کد خبر 816085
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
حمله عکاس اسراییلی به سلیمان خاطر

«سلیمان خاطر» پنج روز پیش از شهادت، به دنبال یک برنامه مضحک مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد. شواهد و قرائن نشان می دهد که شهادت او بر اثر همین حمله بوده است

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «سلیمان محمد عبدالحمید خاطــر» که در جهان اسلام با لقب «قهرمان سینا» شناخته می شود،  آخرین فرزند خانــواده‌ای درمنطقه «اکیاد» از اســتان شرقی مصر بود.  سلیمان در منطقه‌ی مرزی «راس برجه» در جنوب «شبه جزیره سینا» به عنوان ســربازِ وظیفه‌ی ارتــش مصر مشغول خدمت بود که در ماه‌های آخر ســربازی‌اش، حادثــه‌ای  مسیر زندگی و مرگش را دگرکون کرد. وی در ۱۴ مهــر ماه۱۳۶۴ هنگام غروب آفتاب‌، متوجه حضور ۱۲ نفر اسرائیلی شد که در حال نزدیک شــدن به محل نگهبانی او بودند. محلی که «ســلیمان خاطــر» از آن نگهبانی می‌کرد یک منطقه نظامی بود که  حساسیت ویژه‌ای داشت و ورود تمام افراد بیگانه به آن ممنوع بود. ســلیمان با مشــاهده آنان به زبان انگلیسی  گفت: ایست ! عبور ممنوع!
اسرائیلی ها به هشدارهای او توجهی نکردند و او نیز پس از هشدار، به سمت آنان آتش گشود که منجر به کشته شدن هفت اسرائیلی گردید. رژیم وابسته‌ی «حسنی مبارک» این وظیفه شناسی «سلیمان خاطر» را با محاکمه و صدور حکم 25 سال حبس،  پاسخ داد و سرانجام برای خوشایند سران صهیونیست، در 17 دی ماه 1364 ، او را در زندان، مظلومانه به شهادت رساندند و اعلام نمودند که خودکشی کرده است تا هم رضایت رژیم صهیونیستی را کسب نمایند و هم ننگ صدور حکم اعدام رسمی برای یک سرباز مسلمان مصری را به نام خود ثبت ننمایند.

«سلیمان خاطر» دادگاه خود را به صحنه ای با شکوه از غیرت اسلامی و مقاومت ضد صهیونیستی تبدیل نمود که در تاریخ ماندگار گردید.

«سلیمان خاطر» پنج روز پیش از شهادت، به دنبال یک برنامه مضحک مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد. شواهد و قرائن نشان می دهد که شهادت او بر اثر همین حمله بوده است اما دستگاه امنیتی مصر که به شدت از سوی «تل آویو» تحت فشار بود تا از تبدیل شدن این سرباز ساده به یک قهرمان ملی جلوگیری کند، اخباری مبنی بر خودکشی او(که در میان مسلمانان گناهی نابخشودنی است) منتشر ساخت:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hadi IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 2
    زوال اسراییل نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس