کد خبر 1383835
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سومین حرم اهل بیت (ع)

ششم ذیقعده ششمین روزاز دهه کرامت سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) معروف به شاهچراغ است.حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و از برادران امام رضا است.

به گزارش مشرق، آرامگاه حضرت شاهچراغ (ع) که در سال ۱۳۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که یکی از مقاصد مذهبی و جاهای دیدنی استان فارس می باشد که در هسته مرکزی شهر شیراز و خیابان ۹ دی  قرار دارد. رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان فارس در سال ۱۳۸۷ از حرم حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد کرده فرمودند: «شیراز بعد از مشهد و قم سومین حرم اهل بیت(ع) است و این برجستگی و محوریت باید در تبلیغات عمومی و رسانه ای و هنگام تخصیص اعتبارات گوناگون مورد توجّه قرار گیرد تا دل های مشتاقان در داخل و خارج از کشور بیشتر متوجّه قداست و اهمیت این بارگاه مهم شود». پیرو این سخنان شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ششم ذی القعده را روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا کیانفر FR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 2
    . حجت الاسلام سیدرضا اکرمی گفت: برای حل مشکلات کشور روحیه انقلابی‌گری لازم است. آقای اکرمی، تمام مشکلات ناشی از انقلابی‌گری می‌باشد که 43سال است مملکت را به ویرانی کشانده فرهنگ را به 1400سال پیش برگردانده و اعتقادات جامعه را ریشه کن نموده است. این دل پر درد را چندان که درمان می‌کنم، گوئیا یک درد را بر خود دو چندان می‌کنم. بلعجب دردی است درد عشق جانان کاندرو، دردم افزون می‌شود چندان که درمان می‌کنم. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      سخنرانی ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری رو گوش می دادی تا متوجه بشی که وقتی یک نلتی ضد ظلم قیام میکنه طبیعتا یک کشور ظالم و و مستبد و مستکبر احساس خطرمی کنه و جلوش می ایسته.این آمریکای پلیده که باید دست از دشمنی اش براداره.به هر حال آمریکا رو به افوله و ان شاالله این نظام مستبدش قطعا سقوط میکنه.وعده الهی است اگر چه زمان بر اما قطعی است
  • زائر FR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام : محل دفن مطهر مادر شاهچراغ معروف به ام احمد هم در شیراز هست اما از 10 نفر شاید یک نفر اطلاع داشته باشه زمان مراجعه به محل از حقارت ظاهری از خجالت اب میشید . چرا چرا؟جواب اقا احمد بن موسی رو چی بدیم؟ !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس