فیصل مقداد

معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای حمله به شمال سوریه گفت که دمشق از همه اراضی خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت که «دمشق از همه اراضی سوریه دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد یک ذره از خاک سوریه اشغال شود».

بیشتر بخوانید:

غرب باز هم در سوریه رسوا شد

فیصل مقداد گفت: «کسانی که خود را در آغوش بیگانگان می‌اندازند، از طرف همان بیگانگان با ذلت به بیرون رانده می‌شوند».

وی با اشاره به تصمیم ترکیه برای انجام عملیات موسوم به «شرق فرات» در شمال سوریه‌ گفت که «اگر ارتش ترکیه به سوریه حمله کند، از همه اراضی آن دفاع خواهیم کرد و هیچ گونه اشغالگری را نخواهیم پذیرفت و ذره‌ای از خاک سوریه را رها نخواهیم کرد».

وی که با روزنامه «الوطن» سوریه گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و عدم حمایت واشنگتن از کردهای سوری گفت: «کسانی که وطن خود را به نازلترین قیمت می‌فروشند، خود را در خارج از تاریخ خواهند یافت. ما پیشتر هشدار داده بودیم کسانی که بیگانگان را در آغوش می‌گیرند، همان بیگانگان آنها را با ذلت به بیرون خواهند راند و اکنون این اتفاق افتاده است».

فیصل المقداد افزود: «آنها (کردهای سوریه) کسانی هستند که همه چیزشان را باخته‌اند، اما در نهایت کشور پذیرای همه آحاد ملت است و ما می‌خواهیم که همه مشکلات سوریه را با روش سازنده و به دور از هرگونه خشونت حل کنیم».

ترکیه بعد از ماه‌ها تهدید و خط و نشان کشیدن برای شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه، شب گذشته (دوشنبه) از اولین حملات هوایی خود علیه این شبه نظامیان در حد فاصل مرز عراق با سوریه در منطقه «مالکیه» سوریه خبر داد. هدف از این حمله، تلاش برای قطع ارتباط زمینی بین سوریه و عراق بود.

ترکیه می‌گوید حضور این شبه‌نظامیان که از نظر ایدئولوژی به پ.ک.ک نزدیک هستند، برای امنیت ملی ترکیه خطرناک بوده و باید آن‌ها از مرزهای این دور شوند. آنکارا قصد دارد ایده ایجاد منطقه امن که از شمال شرقی ترین مرز سوریه شروع شده و تا شهر جرابلس ادامه دارد، عملی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    هی شیر؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس