چاه‌های نفت القیاره عراق همچنان در آتش می‌سوزد + تصاویر ماهواره‌ای

جدیدترین تصاویرماهواره‌ای نشان می‌دهد که با گذشت چند ماه از آزادسازی شهر القیاره در جنوب موصل هنوز نیروهای عراقی نتوانستند آتش چاه‌های نفتی که توسط داعش به آتش کشیده شده را خاموش کنند.

سرویس تصاویر ماهواره‌ای مشرق - چند وقتی از آزادسازی شهر القیاره عراق در 35 مایلی جنوب موصل می‌گذرد، اما هنوز نیروهای عراقی نتوانستند آتش چاه‌های نفتی که توسط داعش به آتش کشیده شده را خاموش کنند و ستون‌های دود ناشی از آن در آسمان پراکنده است. جدیدترین تصاویرماهواره‌ای که در اختیار مشرق قرار گرفته، نشان می‌دهد که همچنان در چندین نقطه در اطراف شهر القیاره، دود غلیظ گسترده‌ای از زبانه‌های آتش در حال فوران است که این اتفاق خسارات سنگینی را به مردم و محیط زیست آن منطقه وارد کرده است.

داعش از هر منطقه‌ای که عقب‌نشینی می‌کند، چاه‌های نفت را به آتش می‌کشد؛ داعش با این کار هم منطقه را به زمین سوخته (غیر قابل استفاده) تبدیل می‌کند و هم جلوی دید هواپیماهای نظامی را می‌گیرد. محل آتش سوزی منطقه‌ای در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شهر موصل و در نزدیکی رود دجله است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد آتش در مسیری طولانی در بستری شبیه رودخانه در حال حرکت است که این اتفاق موجب شده که ذرات دوده در این چند ماه در آسمان القیاره سایه سنگینی ایجاد کند و موجب بیماری‌های تنفسی و تلفات دامی شود. پیش از اشغال این منطقه بوسیله گروه تروریستی داعش، روزانه 30 هزار بشکه نفت در میدان‌های نفتی قیاره و نجمه تولید می‌شد.

در منطقه قیاره نفت خام ترش تولید می‌شود. این منطقه همچنین پالایشگاه کوچکی دارد که بخشی از نفت تولیدی در آن مورد پردازش قرار می‌گیرد. بنابر اعلام وزارت نفت عراق، تا زمان بازپسگیری موصل از داعش، تولید نفت در این منطقه متوقف خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس