تصویر شهید حججی بر دستان دانشجویان ترکیه‌

دکتر عمادی طی اقدامی علمی فرهنگی دیگر حقانیت شهدا و جانبازان شیمیایی و همچنین شهدای مدافع حرم را این‌بار در دانشگاه ترکیه به رخ جهانیان کشید.

به گزارش مشرق، دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که اهل مازندران است، در سال‌های اخیر خدمات بشردوستانه‌اش در کشورهای مختلف زبانزد شده و همواره در کنار اقدامات درمانی به انتقال فرهنگ ایرانی ـ اسلامی توجه ویژه‌ای داشته و به‌تنهایی باری عظیم از مسؤولیت اشاعه ارزش‌ها را به‌دوش می‌کشد.

از نام‌گذاری چند بیمارستان در آفریقا به‌نام اهل بیت(ع) گرفته تا بیان مظلومیت شهدا و جانبازان شیمیایی در مجله معتبر علمی ساینس آمریکا و ...

جمعه گذشته ۲۵ اسفندماه به دعوت مرکز CBRN، «حوادث اورژانسی و مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی» او درخصوص تجاوز شیمیایی عراق علیه ایران، به ترکیه سفر کرد و در مرکز دانشگاهی شهر ترابزون و گومیشحانه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه، از تجربیات و نحوه مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی سخن به میان آورد.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین اتفاق سال ۹۶ برای ایران چه بود؟

مردم ترکیه با آن همه قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در مقابل هنر و توانمندی یک پزشک بدون مرز ایرانی، حقانیت شهید محسن حججی به نمایندگی از همه شهدای مدافع حرم را پذیرفتند و در حمایت از مدافعان حرم به احترام از جای خود برخواستند.

این اتفاقات فرهنگی را می‌توان به‌عنوان ارائه برترین دیپلماسی توسط یک پزشک بر اساس اصول بشردوستی یاد کرد.

دکتر عمادی ضمن بیان مظلومیت و حقانیت ایران در ۸ سال دفاع مقدس که بارها مناطق مسکونی (سردشت و شهرها و روستاهای مرزی) به دفعات مورد حمله شیمیایی واقع شده، با ارائه مستندات و تصاویری از شهدا و جانبازان شیمیایی اظهار کرد: ایران با بیش از ۱۰۰ هزار مصدوم و شهید شیمیایی بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دنیاست.

پزشک بدون مرز ایرانی ضمن بیان نتایج علمی و پزشکی، از عوارض و تبعات سلاح‌های شیمیایی، در پاسخ به سؤال دانشجویان از علت حضور ایران در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: امنیت همه کشورهای دنیا و منطقه به‌ویژه خاورمیانه به یکدیگر وابسته است، چگونه به‌عنوان یک انسان و برادر دینی می‌توان از درد و تألم یکدیگر بی‌توجه بود، همچنان که حضور امروز بنده در میان شما برای انتقال دانش و تجربیات مبارزه با عوارض و تبعات عوامل شیمیایی و میکروبی است.

وی ضمن بیان حضور مدافعان ایرانی در خط مقدم مبارزه با داعش در عراق و سوریه ادامه داد: حضور جوانان و سربازان ایرانی مدافع امنیت کل دنیا،   همانند محسن حججی و شهادت مظلومانه او موجب شد تا داعشی که حتی خاک ترکیه را نیز مورد حمله و هجوم وحشیانه خود قرار داده بود، سرانجام به نابودی برسد.

سخنرانی دکتر عمادی بسیاری از حاضران را تحت تأثیر رشادت سربازان ایرانی به‌ویژه شهید محسن حججی قرار داد تا جایی که در همان زمان سخنرانی تعدادی از دانشجویان ترکیه‌ای با چاپ تصویر شهید حججی، آن را بالای سر بردند و از رشادت این جوان ایرانی در دفاع از امنیت کل دنیا در مقابل داعش قدردانی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    واقعا فرهنگ مردم تركيه خيلي بالاست.با چنين رفتارهايي فرهنگ بالاشونو نشون ميدن.فكر كن اين چنين برنامه اي تو كشور ما بود.شعار و فحش و مرگ بر و هزار جور چيز ميگفتن بخاطر تعصب بيجا و نادرست.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      155 9
      واقعا واقعا فرهنگ مردم نژاد پرست خودخواه تاتار ومغول از همه بالاتر...
    • US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      3 29
      نه فرهنگ هندوهای کوهی از همه بیشتره یه دستشون اسلحه یه دستشون قمه هست همیشه
  • PL ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    6 40
    احسنت واقعا کارش درسته
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    103 8
    خوب که چی
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      حالا که چی
  • ف IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    9 117
    باز هم ملت ترکیه.واقعآ جای تحسین دارند دانشجویان ترکیه
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      اینا علویان ترکیه هستند نه پانترکهای وحشی عثمانی.. بوزگورد بیگانه پرست...
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    10 20
    لعنت بر نژاد پرستان ضد ترک
    • FR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      14 21
      لعنت بر همه نژاد پرستان , اعم از پانترک و پانکرد و پان ایرانیست و پان عرب
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      31 2
      پان ایرانیست؟ چطور ملی گرایی برای کشور ترکیه در داخل مرزهایش خوبه ولی برای ایرانیان نه؟
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      12 1
      هیچ نوع پان گرایی خوب نیست دوست عزیز، در هیچ کشوری؛ پان گرایی عاقبتش فاشیسمه
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    46 0
    بسم رب الشهدا
  • هادی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    101 0
    چه کردند پدر و مادر بزرگوارت یا خودت چطور خودت رو تو دل خدا جا کردی که به اینجا رسیدی؟ اشاعه مظلومیت شهدا کم از شهادت نیست و تو شهید زنده هستی خدا بهت عزت بده و دشمنانت رو ذلیل کنه و سدهای جلوی راهت رو باز کنه و بهت توفیق کارهای هزاران برابر بزرگتر بده من رو منقلب کردی دکتر عزیز خدا عاقبتت رو خیر کنه و سالار شهدا محشور بشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس