کد خبر 1390640
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کاشی‌کاری زیبای مسجد علی قلی اقا

یکی از آثار تاریخی اصفهان که قدمتی دیرینه دارد، مسجد علی قلی آقا است که در محله بیدآباد قرار دارد. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در این استان است که از زمان حکومت صفویه ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 4
    باز گلی جمال صفوی قاجار و سلجوقیان و... که چنتا اثر هنری و فرهنگی برامون به یادگار گذاشتن... هنر و فرهنگی که با روی کار امدن پهلوی ها به فنا رفت و همراه اونا انسانیت هم تا به امروز از بین رفته و هروز بدبختر میشیم .... خدایا کی از دست این قومگراهای دست نشانده شرق و غرب نجات پیدا میکنیم؟!!!
    • علیرضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      2 1
      قاجار که فاتحه ایران را خواند .صفوی هم منطقه دیاربکر و کردستان دادبه عثمانی ولی وزرای سلجوقی ایرانی بودند و خود سلجوقی به علت وجود جاده ابریشم و افزایش ثروت خود و کنترل این چهاراه مجبوربه احداث کاروانسرا و مساجو و اب انبارها شده بودو بیشترین جنگها در این منطقه سر همین موقعیت تجاری ایران بوده .البته قبل از اسلام در زمان هخامنش این بناها بوده مانند قناتها .چاپارخانه ها .چاههاو اب انبارها و....در منطقه ما هنوز قناتهای هخامنشی با وجود خشکسالی و نخریبی که در زمان تهاجم عزنویان موغولها و تیمور و خارزمشاهیانه اب دهی خوبی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس