کد خبر 860650
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

سیدحیدرصالح جلوخوانی کربلایی، تاجر و خادم رسمی حرم مطهر امام حسین(ع)، از خیران سرشناس شهر کربلاست.

به گزارش مشرق، پس از تشکیل «حشدالشعبی» به فرمان حضرت آیت الله سیستانی و به شهادت رسیدن تعدادی زیادی از نیروهای مقاومت عراق در نبرد با تکفیری‎ها، فتوای «حفظ الأمانة» مبنی بر حمایت و توجه به خانواده‎های معظم شهدا و جانبازان جنگ عراقی به دستور این مرجع بزرگ شیعه در عراق آغاز شده است.
سیدحیدرصالح جلوخوانی کربلایی، تاجر کربلایی و خادم رسمی حرم مطهر امام حسین(ع) یکی از جمله افرادی است که با تبعیت از این فتوا سود تجارت و کسب و کار خود و هزینه موکب‎های ایام خاص زیارتی را در جهت رسیدگی به بیش از 200 خانواده شهید و جانباز حشدالشعبی هزینه کرده و آنها را تحت حمایت مالی خود قرار داده است.
سیدحیدر کربلایی ساکن بغداد و مدیر موکب اباالأحرار یکی از بزرگترین موکب‎های عراقی است که هر هفته یک روز برای خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر سیدالشهداء(ع) خود را به کربلا می رساند.
وی مدعی است سود تجارت و رونق کارش پس از توجه و رسیدگی به خانواده شهدا بیشتر شده و توانسته موقعیت‎های شغلی بیشتری را برای خود و جوانان ایجاد کند.
سیدحیدر علاوه بر تأمین امکانات اولیه، ارزاق و مواد غذایی در این موکب، موضوع رسیدگی به اسکان و منازل خانواده‎های شهدا (تعمیرات یا تهیه مسکن جدید) را پیگیری می‎کند.
آنچه در این مجموعه تصاویر پیش چشمان شماست، یکی از فعالیت‎های وی درماه مبارک رمضان، سرکشی، توزیع ارزاق و بسته‎ های غذایی حمایتی میان خانواده‎های شهدا و مجروحین در استان‎های مختلف عراق می‎باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    13 0
    ماشالله. خدا کمکش کند این تاجر عزیز و خیر را. ان شاالله خدا بهش بیشتر و بیشتر بدهد. آمین یا رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس