از مباحث زیباشناختی جایگزین خانه‌ها و عمارت‌های فاخر و اصیل تاریخی شده است. امروزه در مازندران بافت تاریخی شهرها به طور کامل از بین رفته و نامگذاری آن فقط به دلیل وجود چند تک بنای خاص است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    1 0
    یه بنارو که خواستن تو آمل حفظ کنن بخاطر ب پر کردن جیب کسایی که خودشونو کارمند میراث فرهنگی می دونن، دادن دست رستوران عمارت، تا زودتر تخریب بشه.عمارت منوچهری آمل باید موزه میشد نه رستوران
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 0
    کاش بافت شهر نوسازی بشه ولی با معماری داخلی و خارجی مخصوص همان شهر. بنظرم میراث فرهنگی بخاطر تعداد زیاد بنا و اثارهای تاریخی نمیتونه به همه رسیدگی کنه بهتره بناهای مهم دست دولت بماند و باقی به بخش خصوصی واگذار بشه، هم میراث فرهنگی به همه اثار میرسه هم این بناها میتونن برای چند نفر اشتغال ایجاد کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس