کد خبر 999675
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
بی بی سی

با وجود موج سواری شبکه بی‌بی‌سی همزمان با مراسم جهانی اربعین بر ازدواج سن پایین دختران در کشورهای اسلامی، بالاترین رقم کودک همسری و حاملگی نوجوانان در اروپا مختص به بریتانیا است.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر شبکه بی بی سی خبری مبنی بر «ازدواج موقت دختران نوجوان در کشور عراق» را در بخش فارسی، عربی و انگلیسی زبان خود منتشر کرد. خبری که به رغم تبلیغات فراوان و چند رسانه ای این شبکه بازدید زیادی خورد و حتی در بخش انگلیسی زبان این رسانه با عنوان «تجارت سکس دختران نوجوان» جرقه جریانی تکراری بی بی سی را زد.

بیشتر بخوانید:

انگلستان در قرن ۲۱ هنوز ۱۶ مستعمره دارد؟! +عکس

جریانی که هرساله در حوالی رویداد جهانی اربعین و با هدف به حاشیه راندن این مراسم با شیوه ای جدید از سوی رسانه رسمی بریتانیا به راه می افتد.  

به طوری که طی روزهای اخیر بیش ترین اخبار این رسانه در خصوص کشور های اسلامی، درباره بروز برخی ناآرامی ها در پایتخت عراق و خبر ازدواج موقت دختران عرب بوده و هیچ خبری در خصوص راهپیمایی جهانی اربعین در صفحه آن دیده نمی شود.  بر اساس مطالب منتشر شده در این شبکه خبری، دختران کم سن و سال عراقی برخلاف قانون رسمی این کشور به صورت موقت به صیغه مردان در می آیند. این در حالی است که طبق قوانین اسلامی، ازدواج موقت دارای شرایط خاص و عده بوده و امکان جاری شدن صیغه در زمان عده وجود ندارد.

اما موج پروپاگاندای خبری بی بی سی در مورد ازدواج دختران عراقی در حالی به پا شده که طی سال های اخیر بالاترین میزان حاملگی و سقط میان نوجوانان به انگلستان اختصاص داشته است. به طوری که با وجود تاکید این رسانه انگلیسی بر ازدواج موقت دختران در عراق، روزانه اخبار متعددی از آمارهای کودک همسری و ازدواج اجباری کودکان در بریتانیا منتشر می شود اما احتمالا این آمار در میان موج سواری غربی ها برای بزرگنمایی این آسیب در کشورهای اسلامی و آسیایی کم تر دیده شده است.

خشونت علیه دختران و ازدواج اجباری بیش از هزار کودک در بریتانیا

طی سال های اخیر بسیاری از کودکان اروپا و بیش از همه انگلستان قربانی ازدواج در سن پایین، ازدواج اجباری و حاملگی در سنین نوجوانی شده اند.

کودکانی که ازدواج بسیاری از آن ها به صورت غیر قانونی و پنهانی انجام می شود و مصداق بارز ظلم و خشونت علیه آن ها جاری می شود، این در حالی است که دختران نوجوان اولین قربانیان این ماجرا را تشکیل می دهند و بسیاری از نوجوانان انگلیسی کودکی خود را با تولد نوزادی غیر مشروع سپری می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، سال ۲۰۱۷ حدود هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان این کشور به صورت اجباری ازدواج کرده اند. این در حالی است که ۱۵.۶ درصد ازدواج های اجباری بریتانیا در سال ۲۰۱۷ مربوط به افراد زیر ۱۶ سال و ۳۰ درصد آن ها برای افراد زیر ۱۸ سال یعنی زیر سن قانونی ازدواج این کشور بوده است.

به علاوه دختران خردسال بیش ترین سهم در میان قربانیان کودک همسری داشته و ۷۸ درصد افرادی که در سنین پایین مجبور به ازدواج شده اند، دختر و ۲۲ درصد آن ها پسر بوده اند. بر اساس اخبار رسمی بریتانیا، در فاصله بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ بیش از ۲ هزار نفر از کودکان این کشور ازدواج کرده اند به علاوه تمامی این ازدواج ها به صورت اجباری بوده و کودکان به دلیل فشار خانواده و فقر تن به زندگی مشترک داده اند.

اغلب این کودکان نیز به دنبال ازدواج اجباری؛ خشونت خانگی، تجاوزهای زناشویی، اجبار به ترک تحصیل و مشکلات بهداشتی حاملگی نوجوانان را تجربه کرده اند. اما این تنها مصداق خشونت های اروپایی و پنهانی علیه کودکان نیست و آمار حاملگی های نوجوانان و کودکان به یکی از بحران های جوامع غربی تبدیل شده است.

بریتانیا پرچم دار حاملگی نوجوانان

در حالی که رسانه های بیگانه ازجمله بی بی سی دائما در حال انتشار اخباری مبنی بر رقم بالای ازدواج کودکان در ایران و کشورهای اسلامی هستند، انگلستان در میان کشورهای اروپای غربی به عنوان پرچم دار حاملگی نوجوانان خودنمایی می کند.

بر اساس آمارهای رسمی، میزان حاملگی میان نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله انگلیسی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۶.۴ درصد میان هر هزار دختر بوده است این در حالی است که این رقم در فرانسه برابر با ۴.۱، آلمان ۳.۶ و در ایتالیا ۲.۱ درصد بوده است.  به تعبیر رسانه های غربی، انگلستان در میان دیگر کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۱۸ بالاترین رقم حاملگی نوجوانان را به خود اختصاص داده است.

بیش از نیمی از نوجوانان انگلیسی اقدام به سقط جنین می کنند

سقط جنین میان نوجوانان انگلستان نیز یکی دیگر از مواردی است که در میان رپورتاژ خبری رسانه های غربی علیه ایران کم تر دیده شده است. به طوری که سال ۲۰۱۷ میزان سقط جنین میان نوجوانان بریتانیا به بالاترین رقم طی ۲۵ سال اخیر رسید و ۵۱.۷ درصد از نوجوانان زیر ۱۸ سال این کشور اقدام به سقط کردند.

به علاوه سال ۲۰۱۸ نیز بیش از هزار و ۲۰۰ مورد سقط جنین توسط دختران زیر ۱۶ سال انگلیسی رخ داده است. کارشناسان و مسئولین غربی معتقدند بسیاری از ازدواج های کودکان به صورت پنهانی رخ داده و آمارهای آن ثبت نمی شود.

بازی تکراری بی بی سی 

با وجود تبلیغات فراوان رسانه های غربی به ویژه بی بی سی درخصوص شرایط بحرانی ازدواج اجباری دختران در ایران و کشورهای اسلامی آسیا، آمارهای رسمی انگلستان حکایت از وقوع بالاترین میزان تجاوز، ازدواج اجباری، حاملگی و سقط میان کودکان و نوجوانان در این کشور دارد.

آمارهایی که در هیاهوی بازی رسانه ای بی بی سی گم می شود و به جای رسانه ای شدن زندگی نابود شده دختران انگلیسی بر اثر تجاوز یا حاملگی نامشروع، خبری مبنی بر ازدواج موقت دختران مسلمان در صفحات این رسانه منتشر می شود تا بازی هر ساله و همیشگی بی بی سی همزمان با مراسم اربعین بار دیگر تکرار و افکار عمومی به حاشیه رانده شود.  

سناریو تخریب رویداد اربعین توسط بی بی سی تنها به انتشار اخباری مبنی بر ازدواج موقت دختران این کشور ختم نمی شود و نمایش عکس ها و گزارشاتی از ناآرامی های عراق نیز شیوه دیگر این رسانه برای به حاشیه راندن این رویداد جهانی است. به طوری که با وجود بازگشایی مرز خسروی و برقراری امنیت در عراق برای زوار، همچنان تصاویر شلوغی های این کشور در بی بی سی دیده می شود این در حالی است که در میان لیست اخبار این رسانه، هیچ خبری از جمعیت عظیم زوار عراق به چشم نمی خورد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 2
    بی بی سی مخفف بهائیان بریتانیا ساخته!
  • فردریک IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 4
    همیشه حق باکسی است که پول واسلحه وقدرت دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس