پیروز قربانی

پیروز قربانی، پیشکسوت استقلال گفت: دلال‎ها به همراه برخی مربیان و مدیران در فوتبال ایران یک شبکه فساد تشکیل داده‎اند و متاسفانه هیچ‎کس نسبت به عملکردشان اعتراضی نمی‎کند.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی به بررسی شرایط یارگیری برخی باشگاه‎های ایرانی در ابتدای فصل و افت شدید کیفی لیگ در این فصل پرداخت. او در این مورد اظهار داشت: لیگ در این فصل کیفیت پایین‎تری نسبت به سال‎های قبل دارد و دلیل آن، حضور یکسری بازیکن ضعیف در لیست تیم‎ها است.

وی افزود: در میان ۱۶ تیم لیگ‎برتر تنها ۳ یا ۴ بازیکن قدرتمند خارجی می‎بینیم. مثلا بوژیدار رادوشویچ پرسپولیس، مگنو باتیستا پارس جنوبی، کی‎روش استنلی و گوولسیانی سپاهان تنها بازیکنان خارجی خوب لیگ هستند و بقیه از حد معمولی هم کیفیت پایین‎تری دارند. در زمین خاکی‎های ایران می‎توانیم بازیکنان بهتری نسبت به خارجی‎های لیگ پیدا کنیم. مشخص است بازیکنانی که با این شرایط فنی به ایران می‎آیند، قطعا حضورشان پشت‎پرده‎های وحشتناکی دارد.

کاپیتان پیشین استقلال ادامه داد: مشکل اینجاست که هیچکس به دنبال کشف کانال‎های فساد نمی‎رود. بالاخره یک نفر این بازیکنان را به باشگاه‎ها معرفی می‎کند، یک مربی آنها را تایید می‎کند و یک مدیری هست که با چنین بازیکنانی قرارداد ببندد. باید مشخص شود این کانال از کجا تغذیه می‎شود و پشت این دلال‎ها، مربیان و مدیران به کجا گرم است. دلال‎ها به همراه برخی مربیان و مدیران در فوتبال ایران یک شبکه فساد تشکیل داده‎اند و متاسفانه هیچ‎کس به عملکردشان اعتراضی نمی‎کند. به خدا قسم پولی که خرج چنین بازیکنانی می‎شود، اگر برای رشد فوتبال ایران هزینه می‎شد، امروز لیگ‎مان پر از استعداد‌های درخشانی بود که می‎توانستند لژیونر شده و به پیشرفت تیم‎ملی کمک کنند.

قربانی با اشاره به عملکرد برخی دلال‎ها در فوتبال ایران گفت: مطمئن باشید یک اتفاقاتی پشت‎پرده رخ می‎دهد که اصلا بازیکنانی در این سطح به لیگ ایران می‎آیند. باید یک ارگانی پای کار باشد و از ابتدا تا انتهای این ماجرا را بررسی کند و آن‎وقت است که خیلی از مسائل مشخص می‎شود. شما فکر می‎کنید اگر خرید یک بازیکن خارجی برای یک مربی منفعت نداشته باشد، حاضر می‎شود آبروی خود را به این شکل به حراج بگذارد و اقدام به جذب وی کند؟ مطمئنا این طور نیست. همین بازیکن خارجی بی‎کیفیت، فصل که تمام شد بدون اینکه کارایی داشته باشد، برای دریافت پول خود به فیفا شکایت می‎کند و فوتبال ایران را به زمین می‎کوبد.

بیشتر بخوانید:

احتمال کنار گذاشتن براندائو

وی افزود: باید در ابتدا مشخص شود که چه کسانی از جذب بازیکنان خارجی بی‎کیفیت سود می‎برند. فقط که نباید یقه دلال‎ها را بگیریم؛ آن مربی‎ای که با این دلال‎ها کار می‎کند هم مقصر است. هما‎طور که گفتم پروسه جذب بازیکن خارجی و حتی بازیکنان داخلی بی‎کیفیت در فوتبال ایران به صورت شبکه‎ای مدیریت می‎شود و نباید همه چیز را به گردن دلال‎ها انداخت. متاسفانه ما در فوتبال این مملکت فقط حرف می‎زنیم، اما عمل نمی‎بینیم. الان اوضاع طوری شده که یک بچه ۱۰ ساله هم می‎تواند فرق این خرید‌ها را بفهمد و می‎داند کیفیت لیگ پایین است؛ اما فکر می‏‎کنید مربی‎ای که سال‎ها در فوتبال کار کرده، نمی‎داند بازیکنی که در لیستش حضور دارد، چقدر بی‎کیفیت است؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: بحث من فقط در مورد بازیکن نیست؛ مربیان خارجی هم چنین وضعیتی دارند. مربیانی که در هیچ کجای دنیا کاری پیدا نمی‎کنند، با قرارداد‌های آنچنانی به فوتبال ایران می‎آیند و متاسفانه هر کاری دل‎شان می‎خواهد انجام می‎دهند. تا یک نفر اعتراض می‎کند، فورا می‌گویند این آقا، خارجی است و بهتر از من و شما فوتبال را می‎فهمد. در بحث جذب مربی خارجی هم شاهد شبکه‎های فساد هستیم و باز هم متاسفانه بعد از جذب هر مربی خارجی، یکسری افراد فقط به‎به و چه‎چه می‎کنند.

قربانی در پایان گفت: به تازگی عرصه برای فساد‌های بیشتر، باز شده و برخی، هر کاری که دل‎شان می‎خواهد انجام می‎دهند بدون اینکه نظارتی بر این فساد‌ها در بدنه فوتبال باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اکبری IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    بازیکنان فوتبال چه با کیفیت چه بی کیفیت پول بی حساب و کتاب دارند از جیب مردم (بیت المال) میگیرند
  • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    تا مافیا هست، هرگز تیم های سرخابی خصوصی نخواهند شد!!!!!!! آقای رئیسی تو رو خدا به فریاد این فوتبال ناپاک برس...
  • حمید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    اوضاع فوتبال ما خیلی خراب تر از این حرفاست!. این مطالب برای قوه قضاییه ارسال نمیشه یا روابط عمومی قوه قضاییه اینا رو نمیبینه؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس