کد خبر 999616
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
دمبله

حواشی عثمان دمبله تمامی ندارد، ستاره‌ای که تواناست، اما هیچ نظم و قاعده‌ای در کارش به چشم نمی‌خورد.

به گزارش مشرق، یک قدم به جلو، دو تا به عقب. این شاید خلاصه‌ای از عملکرد عثمان دمبله از زمان حضورش در بارسلونا باشد. ستاره جوان فرانسوی سال ۲۰۱۷ به بارسا آمد.  او با ۱۰۵ میلیون یورو به علاوه ۴۰ میلیون یورو پاداش و مزایا، هزینه‌ای سنگین روی دست باشگاه گذاشت. از ابتدا دچار مصدومیت‌های فراوان شد، بعد مشکلات شخصی و انضباطی‌اش پیش آمد و بعد دوباره مصدومیت. همه اینها باعث شده صبر هواداران بارسلونا لبریز شود، هوادارانی که درک نمی‌کنند بازیکنی با این کیفیت و البته با این قیمت سنگین، چطور نمی‌تواند از پس حاشیه‌های اطراف خودش برآید و مشکلی برای تیم و خودش به وجود نیاورد.
بیشتر بخوانید:

او در بازی مقابل سویا گلی زد که توانایی‌هایش را به طور کامل به رخ کشید. سریع، با تکنیک، متبحر در استفاده از هر دو پا و دقیق در زدن ضربه آخر. اما در همین بازی با اعتراضی بی‌دلیل به داور از بازی اخراج شد و حالا احتمال دارد بازی ال‌کلاسیکو را نیز از دست بدهد.

دمبله در فصل اول در شرایطی به بارسلونا آمد که این تیم نیمار را از دست داده بود و اوضاعی بحرانی داشت. اما دو مصدومیت باعث شد او زمان زیادی از فصل را نتواند بازی کند و کمکی به تیم نکرد. هواداران صبر کردند ومنتظر بازگشت او به ترکیب تیم شدند. عملکرد او در بازگشت خوب بود و نوید حضور یک بازیکن بسیار سریع، تکنیکی و با قدرت حمل توپ بالا را داد. فصل دوم باعث شد او مهر تأیید را از سوی هواداران تیم دریافت کند اما کمک کم دوباره در سراشیبی افتاد. حضور کوتینیو باعث شد، عثمان جایگاه ثابت خود در ترکیب بارسلونا را از دست بدهد. کوتینیو بازیکن ثابت تیم شد و دمبله باید منتظر فرصت می‌بود تا به عنوان بازیکن تعویضی بتواند به میدان برود.

اما این خود دمبله است که همیشه بزرگترین مشکلات را برای خودش درست می کند. تأخیرهای همیشگی او در تمرین با جایی رسید که یک مرتبه تقریباً دو ساعت دیرتر رسید و همین موضوع جریمه ۱۰۰ هزار یورویی از سوی باشگاه را برای او در پی داشت. ز طرف دیگر مصدومیت‌های دمبله هم دوباره شروع شد. کار به جایی رسید که صبر باشگاه در مورد او تمام شد و آنها تصمیم گرفتند دمبله را به عنوان بخشی از پروسه خرید نیمار، به پاری‌سن‌ژرمن بدهند. دمبله خودش اصلاً مایل به این انتقال نبود چون رؤیای او موفقیت در بارسلونا بوده و هست اما نوع رفتار و عملکرد او چیزی کاملاً در مسیر خلاف این رؤیا را نشان می‌دهد.

ستاره فرانسوی در نهایت در بارسا ماندنی شد، و این فصل را با بازی مقابل اتلتیک‌بیلبائو شروع کرد. اشتباه او در جریان بازی منجر به گلزنی بیلبائو شد و با همان گل، بارسلونا شکست خورد. او دوباره با زندگی شخصی خود جنجال‌ساز شد. دوستان نزدیکش، شب‌نشینی‌هایش در کافه‌های شبانه، عادت کردن به بازی‌های کامپیوتری تا دیر وقت و رژیم غذایی عجیب و غریبش که هیچ نشانی به یک ورزشکار حرفه‌ای ندارد، همگی باعث شد دوباره او در کانون حاشیه قرار بگیرد. بارسلونا برای او یک آشپز اختصاصی استخدام کرده بود اما دمبله با او نساخت و این فرد را اخراج کرد.

بعد از پشت سرگذاشتن مصدومیت، دمبله دوباره به ترکیب بارسا بازگشت اما با کارت قرمزی که در این بازی دریافت کرد باز هم تیمش را به درسر انداخت. به نظر می‌رسد قرار نیست نیمه تاریک این بازیکن، دست از سر او بردارد و او همچنان با درسرهایی که می‌سازد جلوی پیشرفت خودش را می‌گیرد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس