کد خبر 1393238
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
هورامان، نگین سبز کردستان

منطقه هورامان با دارا بودن معماری پلکانی آب و هوای معتدل آداب و رسوم سنتی پوشش خاص صنایع دستی و غذاهای محلی منحصر به فرد یکی از جاذبه‌های گردشگری در کردستان به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    7 4
    اورامان
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    7 1
    هورامان 4 شهرستان در کرمانشاه و 3 شهرستان در کردستان است ، یک روستا که نیست
  • عبداله مرادی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 0
    سلام/اورامانات در استان کرمانشاه شامل شهرستان های جوانرود،پاوه،روانسر،ثلاث بابا جانی و توابع آنهاست+استان کردستان هم اورامان تخت،لهون،ژاوه رود(ژاوه رو) را دارد+بخشی از اقلیم کردستان عراق/این مناطق(اقلیم هورامان-هه ورامان)از طرف سازمان یونسکو به عنوان 26 اثر ملی ایران به ثبت رسیده اند و اکنون همایش ملی آنها در اواخر تیر ماه از طرف دانشگاههای رازی کرمانشاه و کردستان و حضور تعدادی از وزرا ی ایرانی و اقلیم کردستان و سازمان های مرتبط و دانشگاهیان استان های مذکور برگزار خواهد شد.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    4 18
    اینا در اصل مال تورکهاست .. هورامان را رضا خان اسمش را عوض کرد نام اصلیش داغ بولاغی هست. بعدها کردها از عراق و هندوستان و سیبری اومدن اونجا
    • ایرانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      13 2
      خدا خودش شما پانترک های نژادپرست رو با چنگیزمغول محشور کنه. پیروان شیطان نژادپرست....جایگاه شما بدبختهای خودمغول پندار در آتش هست، چه در این دنیا و چه اخرت.
    • کلیم DK ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 6
      "داغ بولاغی" و سویوق بولاق" نام قدیمی و ترکی شهرهای واقع شده در منطقه اورامانات هستند که کلا منطقه جنگلی میباشد.... اسامی این مناطق در زمان رژیم نژادپرست پالانی به اسامی "مهاباد" پیرانشهر" بانه" و هورامانات" تغییر داده شد و جمعیتی از کردهای عراق در طی سه مهاجرت گسترده به منطقه گسیل شدند... البته خاطر نشان میشود "اورمان" در ترکی به جنگل انبوه کوهستانی و "میشه" یا همون "بیشه" به جنگل غیر کوهستانی گفته میشود
    • sohrab IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 3
      با کسب اجازه از حضرت فردوسی: زشیر شتر خوردن و سوسمار ترکان را به جایی رسیده ست کار که فر کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو اگه نمیدونی بدون، ترکا خودشون نژاد مغول هستند که از شرق دریای خزر به سرزمین آناتولی ایران وحشیانه حمله کردند و ارامنه و کوردهای این سرزمین را بی رحمانه کشتند. البته این مطلب هیچ ربطی به آذری های خودمون نداره، آذری ها همه ایرانی اند اما از بد حادثه زبان مادی و مادری خود را از دست داده و الان ترکی حرف می زنند. پس ترکای ایران هیچ ربطی به ترکای فاشیست خردوقانی ندارند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      7 1
      اون موقع که قوم کرد توی این منطقه تمدن داشتن، اجداد مغولت توی فلات تبت همدیگرو میکشتن و میخوردن پس اراجیف نگو. منطقه هم کوهستانی و بسیار سرد هست، جنگل کجاست کمتر مصرف کن!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 5
      برادر سهراب کوردی وجود نداشت ک کوردهارو مغولها بکشن از خودت تاریخ ساختی همه دنیا میدونن کوردها مهاجرن و پخش شده در چند نقطه خاورمیانه اینو حتی کتابهای جغرافیای دانشگاه پیام نور بچههاتونم میخونند
    • داوود IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      من به عنوان یک کُرد سقزی، کل استان کردستان و ناحیه‌ی اورامان رو واگذار میکنم به شما ترک‌های عزیز تا بخشی از سرزمین آذربایجان باشه کما اینکه تا زرینه اوباتو هم لخشی از آذربایجان باستانی بوده. شما بیاید جنگل‌های بلوط کردستان و آذربایجان غربی و جنگل‌های ارسباران رو حفظ کنید و از نابودی نجات بدید و رودها رو احیا کنید و دریاچه ارومیه رو از مرگ و تبدیل شدن به کویر نجات بدید اصلاً همه‌ش مال شما. ما هم یه گوشه‌ای از همین سقز میشینیم نون و ماست‌مون‌و میخوریم. توافق خوبی‌یه. همه‌چی داره ویران میشه و همه فقط دارن حرف میزنن، که این مال ماست و اون مال ماست.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      گودرز رو با شقایق ربط نده ، بی تربیت
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 0
    نه عزیزم، اصلا بگو حضرت آدم ترک بوده خلاص! احمق اسم قوم ماد به گوش سنگینت خورده تا حالا؟؟
    • برزان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 1
      تاریخ مادها و به تبع آن کوردها از تاریخ کهن ایران نیز بیشتره چه برسه به مغول و رضا خان دوستان مطالعه کنید بعد جر و بحث کنید همه چیز تمام دنیا میدونن از شما بعیده
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 1
    بنده لر هستم لر بختیاری در اصل اریایی یعنی کرد لر و لک هست و همه ما ها در اصل یکی هستیم طبق حرفها و با وجود ازمایشات ژنتیک در کل همه اریایی هستن حتی به نظر بنده قوم پارس که لر میباشند زیر مجموعه قوم ماد کرد میباشند مادر کورش ماد بوده و پدرس پارس این یعنی چقد بهم ارتباط داشتن لر ها هم در کل کرد میباشند .عوضی هایی که دارن توهین میکنن نژاد پرستی میکنن اول اذری ها رو به ترک ها ربط ندن جنگهایی که در تاریخ بین ترک و اذری ها به وقوع پیوست مشخص هست برن بخونن که همین ترک های بیشرف چقد از ایرانی های وطن پرست اذری رو کشتن ترکها و روس ها جنایتی کردن که تو تاریخ ثبت شده نمونش جنگ چالدران تاریخ گواه همه چیز هست
    • Pool IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      عجب اطلاعات عمیقی ، به نظرم ساقیتو عوض کنی بهتره
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    باسلام وادب.هورامان اصیل ترین مرکز.زبان هورامی.وزبان زرتشتیان اصیل بوده وکوه.بزرگی به اسم آتشگاه درپاوه وجودداردساکنان اورامانات لباس وغذا پوشاک خودراخودمهیانموده اند...مناطق اورامانات به مرکزیت شهرپاوه دارای فرهنگ غنی وازبهترین مناطق توریستی ایران است گشت واگذاراورامانات راحتماازدست ندهید.وبه این مناطق سفرکنید.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    خدا وکیلی ایران خیلی زیباست ولی متاسفانه متولی هاش اونجور که باید بهش رسیدگی نمیکنن اینا همه نگهداری میخاد باید بودجه بیشتری به محیط زیست و جنگلبانی و میراث فرهنگی تعلق بگیره خیلی خیلی بیشتر از چیزی که الان هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس