رزمایش نظامی

ارتش ترکیه، روز گذشته یک مانور بزرگ با حضور بیش از ۱۰۰ واحد نظامی در مرزهای عراق برگزار کرد.

به گزارش مشرق، ارتش ترکیه، روز گذشته یک مانور بزرگ را در مرزهای عراق برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دوگان ترکیه، بیش از ۱۰۰ واحد نظامی شامل تانک‌ها ضد زرهی در این مانور مشارکت کردند. علاوه بر تانک و نفربرهای ضدزرهی، واحدهای توپخانه‌ای با انواع موشک و توپ‌های هویتزر مشارکت دارند.

این مانور در نزدیکی مرز «الخابور» برگزار شد. مرز الخابور استان دهوک اقلیم کردستان را به کشور ترکیه متصل می‌کند.به نظر می‌رسد برگزاری این مانور با برنامه اربیل برای برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان بی‌ارتباط نباشد.

نقطه برگزاری مانور ارتش ترکیه در مرز این کشور با کشور عراق(اقلیم کردستان عراق)

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمود IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    40 9
    با این کارشون دیگه دوره خوشی بارزانیها هم تموم شد
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    41 7
    ایران هم اگه نمیشه مانور مشترک برگزار کنه حداقل به تنهایی یه حرکتی میکرد.دیر بجنبیم یه اسرائیل این بار بغل گوشمون درست میشه برای صادرات پژاک و تحریک داخلی....!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      32 16
      درسته اما بتید همزمان تکلیف پانتورچیسم هتاک وفحاش،ومصادره گر و نژاد پرست را هم درایران یکباره مشخص کرد...
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    6 25
    ترسیدن، مثل سگ که دندونش رو نشون میده! اینام هم ارتش و تفنگ نشون میدن!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      5 3
      از چی شغال بترسن
    • رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      12 3
      كردستان درخواب بيند پنبه دانه
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    6 10
    دعوا بر سر چیست؟ شدت واکنشهای ایران و عراق و ترکیه به رفراندوم استقلال کردستان نشان میدهد نگرانی‌های آنها فراتر از مسائلی امنیتی است که مرتبا به آن اشاره می‌کنند (عدم تمرکز بر جنگ با داعش، خطر تنش و درگیری در مناطق مورد مناقشه، به خطر افتادن مرزهای کردستان با ایران و ترکیه، ...) به قول شاملو دعوا بر سر اینها نیست. کردستان که قصد اجرای هلال شیعی و کنترل چهار پایتخت منطقه را نکرده است! کردستان که رویای تحقق امپراطوری عثمانی و سلطه بر جهان سنی را ندارد! کردستان که رویای عربستان برای ترویج وهابیت و همزمان، رهبریت جهان عرب و خفه کردن قطر را ندارد! کردستان که شعار نابودی یک کشور رسمی را سر نداده است و ٢٥ سال را هم برای محو شدن آن تعیین نکرده است! آیا واقعا این سیاستهای فوق که عملا در سالها و دهه‌های گذشته توسط ایران و ترکیه وعربستان اجرا شده است، پرهزینه و بی‌ثبات کننده بوده است یا تصمیم کردها که در رفراندومی دمکراتیک می‌خواهند به حق تعیین سرنوشت خویش دست یابند و بدون چشم‌داشت به هیچ خاکی و هیچ پایتختی و بدون ادعای تجدید حیات هیچ هلالی و یا امپراطوری، و بدون تلاش برای محو هیچ کشوری، می‌خواهند بر روی یک سرزمین دولتی برای خود بسازند؟ سرزمینی که از هزارها سال پیش بر روی آن زندگی کرده‌اند و از صدسال پیش به زور در چهارچوب کشوری جعلی به نام عراق قرا گرفته‌اند و مجبور به همزیستی 'نامسالمت‌آمیز' با عربهای شیعه و عربهای سنی شده‌اند که از هیچ لحاظ هیچ سنخیتی با آنها ندارند و تنها بر مبنای منافع بریتانیا مجبور به بدترین نوع همزیستی شده‌اند؟ واقعا کدام یک از اقدامات فوق تنش‌زا و خطرآفرین و بی‌ثبات کننده منطقه است؟ تلاش برای تاسیس امپراطوری جدید عثمانی، یا تاسیس هلال شیعی و اشغال چندین پایتخت، یا محو یک کشور موجود در جهان و یا تاسیس یک جمهوری دمکراتیک برای مردمی که علی‌رغم آنکه بارها لیاقت و قابلیتهای خود را در مقاطع مختلف به جهان نشان داده‌اند و دست دیکتاتورها و داعشها را از منطقه کوتاه کرده‌اند اما از داشتن دولت و کشور خود محرومند؟ به گمانم شما هم موافقید که مطرح کردن مسائل امنیتی و ادعای تشدید تنش و ناامنی، آنهم از سوی ایران و ترکیه که خود سهم اصلی را در ناامنی منطقه دارند بهانه‌ای است برای منحرف کردن افکار عمومی از مسائلی دیگر که در پست بعدی به آن می‌پردازم.
    • رضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      5 6
      كردستان در خواب بيندپنبه دانه
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    8 11
    پدیده بوزگوردیسم در حال افزایش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس