کد خبر 1313622
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بزرگترین تکیه مینیاتوری جهان

تکیۀ معاون‌الملک از جمله آثار زیبا و باشکوه است که از دوره قاجاریه در کرمانشاه به یادگار مانده‌است. این بنای تاریخی در بافت قدیم شهر کرمانشاه در محلهٔ آبشوران قدیم و در خیابان حداد عادل واقع شده‌ است.

به گزارش مشرق، بنای تاریخی تکیه بی نظیر معاون الملک یک اکران مینیاتوری بر روی کاشی های ناب از تاریخ اسلام و ایران است.یکی از اصیل ترین دلایل شهرت تکیه معان الملک کاشیکاری منحصر بفرد آن است که از نظر رنگ و تصاویری که در آن به کار رفته و اندازه و ابعادی که دارد واقعا منحصر بفرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 5
    خدایا درود فرست بر محمّد و اهل‌بیتش و درود فرست بر بتول پاک، صدّیقه، معصومه، پرهیزکار، پاکیزه، خشنود از حق، خدا خشنود از او، پاک تربیت، رشیده، مظلومه، پس‌راندۀ دشمن، غصب شده حق، منع شده از ارث، پهلو شکسته، ستم شده بر شوهرش، کشته شده فرزندش، فاطمه دختر رسولت و پاره تنش
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 0
      خیلی ممنون ولی چه ربطی داشت به خبر
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 1
      سلام - - گردش زمين به دور خود و پيدايش روز و شب و تغييرات آن، طبق اراده ى حكيمانه ى الهى است، نه تصادفى. «جعلنا... مَحَونا... لتبتغوا» - روز براى كار و شب براى استراحت است. «آية النّهار مبصرةً لتبتغوا» - با آنكه فضل و رحمت از خداوند است، ولى ما نيز بايد تلاش كنيم. «لِتَبتغوا فضلاً من ربّكم» - آماده سازى زمينه هاى كسب روزى، از شئون ربوبيّت الهى است. «لتبتَغوا فضلاً من ربّكم» - روزى، از سوى خداست، به زرنگى خود مغرور نشويم. «فضلاً من ربّكم» - تدبير نظام آفرينش، بى هدف نيست و در اين تدبير، محور هدف ها انسان است. «لتبتغوا ... لتعلموا» - شب و روز، تقويمى طبيعى، دائمى، همگانى، آسان و قابل فهم، و وسيله اى براى نظم و برنامه ريزى مى باشد. «لتعلموا عدد السّنين و الحساب» - در نظام هستى، همه چيز منظّم، قانون مند و تفكيك شده است تا اصطكاك و تداخل و فروپاشى پيش نيايد. «وكلّ شى ء فصّلناه تفصيلاً»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس