کد خبر 999491
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کولاکوویچ

کادر فنی تیم ملی والیبال سرانجام به حرف منتقدان رسید و متوجه شد که می‌تواند از بازیکنان جوان هم استفاده کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در جام‌جهانی 2019 موفق به کسب شده دو پیروزی مقابل کانادا و استرالیا کسب کند و در سه مسابقه مغلوب تیم‌های برزیل، روسیه و مصر شده است. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که دو پیروزی ایران در شرایطی به دست آمد که کادر فنی تیم ملی از ترکیبی جوان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

قوچان‌نژاد: کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد

کاروان والیبال ایران در شرایطی راهی ژاپن شد که سیدمحمد موسوی اعلام کرد به دلیل برخی از مسائل نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند و به همین دلیل ایران با 13 بازیکن به ژاپن اعزام شد. در روزهای ابتدایی مسابقات فرهاد قائمی، دریافت کننده تیم ملی مصدوم شد تا ترکیب ایران ناقص‌تر از گذشته شود. قائمی به دلیل مصدومیتی که برایش رخ داد دیگر نمی‌تواند تیم ملی را در ادامه مسابقات همراهی کند.

پس از آن هم خبر آمد که سعید معروف، پاسور تیم ملی والیبال هم دچار مصدومیت شده که البته یک روز بعد این موضوع توسط امیر خوش‌خبر تکذیب شد و وی اعلام کرد که معروف تنها دچار یک گرفتگی معمولی شده و مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارد. 

غیبت موسوی، مصدومیت قائمی و مشکلاتی که برای معروف پیش آمد همگی حاصل حضور مداوم در ترکیب تیم ملی در تورنمنت‌های مختلف است. منتقدان، کارشناسان و خبرنگاران بارها در صحبت‌های خود از کولاکوویچ خواستند تا در تمام مسابقات از بازیکنان اصلی استفاده نکند. آنها برای طرح این موضوع چند دلیل داشتند؛ اول اینکه ملی‌پوشان باتجربه در طول مسابقات فرسوده نمی‌شدند. دوم اینکه جوانان ایران می‌توانند پتانسیل واقعی خود را نشان دهند. سوم اینکه ترکیب جوانان و با تجربه‌ها هم منجر به کسب نتیجه می‌شود و هم آینده والیبال را تضمین می‌کند، اما آقای ناپلئون زیر بار این حرف‌ها نمی‌رفت و مدعی بود که «من سرمربی تیم ملی هستم و چون من باید پاسخگوی مردم و مسئولان باشم هر تصمیمی که صلاح بدانم را اتخاذ می‌کنم.»

آقای سرمربی سرانجام در از بازی سوم در جام‌جهانی تصمیم گرفت به جوانان میدان دهد؛ همان‌جایی که شاهد یک اتفاق مثبت بودیم و والیبال ایران توانست پس از دو شکست، کانادا را از پیش‌رو بردارد. جوانان ایران در بازی بعدی مقابل استرالیا پیروز شدند و پس از آن هم عملکرد بسیار خوبی مقابل برزیل داشتند، اما نتیجه را واگذار کردند.

اکبر نائینی، کارشناس والیبال ایران درمورد عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی 2019 اظهار داشت: فکر می‌کنم منتقدان والیبال به خوبی توانستند کولاکوویچ را وادار کنند که از بازیکنان جوان هم در زمین به عنوان بازیکن اصلی استفاده کند. او که مدعی شده بود دوستانش به او لقب ناپلئون هم داده‌اند هنوز یاد نگرفته که می‌توان از بازیکنان ذخیره هم در جریان بازی‌ها استفاده کرد.

به هر حال اهالی والیبال بارها ثابت کرده‌اند که اگر نسبت به موضوعی انتقاد می‌کنند، هدف‌شان اصلاح و پیشرفت این رشته است، اما به نظر می‌رسد همچنان آقای سرمربی اعتقادی به این موضوع ندارد. والیبالی‌ها امیدوارند روزگار جوانیِ تیم ملی برای ایگور هم لذت بخش باشد و او بتواند این مسیر را ادامه دهد. پیش از این گفته می‌شد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد نیمکت است، اما حالا شرایط تغییر کرد و همه دیدند که پتانسیل جوانان شایسته ایرانی کمتر از باتجربه‌ها نیست و فقط نیاز به زمان دارند.

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از 9 تا 23 مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیمای ژاپن با حضور 12 تیم برگزار می‌شود که به صورت دوره‌ای باهم رقابت می‌کنند.  ایران تا کنون 3 بار در جام‌جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال 1991 یازدهم، در جام جهانی 2011 نهم و در سال 2015 هشتم شد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ تا کنون از 5 مسابقه 2 پیروزی مقابل استرالیا و کانادا کسب کرده و در 3 مسابقه مغلوب تیم‌های برزیل، روسیه و مصر شده است. ملی‌پوشان ایران در بازی ششم خود فردا از ساعت 12:30 مقابل آمریکا صف‌آرایی خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد RO ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 1
    باسلام به نظر من تاوقتی این بلاتکلیفی وبی دروپیکری در فدراسیون والیبال و هدایت تیم ملی به دست بیگانگانی ترسو وبی برنامه وجود داشته باشد والیبال ایران راه به جایی نمیبرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس