کد خبر 1119562
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
عکس/ درخشش آفتابگردان‌ها در گلستان

اگرچه گل‌های آفتابگردان از نظر گیاه‌دوستان زیبا محسوب نمی‌شود، روغن‌های زیادی از آفتابگردان به دست می‌آید که می‌تواند جایگزینی خوشمزه برای کره باشد.

به گزارش مشرق، آفتابگردان‌ها گل‌های دستی بسیار قد بلند هستند که معمولاً به رنگ سفید یا قرمز و رنگ زرد یا قرمز وجود دارد. شکوفه این گل‌ها در تابستان باز می‌شود و می‌توانید هزار تا ۴ هزار دانه را در هر گل ببینید و اگرچه که این گل‌ها خیلی از نظر گیاه‌دوستان زیبا محسوب نمی‌شود، روغن‌های زیادی از آفتابگردان به دست می‌آید که می‌تواند جایگزینی خوشمزه برای کره باشد و همچنین می‌توان از مواد مغذی آن به طور روزانه استفاده کرد. گلبرگ‌های بزرگ و بیرونی آفتابگردان زنبورها را به خود جذب می‌کند و زنبور عسل و حتی دیگر انواع زنبورها می‌توانند منبع اررشمندی را در شهد و گرده این گل پیدا کنند که در مرکز هزاران گلچه از این گیاه است. استان گلستان به دلیل شرایط خوب آب و هوایی یکی از استان‌های برتر تولیدکننده این محصول کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    اتفاقا گل های افتاب گردان بسیار زیباست..وتخمه های افتاب گردان هم برای چشم بسیارمفیداست..تخمه افتبگردان خامش را با نمک تفت بدهیم.بسیار خوشمزه وبرای چشم خاصیت دارد که خود دکتر چشم پزشک هم به من گفته بود--
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    قشنگ بود مشرق ، دیدن این تصاویر باعث جذب و علاقه مردم به تولید می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس