محمد باسط درازهی نمایندهٔ دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ سراوان، سیب و سوران و مهرستان در استان سیستان و بلوچستان است. وی از لیست امید به مجلس دهم راه یافت.

حاشیه های برخورد نماینده سراوان با کارمند اداره گمرک

نماینده سراوان پس از انتشار یک فیلم در شبکه های اجتماعی تیتر بسیاری از رسانه ها شد و واکنش های بسیاری منفی را در پی داشت. در ۲۶ آذرماه ۹۷ ویدئویی از محمدباسط درازهی، در فضای مجازی منتشر شد که در آن ویدئو این نماینده مجلس درخواستی خارج از ضوابط اداری از کارمند گمرک دارد اما کارمند در برابر خواسته وی مقاومت می‌کند، این نماینده مجلس در واکنش، با کلماتی زشت و لحنی توهین‌آمیز با این کارمند برخورد می‌کند. در ادامه کارمند اداره گمرک، این نماینده مجلس را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کند که یکی از مراجعان نیز با عصبانیت محمدباسط درازهی را از محل وقوع این اتفاق بیرون می‌اندازد.

فیلم برخورد نماینده سراوان با کارمند گمرک را اینجا ببینید:

فیلم/ رفتار عجیب و فحاشی یک نماینده مجلس!

محمد باسط درازهی پس از انتشار این فیلم به آن واکنش نشان داد و آن را یک توطئه از پیش طراحی شده و فیلم را نیز تقطیع شده و دستکاری شده خواند و تهدید کرد که این موضوع را تا برکناری مدیرکل گمرک پیگیری خواهد کرد. واکنش نماینده سراوان را اینجا بخوانید.

انتشار این فیلم با واکنش های منفی کاربران شبکه های اجتماعی و افکار عمومی مواجه شد و بسیاری خواستار برخورد با این نماینده مجلس شدند. بسیاری هم از برخورد مسوولانه کارمند گمرک و مقاومت در برابر خواسته های خارج از چارچوب این نماینده تقدیر کردند.

برخی از این واکنش ها را اینجا ببینید:

کاربران توییتر نماینده سراوان را به توپ بستند +تصاویر

پس از داغ شدن این موضوع، 40 نفر از نمایندگان مجلس، برخورد با نماینده سراوان را توهین به شأن نمایندگی عنوان کرده و طرح استیضاح وزیر اقتصاد را به مجلس بردند. همزمان، پرونده این اقدام درازهی برای بررسی و رسیدگی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شد.

 

کل اخبار: 2