کد خبر 917476
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
‌

آتش‌نشانان موفق به نجات جان دو مادر و چهار کودکی شدند که بر اثر گازگرفتگی در منزلی در یافت‌آباد تا آستانه مرگ پیش رفته بودند.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر نجات 6 نفر از مرگ حتمی در یافت‌آباد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 17:18 عصر امروز حادثه نشت گاز مونوکسیدکربن در یک واحد مسکونی در محله یافت‌آباد، میدان الغدیر خیابان مصطفی هاشم به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 87 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

چگونه متوجه نقص دودکش بخاری بشویم؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه ساختمان سه طبقه بود؛ در طبقه دوم این ساختمان در یک واحد کوچک حدوداً 45 متری، لحظاتی پیش از رسیدن آتش‌نشانان یکی از اعضای خانواده (پدر خانواده) در را باز کرده و با وضعیت نگران‌کننده اعضای خانواده و میهمانان مواجه شده و سریعاً مراتب را به اورژانس و آتش‌نشانی اعلام کرده بود.

 وی ادامه داد: آتش‌نشانان به سرعت در محل حادثه حاضر شده و به محض ورود به منزل، با چهار کودک سه تا پنج ساله که وضعیت عمومی خوبی نداشته و در حال گریه کردن بودند و دو خواهر (مادران این کودکان) که یکی از آنها بیهوش کامل و دیگری نیمه بیهوش بود، مواجه شدند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان به سرعت تمامی این افراد را به حیاط منزل منتقل کردند؛ با عملیات احیا، حال فرد بیهوش کمی بهتر شد و با حضور عوامل اورژانس وی به مراکز درمانی انتقال یافت، حال مابقی افراد نیز پس از انتقال به فضای باز از وضعیت نگران‌کننده خارج شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی اولیه مشخص شد نقص در آبگرمکن و دودکش، استفاده طولانی مدت از این وسیله و رها کردن آبگرمکن در خارج منزل بدون کلاهک، همچنین بسته بودن تمامی در و پنجره‌ها باعث بازگشت گاز مونوکسید کربن، کمبود اکسیژن و متعاقباً انتشار گاز مونوکسیدکربن شده بود.

وی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی سریع و حضور به موقع آتش‌نشانان از حادثه تلخ جلوگیری به عمل آمد از شهروندان خواست از پکیج و آبگرمکن داخل منازل کوچک استفاده نکند و یادآور شد: استفاده از این وسایل در منازل کوچک، باعث مصرف زیاد اکسیژن، کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید کربن می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    3 0
    خدا را شکر آنهائی که بخاری و آبگرمکن در منزل دارند .مواظب باشند بیشتر وظیفه آقایان است یک متخصص بیارید کارها را انجام دهد فکر نکنم بیشتر از 50 هزار تومان شود جان شیرین بیشتر از اینها می ارزد
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      2 0
      اره واقعا ..یک‌پریز برق تو حیاط خونمون آویزان شده بود یک هفته به داداشم‌می گفتم درستش کن فردا بارون بیاد کل خونه رو برق میگیره بالاخره بابام شنید و با پیچ گوشی به جون سوراخ سومبه های برق افتاده دوروز باهاش ور رفتن تا درستش کردن !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس