کد خبر 999204
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
سجاد آقایی استراماچونی

استقلال از 5 بازی فقط 3 امتیاز داشت که با استقلال لیگ شانزدهم، به‌صورت مشترک بدترین شروع تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شد.

به گزارش مشرق، استقلال با برتری 2 بر یک مقابل گل گهر سیرجان تازه به لیگ برتر صعود کرده، سرانجام طلسم نبردن‌هایش در لیگ نوزدهم را شکست و موفق شد از یک بازی 3 امتیاز بگیرد. آندره آ استراماچونی و شاگردانش با این برد در پایان هفته ششم، 6 امتیازی شدند. با این برد مرد ایتالیایی که از استقلال علیرضا منصوریان در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم فاصله گرفت. به‌این‌ترتیب استقلال لیگ نوزدهم، با عنوان  بدترین شروع استقلال  در لیگ برتر فاصله گرفت.

قبلاً بدترین شروع 8 امتیاز بود

تا قبل از لیگ شانزدهم، بدترین شروع‌های استقلال به لیگ‌های دوم و هفتم برمی‌گشت که شاگردان رولند کخ آلمانی و مرحوم ناصر حجازی در پایان هفته ششم و از 18 امتیاز ممکن فقط 8 امتیاز کسب کرده بودند. استقلالی‌ها در لیگ دوازدهم که قهرمان شد هم شروع خوبی با امیر قلعه‌نویی نداشتند و نصف امتیازهای ممکن را از دست دادند، اما با همین 9 امتیاز هم ژنرال موفق شد تیمش را در پایان فصل با 67 امتیاز قهرمان کند.

بیشتر بخوانید:

استراماچونی: برایم مهم بود تعطیلات در ایران بمانم

وینفرد شفر هم در لیگ هجدهم از 6 هفته اول فقط 9 امتیاز گرفت و در آخر فصل هم با 57 امتیاز سوم شد. آبی پوشان چند شروع خوب هم در لیگ برتر داشتند که دست‌آخر موفق به کسب عنوان قهرمانی نشدند. در لیگ چهاردهم امیر قلعه‌نویی و شاگردانش در پایان هفته ششم با 15 امتیاز صدرنشین بودند، اما در پایان فصل با 47 امتیاز ششم شدند و از کسب سهمیه آسیایی هم بازماندند.در لیگ پانزدهم هم استقلال پرویز مظلومی از 6 بازی 15 امتیاز داشت و صدرنشین بود. اما تیم سوبله چوبله هم در پایان فصل با 52 امتیاز جایگاهی بهتر از رتبه دوم جدول پیدا نکرد.

منصوریان مرز ناکامی را جابجا کرد

علیرضا منصوریان در لیگ شانزدهم مرزهای ناکامی در استقلال را چند پله نزول داد.تیم او در پایان هفته ششم فقط 4 امتیاز اندوخته داشت و اختلاف اش با صدر جدول 8 امتیاز بود.بااین‌وجود علی منصور در پایان فصل و باوجود محرومیت از نقل و انتقالات نیم‌فصل 57 امتیاز گرفت و استقلال نایب‌قهرمان شد.

کارنامه او با استقلال در لیگ هفدهم هم به همین شکل بود و آبی‌ها دوباره  از 6  هفته اول فقط 4 امتیاز گرفتند و 12 امتیاز با صدرنشین فاصله داشتند و بازهم در رتبه پانزدهم بودند.اما این مرتبه با تساوی مقابل ذوب‌آهن در هفته هفتم منصوریان از مربیگری استقلال کنار رفت. هرچند وینفرد شفر جانشین علی منصور هم در شروع کارش امتیازهای زیادی را از دست داد و با تساوی برابر فولاد و شکست در دربی آغاز کرد، اما استقلال در پایان فصل با 54 امتیاز و فقط یک امتیاز کمتر از ذوب‌آهن در رتبه سوم قرار گرفت و در همان سال فاتح جام حذفی هم شد.

آندره آ استراماچونی  تا اینجا و در پایان هفته ششم با استقلال 6 امتیاز گرفته است که یکی از بدترین شروع‌های تاریخ استقلال محسوب می‌شود، اما بدترین آن نیست!تا قبل از این برد استقلال از 5 بازی فقط 3 امتیاز داشت که با استقلال لیگ شانزدهم، به‌صورت مشترک بدترین شروع تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شد. باید دید در ادامه استراماچونی می‌تواند شروع بد تیمش را جبران کند و در ادامه میزان امتیازهایی که آبی پوشان جمع می‌کنند چقدر خواهد بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس