تیم ملی فوتبال برزیل نام خود را با جام جهانی عجین کرده است و تنها تیم تاریخ فوتبال دنیاست که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و با ۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم جهان به حساب می آید. این تیم ۲ نایب قهرمانی، ۲ مقام سومی و ۲ مقام چهارمی را هم در کارنامه دارد و دو بار هم در تاریخ میزبانی جام جهانی را بر عهده داشته است.

سلسائو که همیشه مدعی شماره یک قهرمانی در معتبرترین تورنمنت دنیا معرفی می شود ستارگان زیادی به دنیای فوتبال معرفی کرده و سرآمد همه آن ها بدون شک ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به "پله" است که تنها بازیکن فاتح ۳ جام جهانی لقب گرفته است. گارینشا، لئونیداس داسیلوا، جرزینهو، کارلوس آلبرتو، سوکراتس، رای، زیکو، کارکا، به‌به‌تو، روماریو، رونالدو، ریوالدو، رونالدینیو، دونگا، کافو، روبرتو کارلوس، کاکا، دیدا، نیمار و .... نمونه ای از ستارگان بیشمار معدن بی انتهای تولید بازیکن آمریکای لاتین هستند.

برزیل که از آخرین قهرمانی‌اش در جام جهانی ۲۰ سال می گذرد امسال هم با رتبه یک رنکینگ فیفا از بالاترین شانس های کسب قهرمانی به شمار می رود و تیته که از ۸ سرمربی بازمانده از جام جهانی قبل است می خواهد با درخشش ستارگان جوان و باتجربه نام خود را در کنار سرمربیان بزرگی چون ماریو زاگالو، کارلوس آلبرتو پریرا و اسکولاری با قهرمانی در جام جهانی ثبت کند.

برنامه دیدارهای برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه ۳ آذر: برزیل - صربستان؛ ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: برزیل - سوئیس؛ ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: برزیل - کامرون؛ ساعت ۲۲:۳۰

گزارش کامل آشنایی با ستارگان و معرفی تیم ملی برزیل را اینجا بخوانید

 

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۱

رنکینگ در آمریکای جنوبی: ۱

حضور در جام جهانی: ۲۲ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: ۵ بار قهرمان (۱۹۵۸-۱۹۶۲-۱۹۷۰-۱۹۹۴-۲۰۰۲)

لقب: سلسائو (به معنای تیم ملی) - کانارینیو (به معنای قناری کوچک)


کل اخبار: 301