کد خبر 516638
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

شرکت فولکس‌واگن هفتادو‌مین سالروز تولید فولکس قورباغه‌ای را با انتشار تصویری از خط مونتاژ این اتومبیل در وولفسبورگ گرامی داشت.

به گزارش مشرق، تاریخ فولکس قورباغه‌ای به قبل از سال ۱۹۴۵ برمی‌گردد که در این مدت مشمول یک سری هنرنمایی در بخش جلو شده است که شرکت فولکس‌واگن به آن‌ها اشاره‌ای نمی‌کند.

اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی آدولف هیتلر که به تازگی به مقام پیشوایی آلمان رسیده بود طرح‌های خود را برای یک اتومبیل ارزان‌قیمت و ساده که برای عموم قابل‌استفاده باشد به دکتر فردیناند پورشه ارائه کرد. پیش از این پورشه به همراه زونداپ طرح‌هایی را برای چنین اتومبیلی در سر داشتند که یکی از آن‌ها «پورشه تیپ ۱۲» با موتور تعبیه‌شده در عقب اتومبیل و طراحی قوس مانند بود.
دستور هیتلر کاملاً روشن بود؛ ساخت اتومبیلی با قیمت برابر با یک موتورسیکلت با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر و توانایی جابه‌جای اعضای یک خانواده ۵ نفره.

پورشه کار طراحی را آغاز کرد و سرانجام در سال ۱۹۳۶ طرح‌های اتومبیل نهایی و اولین نمونه آزمایشی تولید شد. این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی شده بود که اعتقاد داشت بهترین اتومبیل‌ها انواع موتور عقب، هواخنک و دیفرانسیل عقب هستند. پورشه این اتومبیل را «پورشه ۶۰» نامید؛ اما مسئولان آلمانی نام KDF WAGEN را بر روی آن گذاشتند. نام بیتل (Beetle) به معنی سوسک یا همان فولکس قورباغه‌ای نامی بود که از سوی جامعه بر این اتومبیل گذاشته شد؛ اما تا سال ۱۹۶۷ از سوی فولکس‌واگن به رسمیت شناخته نشد. تولید این اتومبیل در کارخانه‌ای که به همین منظور ساخته شده بود، آغاز گردید.

{$sepehr_album_35168}

منبع: فوت و فن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس