کد خبر 999568
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
سعدالله زارعی و هادی محمدی

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مردم سوریه قطعا اجازه نمی‌دهند ارتش ترکیه برای مدت زیادی در شهر و دیارشان باقی بماند، گفت: اردوغان در نهایت ناگزیر است با هزینه زیاد، شرق فرات را تحویل دهد.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه ۱۳ مهر ماه تهدید کرد که ارتش این کشور به زودی عملیات زمینی و هوایی همزمانی را برای استقرار صلح و ثبات در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه اجرا می‌کند، روز گذشته برخی منابع خبری از حمله جنگنده‌های ترکیه  به مرز «سمالکا» در استان الحسکه بین سوریه و عراق، و منابع دیگری هم از آمادگی ارتش ترکیه برای انجام عملیات در شمال سوریه خبر دادند. برخی منابع نیز اعلام کردند که  یگان‌های زرهی ارتش ترکیه با عبور از گذرگاه مرزی کیلیس، به منطقه جرابلس وارد شده و در حال حرکت به سمت ریف شمالی منبج هستند.

بیشتر بخوانید:

در همین خصوص  «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه ارتش ترکیه اقدام به حمله کرده است، این اقدام را در ادامه اقداماتی خواند که ترکیه طی 2 سال گذشته در شمال سوریه انجام داده است و افزود: با این اقدام ترکیه، آمریکایی‌ها یک بار دیگر ثابت کردند که مؤتلف و شریک قابل اعتمادی نیستند.

وی با بیان اینکه کُردها در اینجا یک بار دیگر از آمریکایی‌ها ضربه خوردند، توضیح داد: اگر آمریکایی‌ها نبودند، رفتار کُردها با دولت مرکزی سوریه هماهنگ بود و ارتش سوریه از کُردهای سوریه در برابر تجاوز ارتش ترکیه، حمایت می‌کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر، به دلیل اینکه کُردها متحد آمریکا در این صحنه بودند، عملاً از پشتیبانی دولت مرکزی برخوردار نیستند، ولذا ترک‌ها بدون دغدغه به آنها حمله می‌کنند و این ضرری است که کُردها در این صحنه متحمل شدند.

وی با ذکر این نکته که کار آقای اردوغان خوش عاقبت نیست، یادآور شد: چون مردم سوریه قطعا اجازه نمی‌دهند ارتش ترکیه برای مدت زیادی در شهر و دیارشان باقی بماند. مسلما آقای اردوغان در نهایت ناگزیر است با هزینه زیاد، شرق فرات و بقیه مناطقی که در تصرف دارد را تحویل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    59 15
    خوش خیال. سوریه دیگر وجود ندارد و به سه بخش تحت تصرف روس ترکیه و اسراییل تبدیل شده است. دولت مرکزی دیگر چه کشکی است که حرفش را می زنی؟
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      عجب تحلیل آب دوغ خیاری بودهست این افاضات جنابتان
    • ناظر CA ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      سوریه برای اردغان همین حالا هم حکم یمن برای عربستان رو داره: باتلاق. کردها چیزی رو که باید یاد گرفتند. اردغان هم یاد می گیره. پیروز این نیمه بازی ایرانه. شما که قطعا باور نمی کنی. چون فکر می کنی کشورت همیشه بازنده است.
  • DK ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    26 12
    چرا نیروهای اسد به امریکا و متحدان کرد تا این تاریخ حمله نکرد در صورتی که ایران و روسیه هم کنار دولت مرکزی قرار داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس