کد خبر 1070472
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
تهرانی‌ها پس از زلزله‌ی ۵.۱ ریشتری

سازمان فضایی ایران نقشه ماهواره‌ای شدت لرزه حس شده از زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد جمعه تهران را منتشر کرد. این نقشه، شدت لرزه را بر اساس اطلاعات ثبت شده از منابع جمع سپاری در اینترنت و USGS نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری زمین ساعت ۴۸ دقیقه بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه شهرستان دماوند واقع در مرز استان تهران و مازندران را لرزاند.

ببینید:

فیلم/ پس‌لرزه‌ها به ۴۷ مرتبه رسید

اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران نقشه ماهواره‌ای محل قرارگیری زلزله اصلی و لرزه‌های قبل و بعد آن را منتشر کرد.

همانطور که مشاهده می‌شود این زمین لرزه در حوالی گسل مشا اتفاق افتاده و مبین آن است که به احتمال زیاد، لغزش این گسل باعث ایجاد این زمین لرزه شده است.

در همین حال نقشه ماهواره‌ای شدت لرزه حس شده ناشی از زلزله ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و همچنین توالی زلزله‌های ثبت شده در محدوده شهرستان دماوند توسط سازمان فضایی ایران منتشر شده است.

این نقشه، شدت لرزه را بر اساس اطلاعات ثبت شده از منابع جمع سپاری در اینترنت و پرتال سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) نمایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 15
    اگه ماهواره نور این نقشه رو تهیه کرده، فوتوشاپه؛ لکن اگر ماهواره آمریکایی تهیه کرده باشه احوط آن است که توپوشافه؛ والله العالم
  • علیرضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    13 10
    این بلاهای طبیعی پی در پی بی علت نیست. زمان کوتاه هست. مردم در هر جای دنیا از خداوند بزرگ طلب بخشش وتوبه کنند...این آزمون هست......وکسانی که به خداوند ایمان بیاورند از بلاهای طبیعی نجات پیدا می‌کنند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس