کد خبر 873778
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
عکس/ همایش آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از راه‌اندازی ۵ درمانگاه و ۸۰ مطب در مکه مکرمه جهت ارائه خدمت به زائران در حج تمتع ۹۷ خبرداد و گفت: پرونده الکترونیک برای زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، سید علی مرعشی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ که با حضور پزشکان مجموعه‌ها و کادر بیمارستانی برگزار شد، اظهارداشت: قبلاً خدمات پزشکی کاروان‌ها به صورتی بود که یک پزشک برای یک کاروان در نظر گرفته می‌شد. بیماران پرونده پزشکی داشتند و پزشکان در طول سفر با زائران همراه بودند همچنین ۲ مرکز بزرگ بیمارستانی در مکه و مدینه فعال بود.

وی افزود: طولانی شدن صف زائران و تصمیم جهت ارائه بهتر خدمات درمانی به آنها سبب ایجاد برنامه ریزی‌هایی با همکاری بعثه مقام معظم رهبری شد و بر همین اساس از ظرفیت درمانی عربستان سعودی نیز استفاده کردیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه دوران هر پزشک یک کاروان را گذر کرده‌ایم، گفت: امسال ۳ درمانگاه شبانه‌روزی در ۳ نقطه از اسکان زائرین و یک مطب ۸ ساعته در مدینه فعال خواهد بود و بستری‌های بیماران از بیمارستان‌های مدینه و بیمارستان سعودی نیز انجام می‌گیرد. همچنین پزشک اورژانس، داخلی، زنان و ... در مدینه خواهیم داشت.

مرعشی اعلام کرد: در مدینه نیز بیمارستان داریم و ۵ درمانگاه شبانه روزی و ۸۰ مطب نیز فعال خواهد بود و سعی شده نواقص سال‌های گذشته رفع شود.

وی اعلام کرد: تلاش کرده‌ایم امسال پرونده الکترونیک برای زائران داشته باشیم که این پرونده به صورت آنلاین قابلیت دسترسی داشته و این مسئله در ارائه کیفیت بهتر خدمات به زائران حائز اهمیت است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تأکید کرد: اولویت ما ارائه خدمات مناسب به زائران بوده و امکان برگشت زودتر پزشکان که قرار است همکاری با ما داشته باشند نیست چرا که پیش‌بینی‌هایی برای فعالیت این عزیزان شده و باید توجه داشت از طرفی نیز اتفاقات حج قابل پیش‌بینی نیست و همه باید همکاری کنیم که باری بر زمین نماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    0 0
    امیدوارم حجاج محترم بدونند هر کالایی که از عربستان بخرند سوغات نیست بلکه گلوله ای بر تن یمنی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس