روزهای پر هیاهوی دریاچه ارومیه

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: سفر ۳۰۰ میلیون دلاری ۷ عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه را کاملا تکذیب می‌کنیم و این نماینده مجلس اگر واقعا دغدغه دارند به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نامه بزنند تا وضعیت بررسی شود.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که «نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «با مواردی از کمک‌های ارزی برای احیای دریاچه ارومیه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بوده ۷ نفر به کشور آمریکا سفر کرده‌اند و تاکنون گزارشی کاری هم به این ستاد ارائه نکرده‌اند.»

او در ادامه همچنین افزود: «متأسفانه اکنون منابع اهدایی ارزی که به دریاچه ارومیه ارسال شده به دست ما نرسیده است.»

«صحبت‌های قاضی پور دروغ است» این جمله بخشی از واکنش مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه به این اظهارات قاضی پور است!

بیشتر بخوانید:

مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، در ادامه افزود:« ۳۰۰ میلیون دلار پول بسیار زیادی است، دوستان نمی‌دانند اعداد یعنی چه و نمی‌دانند فرایندها در دنیا به چه صورت است.»

وی در ادامه گفت: دولت ژاپن اعلام کرده که ۱۰ میلیون دلار به ایران می‌دهم که از این ۱۰ میلیون دلار ۴ میلیون دلار آن صرف احیای دریاچه ارومیه شود که فائو رابط ماست، ولی هنوز این پول به دست ما نرسیده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در ادامه افزود: به عنوان مثال آقای ظریف و خانم موگرینی در مذاکرات خود به این تفاهم رسیده اند که ما ۵۰ میلیون یورو به محیط زیست کشور کمک کنیم که حدود ۳ سال از این مذاکرات گذشته و به تازگی در حال گفت وگو هستند که ۴ و نیم میلیون یوروی این پول را فعال کنند در حالی که قاضی پور درباره ۳۰۰ میلون دلار صحبت می‌کند که به ستاد احیا داده شده است در حالی که در شرایط فعلی هیچ پولی قابل واریز به ستاد احیا نیست و مجوز اوفک را نیاز دارد.»

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در ادامه افزود: یک بار نامه‌ای نوشتم برای هیات رئیسه مجلس که آقای نادر قاضی پور با این صحبت‌ها تشویش اذهان می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: سفر ۳۰۰ میلیون دلاری ۷ عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه را کاملا تکذیب می‌کنیم و این نماینده مجلس اگر دغدغه دارد به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نامه بزنند تا وضعیت بررسی شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 4
    این آقا به یک نماینده ایراد می گیرن که نمی دونن 300 میلیون دلار پول زیادی هست یا نه همه می دونن که این مبلغ زیاد هستش ولی همه می دون که اگه بخوای خرجش کنی در این حال پول زیادی هم نیست 7 یا 8 نفر با هواپیمای آنچنانی و ویزا و هتل و چند ماه چند کشور بگردی خوب خرج میشه می ره و کم هم می یاد
  • قاسم IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 1
    خوبه دیگه نمک دریاچه ارومیه برای بعضی خوب نون کرده که هیچ سفر امریکا هم براشون داشته عجب بلبشوییه .این پولا از کجا میاد و کجا میره دریاچه رو که خدا داره نجات میده با بارندگی زیاد انوقت به بهانه نجان واهی دریاچه ارومیه چه سواستفاده ها داره صورت
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      2 0
      نمک گیر شدن
  • علیرضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    3 0
    اگر به آمریکا رفته اید در این مورد حرف بزنید شما در آمریکا چیکار داشتید اصلا دریاچه را بهانه قرار ندهید برای گردش وعیش ونوش خودتان
  • دنا IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    ای کلک چرا باید موگرینی یا آبه چند میلیون دلار برا دریاچه ارومیه و محیط زیست به ایران کمک کنه؟ ؟!!نکنه حقوق جاسوسان محیط زیست رو تامین میکنند! !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس