کد خبر 999597
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کالدرون و یحیی گل محمدی

کالدرون در مورد دوندگی تیمش و در دفاع از بدنسازی بازیکنان پرسپولیس ادعایی را مطرح کرده که در فوتبال دنیا یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، سرمربی پرسپولیس برای عبور از فشاری که بعد از سومین شکست فصل متحمل شد، ادعای عجیبی را مطرح کرده است. کالدرون ادعا کرده از ماکزیمم دوندگی تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا هم پرسپولیس آمار بهتری دارد. سرمربی پرسپولیس گفته: «شرایط فیزیکی تیم ما از همه تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا بهتر است. آن تیم‌ها در مجموع 118 کیلومتر در یک بازی می‌دوند اما تیم ما 120 کیلومتر می‌دود». 

طبق جدولی که از دوندگی بازیکنان پرسپولیس مقابل شهرخودرو منتشر شده، همه بازیکنان فیکس این تیم بالای ده کیلومتر دویدند. 

برای پی بردن به میزان عجیب بودن ادعای کالدرون، نگاهی میندازیم به آمار دوندگی که در گذشته از آرسنال منتشر شد.

طبق آماری که از لیگ قهرمانان منتشر شده بهترین عملکرد به توماس مولر مربوط می‌شود که در هر دقیقه 124 متر دویده است. آن وقت چطور حسین ماهینی که دقیقه 89 وارد زمین شد بیش از 2 کیلومتر دویده؟ دقیقه‌ای چند متر؟

حالا از این ادعای کالدرون بگذریم که پرسپولیس بیشتر از ماکزیمم لیگ قهرمانان اروپا می‌دود و آمارش از آرسنال هم بهتر است، به یک ادعای عجیب‌تر می‌رسیم. کالدرون ادعا کرده جی‌پی‌اس نشان داده محسن ربیع‌خواه در بازی با شهرخودرو 13.5 کیلومتر دوندگی داشته است. 

طبق آماری که اوپتا از فصل‌های گذشته لیگ انگلیس منتشر کرده بالاترین دوندگی فصل قبل لیگ جزیره متعلق به لوکا میلویوویچ بازیکن کریستال پالاس است. بازیکنی که مجموعا 447.1کیلومتر دویده بود که اگر تقسیم بر دقایق حضورش در مسابقات کنیم، مشخص می‌شود به طور متوسط در هر مسابقه 11.7 کیلومتر دوندگی داشته است. فصل قبل از آن هم این عنوان به کریستین اریکسن بازیکن تاتنهام رسیده بود. جالب است اریکسن هم به عنوان بازیکنی که بالاتری دوندگی در لیگ انگلیس را داشت به معدل 12کیلومتر دوندگی در هر بازی نرسیده بود. 

حتی جورجینیو که بازیکن هم‌پست محسن ربیع‌خواه است، به عنوان بازیکنی که فصل گذشته بیشترین دوندگی را در چلسی داشته و مجموعا سومین معدل دوندگی در لیگ انگلیس هم معدل دوندگی‌اش عددی کمتر از 12 کیلومتر بود. 

البته در معدود مسابقاتی هم بود که بازیکنانی بالای 13 کیلومتر دویده باشند که برای هر سطحی از فوتبال یک رقم کم‌نظیر است. اما اینکه کالدرون به راحتی ادعا کرده ربیع‌خواه 13.5 کیلومتر دویده، برای بازیکنی با سطح آمادگی بدنی در فوتبال ایران، کمی باورش سخت است. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    30 16
    لنگ است و جعلش
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    2 0
    فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته داوران و کمیته انضباطی و کمیته اخلاق و دولت و وزارت ورزش و وزارت خارجه باهاشونن راحت میتونن فردا یه امار تخیلی جعل کنن.یه یتاره جدید هم میچسبونن کنار ستاره جعلیشون
  • Saeed IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    1 2
    راست میگه اخه اونا توپ رو میدوانند ولی ما دنبال توپ!۶۶۸۳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس