تیم ملی فوتبال آلمان را باید مقتدرترین تیم تاریخ جام جهانی خواند. این تیم علی رغم یک قهرمانی کمتر نسبت به برزیل، اما با ۱۳ بار حضور در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی تیمی بدون رقیب در این زمینه به شمار می رود. این تیم که بیستمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند، در ۲ دوره ای هم که غایب بوده به خاطر مسائل غیر فنی و البته سیاسی حضور نداشته است؛ سال ۱۹۳۰ در اولین دوره به خاطر بعد مسافت و تحریم تیم های اروپایی در اروگوئه حاضر نشدند و در جام جهانی ۱۹۵۰ هم به خاطر انحلال فدراسیون فوتبال این کشور به خاطر جنگ جهانی دوم مجوز حضور در رقابت های انتخابی جام جهانی را پیدا نکردند.

آلمان ها بیشترین افتخارات خود را تا قبل از اتحاد دو آلمان شرقی و غربی کسب کردند؛ ۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی توسط آلمان غربی که به مراتب فوتبال قدرتمندتری نسبت به همتای شرقی داشتند در تاریخ فوتبال این کشور ثبت شده است.

شاید تیم منظم و سیستماتیک آلمان بیشتر این افتخارات را مدیون تغییر کم سرمربیان خود باشد, این تیم پس از آنکه از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۶ توسط اتحادیه فوتبال آلمان اداره می شد، از سال ۱۹۲۶ تا کنون ۱۱ سرمربی که همگی هم آلمانی بوده اند و ۷ نفر از آن ها سابقه بازی در تیم ملی را داشته اند را روی نیمکت خود داشته است؛ یعنی حدوداً هر دهه یک سرمربی که در نوع خود بی نظیر است.

هانسی فلیک که از یک سال پیش میراث دار حکومت ۱۵ ساله یواخیم لوو شده، خوب می داند برای بقا در این سمت هواداران به کمتر از فینال و حتی قهرمانی در جهان راضی نمی شوند و باید دید سرمربی مانشافت با تیم نسبتا جوان خود و در گروهی که اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی هم در آن قرار دارد تا کجا پیش خواهد رفت.

برنامه دیدارهای آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲:

چهارشنبه ۲ آذر: آلمان _ ژاپن ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: اسپانیا _ آلمان ساعت ۲۲:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: آلمان _ کاستاریکا ساعت ۲۲:۳۰

 

گزارش کامل آشنایی با ستارگان و معرفی تیم ملی آلمان را اینجا بخوانید

 

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۱۱

رنکینگ در یوفا: ۹

حضور در جام جهانی: ۲۰ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: ۴ بار قهرمان (۱۹۵۴-۱۹۷۴-۱۹۹۰-۲۰۱۴)

لقب: مانشافت (به معنای تیم) - عقاب ها


کل اخبار: 146