کد خبر 1336539
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
شب‌های دیدنی فریدونشهر

نمایی دیدنی از یک شب برفی در فریدونشهر استان اصفهان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرج IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    21 5
    فریدون شهر با ارتفاع 2540 متر ، مرتفع ترین شهر ایران است . اکثر ساکنین این شهر گرجی تبار و مسلمان شیعه هستند . مردمانی بسیار بافرهنگ ، مؤدب و متدین . بر روی شیشه یا تابلو بعضی از مغازه ها در کنار خط فارسی ، میتوانیدخط گرجی را هم ببینید که شبیه رسم الخط فعلی کشور گرجستان است . اگر در فصل بهار به این شهر سفر کنید در کنار اکثر کوچه ها و خیابان ها ، چشمه های آب سرازیر هست البته مقدار آن بستگی به میزان بارش های زمستان دارد . در وسط این شهر باغ و مزرعه و رودخانه ای کوچک وجود دارد . در فریدون شهر بهترین و مرغوب ترین لبنیات گاوی و گوسفندی را می توان یافت . ضمن اینکه خوراکی های خوشمزه و ارگانیک دیگری هم وجود دارد ...
  • نادر IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 0
    ما پارسال تابستان رفتیم اینجا ، هواش پاک و خنک بود . رو پشت بام ها هیچ خبری از کولر نبود . حتی پنکه سقفی هم استفاده نمی کنند
  • رها IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    10 3
    سلام،هیچ جای دنیاشهرمایعنی فریدونشهر(سوپل)نمیشه،مابه گرجی بودنمون افتخارمیکنیم
    • مهرآفرین انیسی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 0
      من گرجی ام و به ایرانی بودنم افتخار می کنم.زنده باد میهن ما ایران.درود بر همه ی ایرانی تباران .
    • فردین FR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 0
      من هم نیاکانم گرجی هستند و به ایرانی بودنم و به شیعه بودنم افتخار میکنم.
  • رحیمی صدا و سیمای اصفهان IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 1
    خوب است بدانید فریدونشهر که ما به زبان گرجی به آن سوپل sopel می گوییم یکی از شهرهای امن دنیا محسوب می شود. چندانکه در سال 2012 نامزد امن ترین شهر جهان شد. تاریخ 400 ساله ی این شهر که تاسیسش همزمان بوده با سکونت گرجیان در این منطقه تا امروز به لطف خداوند و به واسطه ی مردم با فرهنگ این شهر عاری از حتی یک فقره قتل بوده است. کمترین آمار شکایات و درگیری و نیز کمترین آمار طلاق در این شهر تا کنون به ثبت رسیده است. مردمان این شهر سخت کوش زحمتکش و میهمان نواز هستند. اصالت نژادی شان به گرجستان و منطقه ی کارتیل و کاخت گرجستان برمی گردد. البته امروزه گرجیان ، بختیاری ها ، ترک ها و معدودی از ارامنه و فارس زبان ها در این شهر به خوبی و مسالمت با یکدیگر زندگی می کنند و با یکدیگر ارتباطات خانوادگی و ازدواج نیز دارند. فریدونشهر قبل از انقلاب محرومیت شدیدی را تجربه کرده است. و پس از انقلاب نیز هرچند اوضاع بهبود نسبی یافته اما همچنان سایه ی بیکاری و نبود صنایع مختلف عامل عمده ای در مهاجرت جوانان این شهر به شهرهای دیگر بوده و هست. امید است با عنایت ویژه ی مسئولان و همراهی شان این شهر که به واسطه ی کوههای زیبا و طبیعت دلنشینش به سوئیس ایران معروف است به یکی از پایلوت های گردشگری در قلب زاگرس مبدل شود و به توسط این صنعت بیکاری نیز از دل این شهر رخت بربندد... شما هموطنان عزیز را به بازدید از این شهر زیبا دعوت می کنیم.
    • یک ایرانیِ گرجی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 2
      جناب رحیمی گرجستان یکی از شهرهای ایران بوده است که توسط روسیه تزاری و قاجار از ایران جدا شد همراه چند شهر دیگر،برچسب قومیتی گرجستان را هم روس ها برای ایرانی زدایی کردن پررنگ کردند وگرنه ما گرجی ها هرگز خود را از مادر خود ایران جدا نمی دانیم و احساس بیگانگی نداریم،اگر به گرجستان بروید در خانه ی همه کتابهای ادبیات پارسی می بینید،گرجی ها از دلاوران و مرزداران ایران زمین بوده اند. ایرانی بودن افتخار ماست.نامه ی آراکل خان والی وقت تفلیس به فتحعلیشاه قاجار یک سند تاریخی مهم است که نشان میدهد چقدر گرجی ها وفادار به مادرشان ایران بوده اند.کتاب شرح زندگانی من عبدالله مستوفی جلد نخست هم اشاره به اسناد تاریخی وفاداری گرجیان دارد،افسوس که دست بیگانه پاره های تن مام ایران را دور کرد.ما ایرانی بودیم هستیم و خواهیم بود.
  • علی خان IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 2
    شب های دیدنی خوی را ندیدید ی بار برید بالا کوه شهدا در تپه های امیربای و نگاه کنید به شهر زیبای خوی دارالمومنین آن وقت شبهای پاریس و مادرید و برلین و قاهره و بیروت و لندن را فراموش میکنید .
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 0
    چه زیباست
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    از استاندار محترم تقاضا می شود در اسرع زمان یک فرماندار بومی با فرهنگ ،متخصص،تحول محور وانقلابی برای این شهر انتخاب کند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    زنده باد ایران و ایرانی... این بهشت کم زیبایی نداره اینم یکیش
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    فریبرزشهردیگه کجاس؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس