کد خبر 999699
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
ترامپ

جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا حکایت از این دارد که اکثریت مردم این کشور با شروع تحقیقات برای استیضاح ترامپ موافقند و نیمی نیز از کناره گیری وی حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، اکثریت شرکت کنندگان در یک نظرسنجی جدید از انجام تحقیقات جهت استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند، در حالی که تقریبا نیمی نیز خواهان کناره گیری وی از این سمت هستند.

بیشتر بخوانید:

کنگره مقام‌های پنتاگون و کاخ سفید را احضار کرد

ترامپ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به خیانت متهم کرد

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «هیل» نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه «واشنگتن پست» و دانشکده «شار» که اوایل امروز منتشر شد نشان داد که ۵۸ درصد معتقدند اقدام مجلس نمایندگان برای آغاز تحقیقات  جهت استیضاح  ترامپ صحیح است. این در حالی است که ۳۸ درصد مخالف بودند.

حدود ۴۹ درصد نیز گفتند که نمایندگان مجلس باید ترامپ را استیضاح کرده و خواستار عزل وی از سمت  شوند.

این در حالی است که یک وبگاه دیگر آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع مطلع خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور در گفت‌وگو با دوستان و متحدانش درباره تاثیرات استیضاح ابراز نگرانی کرده است.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز سوم مهر ماه به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌ شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد. 

به نوشته هیل، تقریباً از هر ۱۰ دموکرات ۸ نفر با کناره گیری ترامپ  از سمت ریاست جمهوری موافق است، در حالی که تقریبا یک پنجم جمهوریخواهان نیز با این مورد موافق هستند. بیش از نیمی از رای دهندگان مستقل ( ۵۷ درصد) نیز در این نظرسنجی گفتند که از تحقیقات برای استیضاح حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی مورخ ۱ تا ۶ اکتبر ( مهر) برگزار شد و ۱۰۰۷ بزرگسال در آن شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز ۳.۵ درصد اعلام شده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیرا گزارش داد ترامپ در بخشی از مکالمه  با رئیس جمهور اوکراین اعطای کمک نظامی به  این کشور  را به انجام این تحقیقات منوط کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    ترامپ بره نره برای ما فرقی نداره شاید به نفع ما باشه چهارسال دیگه باشه بعدش رفع تحریم بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس