کد خبر 999766
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

خواب، یکی از مهم‌ترین نیازهای زیستی بدن هر فرد است که در بازسازی سیستم اعصاب، ایمنی و ساختار عضلانی انسان‌ها نقش کلیدی دارد. به طور طبیعی، هر شخص یک سوم از کل زندگی خود را در خواب به سر می‌برد. بر همین اساس، مقدار زمان ایده‌آل برای خوابیدن هر فرد بالغ، چیزی در حدود 8 ساعت است. اما خواب مناسب، نیاز به شرایطی مانند فضای آرام و ساکت، نور کم، تشک خوب، دمای مناسب و... دارد. در میان این فاکتورهای مهم، خرید تشک مناسب، اهمیت نسبتاً بیشتری دارد؛ چرا که تشک، اثر مستقیمی بر بدن هر فرد در حال خواب دارد و در صورتی که به شکل استاندارد و تحت نظر متخصصین ساخته نشده باشد، می‌تواند منجر به اختلالات جسمی و روانی در هر فرد شود.

در این مقاله شما را با انواع تشک و ویژگی‌ها آن آشنا می‌کنیم و نحوه انتخاب تشک مناسب را برایتان شرح می‌دهیم.

انواع تشک

اولین قدم برای خرید تشک مناسب، دانستن انواع تشک طبی و معمولی است. انواع تشک‌ها عبارت‌اند از:

· تشک مموری فوم

· تشک هیبرید

· تشک لاتکس

· تشک فوم

· تشک فنری

تشک مموری فوم، انعطاف‌پذیری مناسبی را در برابر حرارت و فشار بالا دارد. پس از خرید تشک به هنگامی که بر روی آن در حال خوابیدن هستید، منطبق با فرم بدن شما شکل مناسبی به خود می‌گیرد و در نتیجه فشار غیرعادی به نقاط بدن شما وارد نخواهد شد. مزیت دیگری که این تشک‌ها دارا هستند این است که در مدل دو نفره آن‌ها هیچ‌گاه به دو نفری که در حال خواب هستند تکان‌ها و فشاری منتقل نمی‌شود؛ دلیل این موضوع نیز انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها است.

در صورتی که به هنگام خرید تشک، به نوع محکم آن نیاز دارید، این تشک‌ها و یا تشک‌های لاتکس، بسیار مناسب هستند. تشک طبی فوم به همراه این تشک‌ها، برای کسانی که از کمردرد رنج می‌برند بسیار مناسب است.

تشک هیبرید، معمولاً ترکیبی از فوم و سیستم فنری داخلی هستند. پس از خرید تشک هیبرید و استفاده از آن خواهید دانست که این تشک‌ها از انتقال حرکات و نیروهای ناشی از آن‌ها در هنگام خواب به مقدار زیادی جلوگیری می‌کند؛ که این، خود باعث تجربه‌ای راحت و خواب عمیق در فرد می‌شود. تشک طبی هیبریدی یکی از تشک‌هایی است که باعث پیشگیری بسیاری از بیماری‌های استخوانی و نخاعی می‌شود و به همین دلیل توسط متخصصان توصیه می‌شود.

تشک لاتکس، یکی از قدیمی‌ترین تشک‌ها و در عین حال گران‌ترین‌ها بوده است. اما امروزه با پیشرفت علم، قیمت مناسب‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و می‌توانید به راحتی نسبت به خرید تشک لاتکس اقدام کنید. این تشک‌ها از نظر دوام و انعطاف بسیار زبانزد هستند و کم‌ترین فشار را بر شانه‌ها، کمر و مفاصل بدن وارد می‌کنند. این تشک‌ها نیز کم‌ترین مقدار انتقال نیرو به دو نفر در حال خواب را دارند.

تشک فوم، در انواع مختلف با قیمت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. در هنگام خرید تشک فوم، بسته به نوع موادی که در ساخت آن‌ها استفاده شده‌اند با قیمت‌ها متفاوتی مواجه خواهید شد که بهتر است متناسب با نیاز و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، خرید خود را انجام دهید. این تشک‌ها برای افرادی که در خواب بیشتر از حالت معمول، جابه‌جا می‌شوند بسیار مناسب است؛ چراکه در همۀ نقاط، سطح تشک به طور کامل حفظ می‌شود و هیچ‌گونه ناهمواری در گوشه‌های آن به وجود نمی‌آید. تشک طبی فوم نیز یکی از تشک‌هایی است که می‌توانید برای پیشگیری از بیماری‌های استخوانی، از آن استفاده کنید.

در صورتی که هنگام خرید تشک، به دارابودن قابلیت ضدمیکروبیِ آن اهمیت می‌دهید، باید بگوییم که این تشک‌ها برای کسانی که از آلرژی رنج می‌برند، انتخابی مناسب هستند. این دسته از تشک‌ها به همراه تشک لاتکس، گرد و غبار موجود در هوا را جذب نمی‌کنند و به همین صورت از ورود میکروب به خود جلوگیری می‌کنند.

تشک فنری، از قدیمی‌ترین و معمول‌ترین تشک‌ها هستند. در ساخت این تشک‌ها از فنرهای متصل به هم یا منفصل استفاده شده که باعث شده تا مقاومت و راحتی آن‌ها بیشتر شود؛ به همین دلیل این تشک‌ها در دستۀ تشک‌ فنری متصل و منفصل شناخته می‌شوند. در نوع متصل آن‌ها، سیم‌پیچ‌های فنری به شکل یکپارچه به هم متصل هستند. اما در نوع منفصل آن، فنرها هرکدام به صورت جداگانه در  محفظه‌های پاکتی قرار می‌گیرند. از این تشک‌ها در اتاق‌های ارتوپدی استفاده می‌شود، و امروزه تشک طبی فنری نیز در بازار موجود می‌باشد.

در صورتی که به دنبال خرید تشک با انعطاف‌پذیری بالا هستید و یا عادت به خوابیدن از پهلو را دارید، این تشک می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

خرید تشک مناسب

حالا که با انواع تشک طبی و معمولی آشنا شده‌اید می‌توانید با خیال آسوده‌تری خرید خود را انجام دهید. اما به شما پبشنهاد می‌کنیم که پیش از خرید، با پزشک خود نیز مشورت بکنید و سپس اقدام به خرید کنید.

با این وجود، مهم‌ترین نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که خرید تشک، مخصوصا تشک طبی از کدام فروشگاه و از چه برندی صورت بگیرد. تشک زست یکی از معتبرترین برندهایی است که کالاهای آن به صورت اصولی و طبق استاندارد خاصی طراحی و تولید می‌شوند. فعالیت اولیه این شرکت در آلمان بوده و نمایندگی‌های این شرکت در ایران سالیان درازی است که این تشک‌های درجه یک را برای سنین مختلف به دست مشتریان می‌رسانند. برای خرید تشک زست کافی است از وبسایت این شرکت بازدید کنید و با دریافت اطلاعات نمایندگی آن در شهر خود، اقدام به خرید کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس